Störiga saker vi stör oss på, del 35.

Jag håller på bryta ihop av allt som ska ordnas för försäljning och inför flytten, kostar en arm, ett ben och skjortan med! :crazy: Jag förstår mer och mer att folk slänger fullt fungerade grejer för att slippa prutare och gnäll. Nu tog jag bort en annons för jag orkar inte utan tror jag slänger grejerna istället. .

I morgon ska jag nog rensa ut en massa kläder och lämna in samtidigt som jag rensar bort en massa annat och åker och slänger det istället.
All sympati.
La ut på fbatt en stor hibiscus skänkes. Den är förstor förmna fönster och moin lilla stuga.

Entjej nappade direkt men kom på tt hon ionte har bil. Nästa i kön hörde inte av sig på ett dygn när jag meddelade att hen fick den.
Nu meddelade en tjej att hon kunde komma direkt. Toppen tänkte jag. Sen tänkte hon ett varv till och sa att hon hört att hibiscusar lätt får löss så hon vill inte ha den :banghead: :banghead: :banghead:

Jag har aldrig haft löss på mina hibiscusar. Nån gång trips men det är åratal sen. Haft den här sorten sedan början av 70-talet. Aldrig haft löss så vitt jag kommer ihåg.

Vad är det för fel på folk.
 
Jag har två ord och två olika sifferkombinationer som jag kastar om, tex xxxx1234! yyyy4567 xxxx4567! yyyy4567! xxxx4567 xxxxyyyy1234! yyyyXxxx4567! Osv i all oändlighet med stora bokstäver någonstans i lösenordet. Då vet jag ungefär vad jag skrivit och har med lite tur relativt enkelt att komma ihåg det. Annars återställer jag det.
 
Jag har två ord och två olika sifferkombinationer som jag kastar om, tex xxxx1234! yyyy4567 xxxx4567! yyyy4567! xxxx4567 xxxxyyyy1234! yyyyXxxx4567! Osv i all oändlighet med stora bokstäver någonstans i lösenordet. Då vet jag ungefär vad jag skrivit och har med lite tur relativt enkelt att komma ihåg det. Annars återställer jag det.
Tipsar i tråden om en av de större innovationerna på området sedan lösenord blev något alla måste ha.

https://www.techtarget.com/searchsecurity/definition/passphrase
 
Stör mig på att jag fortfarande inte fått ut arvspengarna från pappa (husförsäljningen)
Stör mig ännu mer på att jag låste större delen av de pengar jag fått ut i sparkonto för jag strax skulle strax få mer och nu har saker som behöver betalas men har "inga" pengar
(Alltså jag HAR pengar med de är budgeterade till annat som behöver prioriteras.)
 
Såga till någon skiva att fylla upp hålet med och lägg valfri matta över som om det varit vanligt golv?
Tvek på att det blir snyggt. Mattan lär inte ligga kvar pga tre galna katter. Och var får jag tag i en så liten skiva? Köpa en fullstor har jag ärligt talat inte lust med, när jag bara behöver 60*40 cm. Och tillräckligt tjock dessutom.
 
Vet inte om detta är en störning direkt men lite lustigt fast jag är van :D

Skickar meddelande till mamma och berättar vad jag gör och mår och lite så och frågar henne om hur det är med henne. Ganska ändå långt meddelande och får svar:
Bra. OK


Hade jag inte känt henne hade jag trott hon var arg men det är hon inte hon bara skriver så ibland 😅😂
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 837
Senast: Lingon
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 553
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 419
Senast: Marita73
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
110 748
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp