Störiga saker vi stör oss på, del 35.

I dag kontaktade jag DHL, paketet står fortfarande som om det befinner sig "på väg" men på avsändarens utlämningsställe utan nya uppdateringar. Enligt kundtjänst hade paketet landat på mitt utlämningsställe och aviseringar ska ha gått ut två gånger :meh: Det finns inga aviseringar, varken på sms, mejl (all kontaktinfo stämde) eller i någon app.

Jag gick bort till utlämningsstället och uppgav istället spårningsnumret och då visade det sig att jadå, paketet finns hos dem men de kunde inte lämna ut det för det har blivit fel på inskanningen på terminalen. Utlämningsstället har varit i kontakt med DHL två gånger som skulle återkomma när det var fixat. Så fortsättning följer, förhoppningsvis löser det sig under dagen men det är kanske att hoppas på för mycket.
När den virtuella verkligheten är mer verklig än den fysiska verkligheten.
Så nära men så långt borta... :(
 
Så jäkla förbannad.
Var på stallet och fick en avisering från PostNord, med foto, om att mitt paket jag beställt hade kommit och hängde på min dörr till lägenheten. Jag skyndar mig hem och ser att paketet är borta.
Någon jäkla granne måste ha tagit det.
Så nu sitter en mycket arg lapp på dörren om att paketer ska lämnas tillbaka nu.
Är ändå saker för 700 kr i det.

Fan att jag beställde till dörren, borde veta bättre vid det här laget, grannarna är inte att lita på.
 
Min historia med ekorrarna och grannen som matar fortsätter.

Hon påstod att hon la ut mat för då skulle ekorren springa iväg någon annanstans med maten och lämna henne ifred. Det är förstås helt fel, ekorren sitter kvar och äter och vill sen in på min balkong. Jag får jaga iväg dem flera gånger per dag.
Men jag tror att hon inte är helt sanningsenlig, idag när ekorren satt och mumsade såg jag hur balkongdörren öppnades på glänt för att sen stängas igen utan något försök att schasa bort den.

Har hört av mig till hyresvärden om det. Nu är jag en surkärring som suttit på min egen balkong i över en timme för att se om grannen kommer ut så att jag kan prata med henne. Hörde att hon öppnade dörren ett kort tag men återvände in igen.
 
Har undvikit sociala medier och nyhetssidor hela dagen för att inte få spoilers gällande OS-hoppningen, som jag tänkt titta ikapp på ikväll. Det har gått jättebra fram tills nu, då min kära mor skickade mig ett meddelande med världens spoiler :arghh: Till hennes försvar visste hon inte att jag inte sett, men ändå! Ja ja, nu kan jag i alla fall scrolla runt i lugn och ro på både Buke och andra sidor utan att oroa mig för att läsa något jag inte vill se...
 
Har undvikit sociala medier och nyhetssidor hela dagen för att inte få spoilers gällande OS-hoppningen, som jag tänkt titta ikapp på ikväll. Det har gått jättebra fram tills nu, då min kära mor skickade mig ett meddelande med världens spoiler :arghh: Till hennes försvar visste hon inte att jag inte sett, men ändå! Ja ja, nu kan jag i alla fall scrolla runt i lugn och ro på både Buke och andra sidor utan att oroa mig för att läsa något jag inte vill se...
Då slapp du det eländet.
 
Min historia med ekorrarna och grannen som matar fortsätter.

Hon påstod att hon la ut mat för då skulle ekorren springa iväg någon annanstans med maten och lämna henne ifred. Det är förstås helt fel, ekorren sitter kvar och äter och vill sen in på min balkong. Jag får jaga iväg dem flera gånger per dag.
Men jag tror att hon inte är helt sanningsenlig, idag när ekorren satt och mumsade såg jag hur balkongdörren öppnades på glänt för att sen stängas igen utan något försök att schasa bort den.

Har hört av mig till hyresvärden om det. Nu är jag en surkärring som suttit på min egen balkong i över en timme för att se om grannen kommer ut så att jag kan prata med henne. Hörde att hon öppnade dörren ett kort tag men återvände in igen.
Hur gammal är grannen? Eller det har egentligen inte så enorm betydelse, men när jag läser denna berättelse tänker jag på de populära videos man kan se där någon blivit vän med en ekorre, eller flera, och matar dessa så att de lär sig att komma till fönstret. Ibland lägenhetskomplex, ibland hus.
Känns som en typisk grej inspirerad av vad man sett på sociala medier. 🤔
 
Mitt internet la av efter en åsksmäll i söndags. Det har krånglat lite det senaste, så orkade inte ringa leverantören direkt utan ville ge det en stund. Så ringde ikväll när jag kom hem, och givetvis behövs en ny router.

De skickar direkt, men hade inte tänkt på att jag ska jobba imorgon och inte har hundvakt 🙈 i så fall hade jag nog ringt i söndags redan. Men men, får sitta i föräldrarnas hus och jobba, inte mycket att göra åt 😅
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 846
Senast: Lingon
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 557
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 421
Senast: Marita73
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
110 753
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp