Störiga saker vi stör oss på, del 35.

Klåda. Så fort jag blir lite varmt i hårbotten så drabbas jag av klåda, som inte bara stannar där utan det kliar ner på halsen och skuldrorna också, men förstås mest i hårbotten. Alltid, bara liiiiiiite varm i håret skapar klåda.

Frågor på annonser om vad som är kvar, jag förklarar och till svar får jag "behöver det på mitt jobb". Och sedan inte mer trots att jag frågar efter vad av alla sakerna....

Antingen ska jag strax ha mens eller så är det PMS på gång.

Hundhår som gör att det kliar.

Det är äckligt varmt ute och att öppna två fönster en liten springa gör inget alls.
 
Jag blev inbjuden för att bada i badtunna vid lämpligt tillfälle.
Trevligt.
På det följde en berättelse om hur de inte behövt byta vattnet i tunnan en enda gång i sommar trots flitig användning, då de använder kollodialt silver och någon kristall och vad fan det nu var.
Inte lika trevligt längre, jag tror jag åker och badar i Seine i stället, tror att det är lite renare där :yuck:
 
Jag blev inbjuden för att bada i badtunna vid lämpligt tillfälle.
Trevligt.
På det följde en berättelse om hur de inte behövt byta vattnet i tunnan en enda gång i sommar trots flitig användning, då de använder kollodialt silver och någon kristall och vad fan det nu var.
Inte lika trevligt längre, jag tror jag åker och badar i Seine i stället, tror att det är lite renare där :yuck:
Och där har någon simmare till och med hamnat på sjukhus. Om de bara hade haft kolloidalt silver till hands när de ändå renade vattnet!
 
Ställde två larm igår för att vara på jobbet vid sju, men tydligen tyckte min mobil att ljudet var för lågt så de ringde aldrig :banghead: så vaknade en och en halv timme efter att första larmet skulle ringt :banghead: tur att det enda som händer är att jag får jobba längre i em
 
Min s-tangent håller på att bli knasig. Den hinner göra flera sss på ett normalt tryck så jag får sitta och sudda bort dem.
Känner att störighetsfaktorn ökar exponentiellt med antalet tillfällen det inträffar.

Om saker inte förändras kommer jag snart få träda in i klubb @dobbis :crazy::D
 
Alltså det måste ligga en förbannelse över tradera-paketet jag gnällde över i förra tråden. Säljaren skickade iväg paketet efter 2 veckors försening, det var den 30/7. Paketet åker med DHL och skulle vara framme 1/8. På terminalen knappt 10 mil härifrån, där den lokala budbilen plockar upp paket för utkörning, verkar det ha blivit felscannat och det åkte tillbaka till utlämningsstället som säljaren använde 😫 inga uppdateringar från DHL sedan 1/8.

Kommer jag någonsin få hit det och kommer det ens vara rätt grej i lådan? Jag vet knappt vad jag ska tro eller hoppas på längre 🤣

I dag kontaktade jag DHL, paketet står fortfarande som om det befinner sig "på väg" men på avsändarens utlämningsställe utan nya uppdateringar. Enligt kundtjänst hade paketet landat på mitt utlämningsställe och aviseringar ska ha gått ut två gånger :meh: Det finns inga aviseringar, varken på sms, mejl (all kontaktinfo stämde) eller i någon app.

Jag gick bort till utlämningsstället och uppgav istället spårningsnumret och då visade det sig att jadå, paketet finns hos dem men de kunde inte lämna ut det för det har blivit fel på inskanningen på terminalen. Utlämningsstället har varit i kontakt med DHL två gånger som skulle återkomma när det var fixat. Så fortsättning följer, förhoppningsvis löser det sig under dagen men det är kanske att hoppas på för mycket.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 846
Senast: Lingon
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 555
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 419
Senast: Marita73
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
110 753
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp