Störiga saker vi stör oss på, del 35.

Hur gammal är grannen? Eller det har egentligen inte så enorm betydelse, men när jag läser denna berättelse tänker jag på de populära videos man kan se där någon blivit vän med en ekorre, eller flera, och matar dessa så att de lär sig att komma till fönstret. Ibland lägenhetskomplex, ibland hus.
Känns som en typisk grej inspirerad av vad man sett på sociala medier. 🤔
Grannen är 70+, kan tänka mig att hon tycker att den är söt. Min mormor matade fåglarna från sin balkong i Vasastan fast man inte fick, hon sa att det fick henne att känna sig lite mindre ensam.
 
Grannen är 70+, kan tänka mig att hon tycker att den är söt. Min mormor matade fåglarna från sin balkong i Vasastan fast man inte fick, hon sa att det fick henne att känna sig lite mindre ensam.
Aaah, ja så kan det ju vara. Och inte lätt när det samtidigt blir olägligt för en som granne.
 
Stör mig på att jag har missat varenda ridsportsändning från OS 😤 Varje gång det har sänts så har jag jobbat, nattat barn eller något annat så jag har missat det. Det enda jag sett från OS är när Duplantis tog guld och slog världsrekord igår.
 
Kollegan, som tydligen sjabblat bort månadens största beställning med sin obefintliga servicevilja. Man svarar liksom inte "Ja, kontakta oss då det blir aktuellt" på ett långt mail med en massa frågor där kunden funderar på vilka möjligheter vi kan erbjuda, hur allt funkar, kan vi ordna hela paketet, och helt tydligt hade behövt information, vägledning, bekräftelse och lite pepp om att det absolut går att ordna, hur vill hon göra, vad hade hon tänkt sig, vilka färger, osv...

Och sommarjobbaren, som sitter och stirrar på sin telefon. Jag orkar inte för 174 gången säga till om samma saker som behöver göras idag, precis som alla andra dagar.
 
1: Jag får hosta av allt.
Fluortabletter, tandkräm, hårtbröd, mat, frukt, nässpray plus alltid när jag släckt och ska sova(?). Måste hitta rätt läge när jag ska sova, annars får jag en hostattack varannan minut. :cautious:
Har iofs varit förkyld så hoppas det blir bättre om nån vecka.

2: Glömde köpa nässpray från webbapotek, har gjort 4 beställningar på sistone och glömt nässpray varje gång, har nog bara 3 flaskor kvar.
 
Var otroligt nära att bli påkörd av en bil idag. Jag såg bilen, stannade för att släppa förbi den (är inget övergångsställe där), bilen stannatäde och stod still så jag tänkte att då går väl jag då. Uppenbarligen tyckte föraren att jag skulle gå först i alla fall, när jag var halvvägs över gatan så gasar föraren som en tok rakt emot mig, jag slänger mig bakåt igen för att inte bli påkörd. Då saktar dåren ner, kör sakta förbi och hånflinar åt mig :cautious:🤬🤬 Jag tog regnr och ringde polisen
 
1: Jag får hosta av allt.
Fluortabletter, tandkräm, hårtbröd, mat, frukt, nässpray plus alltid när jag släckt och ska sova(?). Måste hitta rätt läge när jag ska sova, annars får jag en hostattack varannan minut. :cautious:
Har iofs varit förkyld så hoppas det blir bättre om nån vecka.

2: Glömde köpa nässpray från webbapotek, har gjort 4 beställningar på sistone och glömt nässpray varje gång, har nog bara 3 flaskor kvar.
3 flaskor är ju ett halvårs förbrukning om man tar varje dag typ. Å de hoppas jag verkligen inte du gör?! :nailbiting:
 
Men 3 flaskor? Borde väl räcka gott och väl, eller är det 3 olika sorter?:)

3 flaskor är ju ett halvårs förbrukning om man tar varje dag typ. Å de hoppas jag verkligen inte du gör?! :nailbiting:

Tänkte skriva detsamma. @Rosett
Det är bara 10 ml per flaska ju. Det räcker inte ett halvår.
Jag har läkemedelsutlöst nästäppa. Använder nog 2 flaskor i veckan, räknar inte men brukar köpa 10 åt gången.
Jag VET att man kan få hål på nässkiljeväggen men nu är det såhär och jag måste använda spray. Kortisonspray funkar INTE och jag VET att man kan använda saltvattenspray, vilket jag också gör men det hjälper INTE mot min nästäppa.

Jag tänker inte diskutera min nässpraysanvändning, för det är min ensak.
 
Jag förstår inte hur man får 3 flaskor att räcka ett halvår?! O_o Jag har en allergimedicin i nässpraysform, flaskan är större än en vanlig nässpray och räcker precis en månad. Jag tar utöver det vanlig nässpray och att en flaska skulle räcka ens en månad måste ju vara ett skämt?! 😅
Mvh pollenallergiker som behöver nässpray mot både täppa och rinnsnuva större delen av sommarhalvåret
 
Jag har varit beroende av nässpray en period och det var fruktansvärt! Så fort den slutade verka blev det verkligen totaltäppt i näsan och jag fick nästan panik - fick flämta genom munnen som en fisk mitt på gatan på gränsen till panikattack.
Att vänja mig av med den var supersvårt!
 
Det är alldeles lagom temperatur ute och det vore fint med öppna dörrar. Men de jädra myggorna har återkommit. Små tysta rackare som plötsligt sätter sig. :meh:

Men å andra sidan har citronfjärilarna också börjat om, och trädgården är full av dem igen. De brukar ju bara vara framme i början av sommaren hos mig.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 846
Senast: Lingon
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 557
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 421
Senast: Marita73
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
110 754
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp