Störiga saker vi stör oss på, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag förstår din kille. Jag klipper bort ALLA lappar i kläder, så nära sömmen det bara går. Lapparna irriterar mig något vansinnigt annars och det har t.o.m. hänt att jag fått ett brännmärke på nedre delen av ryggen en gång, när jag hade glömt att klippa lappen i ett par trosor. Jag tvättar i stort sett allt på 40 grader ändå, så för mig spelar inte tvätträden någon större roll.
Håller med. Alla lappar ska bort. Bort, bort.
 
Så bara för det är fult tar man bort tvättråden som talar om hur textilerna ska tvättas? Låter smart, speciellt om man inte bor själv och det är någon annan som ska tvätta. Det finns rätt många olika sätt att tvättas på, vissa plagg ska tvättas lite skonsammare, vissa klarar 60 grader, andra bara 40 grader. Jag tycker det är störigt att klippa bort och det får jag lov att tycka är störigt. :)
Men låt han tvätta då. Jag har tex väldigt tunna gardiner. Jag tycker det är skitfult när en vit lapp lyser igenom gardinerna.
 
Ärligt talat har jag nog aldrig läst ett tvättråd :bag: Håller kläder inte för tvätt i 40 grader och sängkläder för 60 blir de inte långlivade i mitt hem. Äger inga ömtåliga textilier. De få köpekläder jag har klipper jag bort lapparna på.

En liten störning också måste jag ju slänga in. Stör mig på att jag tappat all inspiration att pyssla. Jag gillar ju att pyssla! Har tonvis med idéer och några projekt liggandes men inspirationen är som bortblåst.
 
Stör mig på snön och ratthållaren som såg mig när han va på krönet av en backe (han hade kunnat stanna).
Men varför stanna där det är mest plats att mötas, bättre att möta lastbilen med släpet mitt i backen, där ingen av lastbilarna riktigt ser vart vägen slutar i snön.
Jag körde fast pga det med mina 38 tons last, gled bara baklänges när jag hade grusat å försökte ta mig framåt.

En hjullastare var bara där å ploga, hade varit bättre om de grusat. Vinterhållningen denna säsong är under all kritik. Absolut inget fel på de som plogar osv, men tänker mer på de som bestämmer när de ska ge sig ut… störigt är det.
 
Stör mig på börsfallet som tajmar in så väl med att jag tänkt mig ha sommarlov och sälja av lite aktier att leva på.
Stör mig också på att min första reaktion på Ukraina/Ryssland idag var "fan, mina pengar."

Tack hjärnan...
 
Stör mig på börsfallet som tajmar in så väl med att jag tänkt mig ha sommarlov och sälja av lite aktier att leva på.
Stör mig också på att min första reaktion på Ukraina/Ryssland idag var "fan, mina pengar."

Tack hjärnan...
Det är aldrig kul att förlora pengar. Jag ligger back runt 30' sen årsskiftet. 🤷
 
"Min" matbutik har börjat med plocksallad. Kul och bra, tycker jag. Den här veckan är det halva priset i tre köp. Ännu bättre tycker jag som den här veckan ska jobba 80 timmar.
Kör efter jobbet till affären och ska plocka ihop lite grejer men det finns inga skedar. Frågar en personal och får svaret att den stänger vid 19.
Jag får minusmuskler i hela ansiktet när jag inser att jag inte kan göra ett enda köp till halva priset. Jag jobbar hela veckan från 6 resp. 7 till 19 resp. 20.
Mycket störigt!
 
Folk som inte har barn men ändå har åsikter. Håll tyst! Inte har jag åsikter om tex hur en fårbonde ska sköta sina får.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 559
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 206
Senast: Praefatio
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 848

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp