Störiga saker vi stör oss på, del 35.

Hur stor effekt måste micron ha? Jag äter så mycket micropop att det blir dyrare än att poppa vanliga kärnor. Funderat på att skaffa en sån där.
Har man i olja i den?
Vi har en helt vanlig ordinär mikrovågsugn så det går nog bra med vilken som helst. Jag brukar hälla i en skvätt olja, lite salt och så popcornkärnorna.
 
Är ju det som är meningen
Ja, så klart! Men det här var verkligen extremt högt! :crazy: Satt i bara sovtröja och måste få på mig kläder och komma ihåg att ta med nycklarna så jag kommer in igen efter. I det här öronskärande ljudet som verkligen gjorde ont! Sen ta mig ner 8 trappor i oljudet, precis som alla mina grannar.

I slutändan var det som tur är bara någon som misslyckats med matlagningen.


Lite skillnad mot brandlarmet på jobbet, "brannlarmet er utløst, venligst forlat bygget" :p
 
Ja, så klart! Men det här var verkligen extremt högt! :crazy: Satt i bara sovtröja och måste få på mig kläder och komma ihåg att ta med nycklarna så jag kommer in igen efter. I det här öronskärande ljudet som verkligen gjorde ont! Sen ta mig ner 8 trappor i oljudet, precis som alla mina grannar.

I slutändan var det som tur är bara någon som misslyckats med matlagningen.


Lite skillnad mot brandlarmet på jobbet, "brannlarmet er utløst, venligst forlat bygget" :p
Nu är det kanske inte direkt meningen att man ska dra på sig en massa kläder och komma ihåg en massa saker när larmet går utan man ska bege sig ut på bumsen. ;)
 
Brandlarmet på jobbet är rätt beskedligt det ringer lite en röst säger vänligen lämna byggnaden
Men vårt inbrottslarm O_o
Herrejävlar om man råkar lösa ut det :eek:
Jag har lyckats lösa ut bägge så jag har provat kommer aldrig försöka bryta mig in helt klart :D
 
Alltså det måste ligga en förbannelse över tradera-paketet jag gnällde över i förra tråden. Säljaren skickade iväg paketet efter 2 veckors försening, det var den 30/7. Paketet åker med DHL och skulle vara framme 1/8. På terminalen knappt 10 mil härifrån, där den lokala budbilen plockar upp paket för utkörning, verkar det ha blivit felscannat och det åkte tillbaka till utlämningsstället som säljaren använde 😫 inga uppdateringar från DHL sedan 1/8.

Kommer jag någonsin få hit det och kommer det ens vara rätt grej i lådan? Jag vet knappt vad jag ska tro eller hoppas på längre 🤣
 
Brandlarm! Fy satan vad högt det låter!
Brandlarmet på jobbet låter som vad jag antar att helvetets sirener låter som, obehagligt gäll och högljutt. Jag får nästan panikkänsla av bara ljudet trots att jag vet att det bara är t.ex. en brandövning.
Dessutom är en av sirenerna på utsidan riktigt korkat placerat, strax ovanför ytterdörren, vilket gör att när folk ska gå ut, så blir det en sekunds tvärstopp när de öppnar dörren och blir överraskad av att eländet skriker dem rakt i öronen. :banghead:
 
Stör mig på att jag aldrig lyckas att få låset på pumphandtaget till diesel att fungera. Det kanske inte ska gå att låsa handtaget men det känns så bökigt att alltid behöva stå och hålla i handtaget i väntan på de 60 literna ska ner i tanken. Saknar tiden med bensin, där fungerade alltid låsen på handtagen. Eller är det min bil det är fel på, icke kompatibel med pumphandtag 🤔
 
Stör mig på att jag aldrig lyckas att få låset på pumphandtaget till diesel att fungera. Det kanske inte ska gå att låsa handtaget men det känns så bökigt att alltid behöva stå och hålla i handtaget i väntan på de 60 literna ska ner i tanken. Saknar tiden med bensin, där fungerade alltid låsen på handtagen. Eller är det min bil det är fel på, icke kompatibel med pumphandtag 🤔
Det ska gå att göra med diesel med. Men vissa bilmodeller är kinkiga och gör att överfyllningsskyddet slår ifrån på handtaget för att det skvätter upp lite/inte rinner ner fort nog.
Testa att sätta handtaget i en annan vinkel - det finns 2-3 "hack" på handtaget att använda sig av - och håll inte alls i handtaget.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 830
Senast: Lingon
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 552
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 419
Senast: Marita73
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
110 747
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp