Störiga saker vi stör oss på, del 35.

Eller matta på metervara som är gjord för att skära till. I alla fall för ett par år sedan har jag för mig att det fanns på stora rullar på typ Bauhaus.
Hade ju varit smidigt. Men det finns ingen här som har vad jag känner till. Finns det så tjocka mattor på rulle?
 
Såhär ser det ut innanför dörren (det är huvudentrén)
IMG20240805135111.jpg

Vore kul med nåt lite fräschare.

(Ignorera att jag inte skrapat bort färgen vid trappan :angel: )
 
Hade ju varit smidigt. Men det finns ingen här som har vad jag känner till. Finns det så tjocka mattor på rulle?
Nej, den tjockleken har de nog inte. Men då är jag tillbaka till att fylla upp med något om det behöver bli plant.
Jag hade nog vant mig med att golvet inte är plant runt mattan, men det har man väl olika läggning för hur mycket det stör en eller blir rutin.
 
Nej, den tjockleken har de nog inte. Men då är jag tillbaka till att fylla upp med något om det behöver bli plant.
Jag hade nog vant mig med att golvet inte är plant runt mattan, men det har man väl olika läggning för hur mycket det stör en eller blir rutin.
Det är ju inte bara jag som går där, utan alla som kommer på besök.
Får sätta upp en varningsskylt på dörren :rofl:
 
Behöver en ny dörrmatta. Är ett hål i hallen för matta, hålet mäter 60*45 och är typ tre centimeter djupt. Helt omöjligt att hitta en matta som passar ju!
Jag hade åkt till en brädgård och bett dem kapa till en (vattenfast?) skiva i rätt tjocklek / alternativt två 1,5 cm och sen hade jag fogat fast den i gropen och slängt en dörrmatta över; hatar allt grus och skit som samlas i dylika utrymmen! :laugh::crazy:
 
Jag hade åkt till en brädgård och bett dem kapa till en (vattenfast?) skiva i rätt tjocklek / alternativt två 1,5 cm och sen hade jag fogat fast den i gropen och slängt en dörrmatta över; hatar allt grus och skit som samlas i dylika utrymmen! :laugh::crazy:
Dörrmatta ligger inte kvar = fuuuult!
Katterna är fenomenala på att flytta på grejer. Inte ens fåtöljerna står kvar där vi satt dem.
 
Såhär ser det ut innanför dörren (det är huvudentrén)
Visa bifogad fil 150726
Vore kul med nåt lite fräschare.

(Ignorera att jag inte skrapat bort färgen vid trappan :angel: )
Sådan där borstig i grön plast som var vanlig förr skulle den kunna vara gjord för?
Som var vanlig i entreer och kunde ligga både ute och inne. I stort format vid publika lokaler och litet vid bostäder. Finns sådan matta inte alls längre?
 
Sådan där borstig i grön plast som var vanlig förr skulle den kunna vara gjord för?
Som var vanlig i entreer och kunde ligga både ute och inne. I stort format vid publika lokaler och litet vid bostäder. Finns sådan matta inte alls längre?

Astroturf gissar jag på att du far efter och den finns fortfarande :)
 
Sådan där borstig i grön plast som var vanlig förr skulle den kunna vara gjord för?
Som var vanlig i entreer och kunde ligga både ute och inne. I stort format vid publika lokaler och litet vid bostäder. Finns sådan matta inte alls längre?
Det är om möjligt gräsligare än mattan som ligger idag O_o
Är de dessutom inte väldigt tunna? Inte tre centimeter tjocka har jag nog aldrig sett.

Nu stör det mig att jag hittat massor med fina mönstrade mattor, men de är i fel storlek! Varför började jag googla? :meh:
 
Det är om möjligt gräsligare än mattan som ligger idag O_o
Är de dessutom inte väldigt tunna? Inte tre centimeter tjocka har jag nog aldrig sett.

Nu stör det mig att jag hittat massor med fina mönstrade mattor, men de är i fel storlek! Varför började jag googla? :meh:

En klassiker, en hittar alltid det en inte ska ha :D
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 837
Senast: Lingon
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 553
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 419
Senast: Marita73
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
110 748
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp