Störiga saker vi stör oss på, del 35.

Grannungarna som hela tiden ska störa min hund på altanen. Nu har de slängt "bär" till honom igen, sådana man inte äter. HAN äter dem. Busken/häcken har blommat med vita doftande blommor och nu är det gröna bär de kallar nötter, vet inte vad det är för något, men han verkar gilla dem. Förstår inte varför det är fortsatt kul att kasta in sådant till honom när jag förklarat att det är giftigt att äta. Är de dumma i huvudet på riktigt? Psykopater och vill att han dör? Är det så intressant att se en hund plågas? Vad händer när en hund blir förgiftad? Är det så de tänker?

Jag blir bara så vansinnigt arg och jag som i förväg inte tycker om barn känner ännu mindre för barn just nu.

Min hund stör absolut INGEN när han är på balkongen, han skäller inte, han bryr sig inte om något, inte ens hundar eller andra djur, han är tyst och snäll och tittar och insuper omvärlden. Så varför skulle han inte få lov att få vara där?
jag önskar så att du skulle vilja flytta. För hundens skull.
 
Grannungarna som hela tiden ska störa min hund på altanen. Nu har de slängt "bär" till honom igen, sådana man inte äter. HAN äter dem. Busken/häcken har blommat med vita doftande blommor och nu är det gröna bär de kallar nötter, vet inte vad det är för något, men han verkar gilla dem. Förstår inte varför det är fortsatt kul att kasta in sådant till honom när jag förklarat att det är giftigt att äta. Är de dumma i huvudet på riktigt? Psykopater och vill att han dör? Är det så intressant att se en hund plågas? Vad händer när en hund blir förgiftad? Är det så de tänker?

Jag blir bara så vansinnigt arg och jag som i förväg inte tycker om barn känner ännu mindre för barn just nu.

Min hund stör absolut INGEN när han är på balkongen, han skäller inte, han bryr sig inte om något, inte ens hundar eller andra djur, han är tyst och snäll och tittar och insuper omvärlden. Så varför skulle han inte få lov att få vara där?
Alltså såntdär blir jag sååå arg av!! 🤬 Jag kan inte ens tänka vad jag skulle göra om nån gjorde så mot min hund men det skulle an tagligen INTE vara nåt bra mot dom 🤬
 
Grannungarna som hela tiden ska störa min hund på altanen. Nu har de slängt "bär" till honom igen, sådana man inte äter. HAN äter dem. Busken/häcken har blommat med vita doftande blommor och nu är det gröna bär de kallar nötter, vet inte vad det är för något, men han verkar gilla dem. Förstår inte varför det är fortsatt kul att kasta in sådant till honom när jag förklarat att det är giftigt att äta. Är de dumma i huvudet på riktigt? Psykopater och vill att han dör? Är det så intressant att se en hund plågas? Vad händer när en hund blir förgiftad? Är det så de tänker?

Jag blir bara så vansinnigt arg och jag som i förväg inte tycker om barn känner ännu mindre för barn just nu.

Min hund stör absolut INGEN när han är på balkongen, han skäller inte, han bryr sig inte om något, inte ens hundar eller andra djur, han är tyst och snäll och tittar och insuper omvärlden. Så varför skulle han inte få lov att få vara där?
Hade seriöst kastat sten (nej men kanske sprutat vatten) på barnen. 🙃
 
jag önskar så att du skulle vilja flytta. För hundens skull.
Om du tror han får det bättre i ett sämre bostadsområde där det är värre så tror du fel. Här är det vissa ungar, en familj just nu, som ställer till det. Annars är här lugnt vad gäller kriminalitet, störighet osv. Man får vad man betalar för och när jag redan bor i det bästa hyresområdet så känns det inte en förbättring att flytta till någonstans där folk har verkliga problem istället. För hundens skull. Det finns trots allt en fördel att bo med 6 miljoner villor och högutbildat folk som grannar jämfört med outbildade invandrare som går på försörjningsstöd sedan de kom till Sverige, missbrukare med försörjningsstöd osv.
 
Alltså såntdär blir jag sååå arg av!! 🤬 Jag kan inte ens tänka vad jag skulle göra om nån gjorde så mot min hund men det skulle an tagligen INTE vara nåt bra mot dom 🤬
Jag har pratat och förklarat för barnen, tänkte att de faktiskt bara var just barn och inte förstod, men nu får jag väl gå vidare till hyresvärden med det. Att göra annat kommer bara tillbaka mot mig och det är dumt.
 
Om du tror han får det bättre i ett sämre bostadsområde där det är värre så tror du fel. Här är det vissa ungar, en familj just nu, som ställer till det. Annars är här lugnt vad gäller kriminalitet, störighet osv. Man får vad man betalar för och när jag redan bor i det bästa hyresområdet så känns det inte en förbättring att flytta till någonstans där folk har verkliga problem istället. För hundens skull. Det finns trots allt en fördel att bo med 6 miljoner villor och högutbildat folk som grannar jämfört med outbildade invandrare som går på försörjningsstöd sedan de kom till Sverige, missbrukare med försörjningsstöd osv.
Ja gud vad hemsk att behöva bo med invandrare. 😒
 
Om du tror han får det bättre i ett sämre bostadsområde där det är värre så tror du fel. Här är det vissa ungar, en familj just nu, som ställer till det. Annars är här lugnt vad gäller kriminalitet, störighet osv. Man får vad man betalar för och när jag redan bor i det bästa hyresområdet så känns det inte en förbättring att flytta till någonstans där folk har verkliga problem istället. För hundens skull. Det finns trots allt en fördel att bo med 6 miljoner villor och högutbildat folk som grannar jämfört med outbildade invandrare som går på försörjningsstöd sedan de kom till Sverige, missbrukare med försörjningsstöd osv.
Vad har utbildningsnivå och härkomst för betydelse?
 
Vad har utbildningsnivå och härkomst för betydelse?
Om du inte vet det så är det ju bara att flytta till tex Rosengård.

Det i sig har ingen betydelse, men det finns mer brott i områden där man går arbetslös, har försörjningsstöd, är långt ifrån samhället osv. Vilket oftare handlar om invandrare, och så skrev jag om missbrukare också. Socialen har en viss nivå för hur hög hyra de betalar vilket innebär att vissa områden inte har de problemen som det medför med utsatta människor, eftersom det är ytterst sällan någon har försörjningsstöd där, speciellt då en längre tid, då hänvisas man till annat boende pga för hög hyra.

Så ja jag föredrar att bo där jag bor, för jag vill slippa att bo bland kriminalitet och problem. Jag har bott i sådana områden, jag vet vad det innebär. Jag är inte rasist och jag har inget emot vare sig missbrukare, invandrare, försörjningsstöd eller lågutbildning. Har allt i min närhet och i min familj, men jag vet också vad det kan innebära, speciellt när det klumpas ihop i vissa områden. Jag är inte blind.
 
Om du inte vet det så är det ju bara att flytta till tex Rosengård.

Det i sig har ingen betydelse, men det finns mer brott i områden där man går arbetslös, har försörjningsstöd, är långt ifrån samhället osv. Vilket oftare handlar om invandrare, och så skrev jag om missbrukare också. Socialen har en viss nivå för hur hög hyra de betalar vilket innebär att vissa områden inte har de problemen som det medför med utsatta människor, eftersom det är ytterst sällan någon har försörjningsstöd där, speciellt då en längre tid, då hänvisas man till annat boende pga för hög hyra.

Så ja jag föredrar att bo där jag bor, för jag vill slippa att bo bland kriminalitet och problem. Jag har bott i sådana områden, jag vet vad det innebär. Jag är inte rasist och jag har inget emot vare sig missbrukare, invandrare, försörjningsstöd eller lågutbildning. Har allt i min närhet och i min familj, men jag vet också vad det kan innebära, speciellt när det klumpas ihop i vissa områden. Jag är inte blind.
Bor grannar med en del invandrare/flyktingar och de är de bästa grannarna man kan ha.
Jag ogillar att man drar alla över en kam.
 
Bor grannar med en del invandrare/flyktingar och de är de bästa grannarna man kan ha.
Jag ogillar att man drar alla över en kam.
Jodå, sådan har jag både haft och har. Men jag pratar om områden. Jag bor redan i det bästa hyresområdet och vill inte sänka nivån på området. Jag förklarade varför.

Jag ogillar när man blundar för problem som finns bara för att någon råkar andas om något negativt.

Jag flyttade hit från Skåne för att få lugn och ro, jag valde DETTA området för mitt och hundens skull, trots erbjudande om lägenhet i ett annat område som var billigare och större. Jag var så trött på min familj, inte bara på problemen med barnen just då utan familjen, problemen där. Så jo, jag vet vad låg utbildning, försörjningsstöd, brott, dåliga bostadsområden osv gör med folk och vad det innebär med folk med missbruk. Jag har vuxit upp så, men ibland tar orken slut och man får ta hand om sig själv för att orka med att finnas där för andra.
 
Högljudda grannar. Skäggis stör sig också på det. Hennes blick är inte att leka med och varje gång de vrålskrattar/skriker/hunden tokskäller, morrar hon dovt och säger att de faktiskt stör hennes skönhetssömn! :mad::cautious:
1000011190.png
 
Också en ganska märklig kommentar.
Alla kanske inte har möjlighet att flytta till ett bättre boende. Behöver ju inte handla om att vilja saknas.
Jag håller med. För mig är det inte alls så lätt, tvärtom var det tur att jag ens hamnade här, så att fundera och tacka nej som jag fick rekommendationer om av några var egentligen inte att tänka på. En gång får man en sådan chans.

Men jag kan på samma gång förstå kommentaren pga att jag skriver om problemen här. Det är seriöst dock en familj som ställer till det. Tre barn och dess föräldrar. De, alla inklusive de vuxna, skräpar ner, stökar upp, förstör, gapar och skriker, stör osv. frågan är om det finns någon granne här som gillar dem, tror inte det. Hyresvärden är medveten om situationen, om stöket, nedskräpningen, förstörelsen, om störningarna att ringa på och knacka på fönster osv. Nu ska jag ringa och klaga på att de faktiskt stör min hund när han är på altanen och slänger skräp till honom och att jag redan har pratat med barnen om det och att jag nu tycker att han får ta tag i det.

Det är visserligen ingen mänsklig rättighet att ha hund som jag ju fått höra, men han stör verkligen ingen alls när han är där, skäller inte på någon, förstör inget, gör inga behov någonstans på gården och så inte på min altan eller på gräset runt (han kommer inte ut) heller. Man märker inte honom ens om man inte tittar in. Grannarna på andra sidan parkeringen som sitter på sin balkong och spelar Yatzy stör mer i jämförelse. Men nu trycker jag att barnen inkräktar på det jag hyr, går igenom häcken och in på gräset för att komma till balkongen och slänga in saker, de har inte där att göra alls faktiskt. Så fort jag går ut med honom skriker de högt och springer omkring, skäller som en hund, springer mot honom och när han skäller på dem skriker de och springer i väg och så börjar det om. Han har börjat skälla på de barnen när vi går förbi, men inte på områdets andra barn. De skriker att de är rädda och skrattar och skriker och springer omkring. i dag blev han så stressad så jag valde att gå åt andra hållet, där satt en liten flicka på en trampebil och hon blev så rädd när han skällde på de andra barnen att hon trots att pappan var där sprang gråtande till sin mamma, för att han skällde alltså. Det får inte bli så att familjerna här tror att han är farlig! Han är inte det det minsta. När de inte är ute har jag suttit bredvid andra familjer med honom, på trädäcket bredvid barn och vuxna och han är lugn och trevlig, skäller ibland för att han vill bli klappad, men för det mesta tyst, nosar, blir klappad och ligger och tittar sig omkring. Är de andra barnen inte ute så säger han inte ett ljud till någon alls när vi går förbi, oavsett om barn springer och leker, skriker, skrattar osv.

Varken jag eller han gillar den här gräsliga familjen. Sådana föräldrar, sådana barn tyvärr.
 
Jag har pratat och förklarat för barnen, tänkte att de faktiskt bara var just barn och inte förstod, men nu får jag väl gå vidare till hyresvärden med det. Att göra annat kommer bara tillbaka mot mig och det är dumt.
Ja såklart är det dumt! Men om nån skulle vara dum mot min hund så skulle jag nog inte kunna tänka så utan skulle nog bara göra nånting utan att tänka 🤬 Men hoppas att nånting kan få dom att sluta iallafall så inte din hund blir sjuk eller mår dåligt av dom!
 
Ja såklart är det dumt! Men om nån skulle vara dum mot min hund så skulle jag nog inte kunna tänka så utan skulle nog bara göra nånting utan att tänka 🤬 Men hoppas att nånting kan få dom att sluta iallafall så inte din hund blir sjuk eller mår dåligt av dom!
Blir det ingen förbättring med samtal med hyresvärden tror jag man kan polisanmäla det. Det är ju inget nyttigt som slängs in där- har hittat cigarettfimpar, de här bären, någon träbit, pappersskräp, lock osv. Inget som själv flyger dit eller trillar ner någonstans ifrån. Speciellt inte när jag kommer på barnen kasta dit det.
 
Jag stör mig på att mina bröst liksom kliar vissa tider i månaden, ibland det ena och ibland det andra. De blir irriterade av att ha BH på sig. Sicket märkligt beteende, nytt för mig, åtminstone har jag inte känt så sedan tonåren när de började klia pga att de växte...
 
Jag stör mig på att mina bröst liksom kliar vissa tider i månaden, ibland det ena och ibland det andra. De blir irriterade av att ha BH på sig. Sicket märkligt beteende, nytt för mig, åtminstone har jag inte känt så sedan tonåren när de började klia pga att de växte...
Förmig så kliar dom helatiden av att jag har bh eller jag tror att det är för att det är nånting som sitter åt mot huden helatiden. Så även fast jag har allergi vänligt tvätt medel och inga lappar osv så kliar det iprincip helatiden. Så jag stör mig på samma sak heltenkelt!
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 854
Senast: Lingon
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 562
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 435
Senast: Marita73
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
110 763
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp