Störiga saker vi stör oss på, del 35.

Stör mig på att jag aldrig lyckas att få låset på pumphandtaget till diesel att fungera. Det kanske inte ska gå att låsa handtaget men det känns så bökigt att alltid behöva stå och hålla i handtaget i väntan på de 60 literna ska ner i tanken. Saknar tiden med bensin, där fungerade alltid låsen på handtagen. Eller är det min bil det är fel på, icke kompatibel med pumphandtag 🤔
Här har qstar tagit bort låsen för säkert 14 år sedan så tanka inte på qstar. Pga olyckor folk glömde bort handtaget och åkte.
 
Stör mig på att jag aldrig lyckas att få låset på pumphandtaget till diesel att fungera. Det kanske inte ska gå att låsa handtaget men det känns så bökigt att alltid behöva stå och hålla i handtaget i väntan på de 60 literna ska ner i tanken. Saknar tiden med bensin, där fungerade alltid låsen på handtagen. Eller är det min bil det är fel på, icke kompatibel med pumphandtag 🤔
För mig funkar det i alla fall nio av tio gånger. Har kört disel i över fem år nu.
 
Alltså, det här är inte okej. Mina allergitabletter är slut. Jag är jätteallergisk mot gråbo. Nya höt är torrt och egentligen tål jag inte torrt hö om det inte är under vintern. Jag börjar bli täppt i näsan och spray hjälper inte. Tur att man är själv så ingen hör när jag andas högt genom munnen och tuggar med öppen mun.
 
Mitt ex oförmåga att kommunicera :banghead:
Messar och frågar när han hämtar barnen på torsdag pga jag behöver lämna schema till fsk och fritids. "Jag hinner nog inte på torsdag men jag kan ha dom på fredag för jag hinner nog inte hem från xxx" blir svaret. :eek:

Synd att jag jobbar och inte är hemma torsdag kväll eftersom vi alltid har byte den dagen.

Han fick planera om. :grin:
 
Stör mig på alla sjukdommar i familjen..

Stör mig att jag stör mig för det är värre för just mina familjemedlemmar som drabbas än mig.

Min far har efter en stroke väldigt nedsatt rörelseförmåga (o ännu sämre psykiskt tyvärr). För 2 veckor sen ramla han och bröt lårbenshalsen. Opererad och nu på kortis där såklart de fått covid…..
 
Jag håller på bryta ihop av allt som ska ordnas för försäljning och inför flytten, kostar en arm, ett ben och skjortan med! :crazy: Jag förstår mer och mer att folk slänger fullt fungerade grejer för att slippa prutare och gnäll. Nu tog jag bort en annons för jag orkar inte utan tror jag slänger grejerna istället. .

I morgon ska jag nog rensa ut en massa kläder och lämna in samtidigt som jag rensar bort en massa annat och åker och slänger det istället.
 
Jag håller på bryta ihop av allt som ska ordnas för försäljning och inför flytten, kostar en arm, ett ben och skjortan med! :crazy: Jag förstår mer och mer att folk slänger fullt fungerade grejer för att slippa prutare och gnäll. Nu tog jag bort en annons för jag orkar inte utan tror jag slänger grejerna istället. .

I morgon ska jag nog rensa ut en massa kläder och lämna in samtidigt som jag rensar bort en massa annat och åker och slänger det istället.
Skriv en bortskänkesannons och skriv att du sätter det utanför dörren och skriv din adress? Har sett flera göra så, så får folk själv slåss utan att ägaren är inblandad. :)
 
Jösses inte skulle jag lämna ut adressen så...
Detta har varit i FBgrupper köp och sälj typ, staden man bor i, så inte hela Sverige, om det är skillnad. men det är väl upp till en själv.
Det går ju bra att slänga också eller köra till second hand.
 
Detta har varit i FBgrupper köp och sälj typ, staden man bor i, så inte hela Sverige, om det är skillnad. men det är väl upp till en själv.
Det går ju bra att slänga också eller köra till second hand.
Hade nog inte gjort skillnad med tanke på hur en del stollar kan bete sig.
 
Hade nog inte gjort skillnad med tanke på hur en del stollar kan bete sig.
Visst. Men många står med på FB med sitt riktiga namn. Heter man något så vanligt som Anna Andersson och annonserar i hela Sverige är man ju kanske rätt svår att få fram en adress på, men för min del skulle jag inte ens behöva uppge en adress när jag säljer något- bara att söka. Så av den anledningen tycker väl vissa att det är ok att skriva ut det, medan du inte tycker det, det är ju upp till en själv.

Jag har ännu inte behövt göra det när jag skänkt bort något. :) Skulle nog göra om det var mycket eller så. För att slippa jobbet helt enkelt.
 
1000006972.jpg
 
Det ska gå att göra med diesel med. Men vissa bilmodeller är kinkiga och gör att överfyllningsskyddet slår ifrån på handtaget för att det skvätter upp lite/inte rinner ner fort nog.
Testa att sätta handtaget i en annan vinkel - det finns 2-3 "hack" på handtaget att använda sig av - och håll inte alls i handtaget.
Jag får testa helt enkelt. Jag har bara fortsatt att göra som jag alltid har gjort så tack tack! Ska öva vid nästa tanktillfälle :D
 
"Stör mig på" är kanske inte helt rätt ord, det är nog snarare situationen som stör mig. Men... Ena hunden tycker nog att han är en riktig donjuan. Jag gissar att någon tik i området löper, eftersom han väckt mig 5 gånger under natten för att han "måste ut". Väl ute sitter han på altanen och stirrar i fjärran :meh: Hade det inte varit för att han har känslig mage, och har haft perioder av att behöva gå på toaletten nattetid, hade jag ju sagt åt honom att lägga sig och sova, men nu har jag inte riktigt hjärta att göra det när det är det där väldigt akuta "Jag-måste-ut-nu!"-beteendet.

I alla fall, strax efter 4 gav jag upp och städade lite, plockade i hop tvätt och startade en maskin, och lite så där. Då blev jag helt från ingenstans alldeles darrig, kallsvettig o. s. v. och tog mig med nöd och näppe till köket för att få i mig något.

Så nu sitter jag här och är klarvaken. Hunden har gått och lagt sig i sängen hos mannen, och sover så skönt så...
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 837
Senast: Lingon
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 553
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 419
Senast: Marita73
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
110 747
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Dressyrsnack 17
  • Patella, tips

Omröstningar

Tillbaka
Upp