Störiga saker vi stör oss på, del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
På mina grannars val av grönsaker för pallkragen de ställt ut i den gemensamma trädgården. Jättetrevligt att någon drar igång något sådant och de har varit väldigt noga med att säga att vi får ta så mycket vi vill av det som växer där, men de har alltså valt att plantera... Brysselkål. Vem i hela glödheta helvete väljer att odla just brysselkål, av alla fantastiska grönsaker som finns?! Finns det ens någon som gillar brysselkål?! :rage: :laugh:

Här hade man gått och hoppats på lite smarriga bönor, lite krispig sallad eller kanske en och annan morot. Och så får man BRYSSELKÅL! :mad:
Dagens rant 😂
 
Sambons respons när jag berättade att jag är sugen på att tatuera mig: "Jag gillar inte tatueringar, men du gör som du vill." Jaha, ja det var ju generöst...

Det finns kanske liiiiite mer diplomatiska sätt att uttrycka sig kan jag tycka...
 
Sambons respons när jag berättade att jag är sugen på att tatuera mig: "Jag gillar inte tatueringar, men du gör som du vill." Jaha, ja det var ju generöst...

Det finns kanske liiiiite mer diplomatiska sätt att uttrycka sig kan jag tycka...

Särbon gillar inte tatueringar men blev ihop med mig ändå (hade ju redan en). Han vet att jag vill göra flera och responsen är mest "Jaja" vilket är ok för mig, jag vet ju att han inte gillar dem.

Skit i vad sambon säger och gör som du vill :heart
 
Sambons respons när jag berättade att jag är sugen på att tatuera mig: "Jag gillar inte tatueringar, men du gör som du vill." Jaha, ja det var ju generöst...

Det finns kanske liiiiite mer diplomatiska sätt att uttrycka sig kan jag tycka...
Fast vad ska han säga då? Gillar han inte tatueringar så gör han ju inte. Det blir ju bara mer konstigt om han ska hålla uppe någon sorts fejkentusiasm kan jag tycka.
 
Fast vad ska han säga då? Gillar han inte tatueringar så gör han ju inte. Det blir ju bara mer konstigt om han ska hålla uppe någon sorts fejkentusiasm kan jag tycka.

Jag håller med. Gillar han det inte så gör han inte.

Jag gillar inte mustascher men min man rakade av sig skägget och sparade mustaschen. Jag avskyr det, men jag älskar honom så det får funka ändå.
 
Men brysselkål som är så gott! En pallkrage låter fullt rimligt att odla :d
Kanske behöver ni fler kragar/mer plats för odling så det blir lite annat också än bara brysselkål:)?
Japp, jag planerar att kontra med en full av en massa GODA grönsaker! Det får vänta till nästa år dock!
Alltså odlar man brysselkål så är man redan ett lost cause. Du behöver nya grannar :p
Ja alltså det enda som möjligtvis räddar upp saken är att de växer på ett himla skoijigt sätt, så vi får i alla fall lite underhållning... Medan vi svälter :meh:
 
Fast vad ska han säga då? Gillar han inte tatueringar så gör han ju inte. Det blir ju bara mer konstigt om han ska hålla uppe någon sorts fejkentusiasm kan jag tycka.
Man behöver inte vädra sin åsikt så fort man får chansen, det är inte han som ska tatuera sig, det räcker att man säger något i stil med "kör på". Det hade varit en helt annan femma om jag frågat honom "jag funderar på att tatuera mig, vad tycker du?", då har jag ju bett om hans åsikt i frågan och då kan man säga vad man tycker, även att man tycker det är skitfult.
 
Man behöver inte vädra sin åsikt så fort man får chansen, det är inte han som ska tatuera sig, det räcker att man säger något i stil med "kör på". Det hade varit en helt annan femma om jag frågat honom "jag funderar på att tatuera mig, vad tycker du?", då har jag ju bett om hans åsikt i frågan och då kan man säga vad man tycker, även att man tycker det är skitfult.
Fast vadå vädra sin åsikt så fort man får chansen? Du är i en relation, berättar för din partner att du vill tatuera dig. Han svarar bara kort att han personligen inte gillar det men att du såklart bestämmer själv vad du vill göra.
Hade han gått runt och berättat vitt och brett att han minsann avskyr tatueringar och tycker att det är såååå fult och bara något som trashiga människor skaffar hade jag tyckt det var oskönt men så var väl inte fallet? Jag tycker att hans reaktion är fullt normal faktiskt.
 
Stör mig på att jag läste senaste styrelsemöteprotokollet. På min semester.

Och efter att ha läst en av punkterna funderar jag på om dom är allmänt korkade eller har missförstått helt. Jag har (som anställd) enligt protokoll blivit ombedd att kolla upp en sak. Igen. Även fast jag har allt på svart på vitt hur det är redan. Vad är så svårt att förstå? :confused:

Jaja, tänker inte göra något med det förrän jag är tillbaka från semestern. Även fast det är samma dag som nästa styrelsemöte...
 
Fast vadå vädra sin åsikt så fort man får chansen? Du är i en relation, berättar för din partner att du vill tatuera dig. Han svarar bara kort att han personligen inte gillar det men att du såklart bestämmer själv vad du vill göra.
Hade han gått runt och berättat vitt och brett att han minsann avskyr tatueringar och tycker att det är såååå fult och bara något som trashiga människor skaffar hade jag tyckt det var oskönt men så var väl inte fallet? Jag tycker att hans reaktion är fullt normal faktiskt.
Ja? Jag ser inte vad det är för mening med att påtala att man ogillar något som ens partner/vän/kollega/whatever säger att h*n vill göra, speciellt när det inte påverkar en själv öht. Tycker man illa om det (vilket man absolut får göra hur mycket man vill) kan man behålla den tanken i huvudet och ge ett neutralt svar, men det är min åsikt.
 
Sambons respons när jag berättade att jag är sugen på att tatuera mig: "Jag gillar inte tatueringar, men du gör som du vill." Jaha, ja det var ju generöst...

Det finns kanske liiiiite mer diplomatiska sätt att uttrycka sig kan jag tycka...
Tycker inte att det låter helt odiplomatiskt men å andra sidan beror det mer på hur det sas med tonfall osv än faktiska innebörden.
Sedan om du vill tatuera dig så är det väl bara att göra det oavsett :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
94 95 96
Svar
1 919
· Visningar
95 528
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 856
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 457
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 563
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp