Störiga saker vi stör oss på, del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på att saker alltid inträffar på helgen eller på röda dagar... har sedan imorse en sprucken kindtand :crazy: Fått akuttid men det lär ju bli svindyrt. Blä.
Eller hur.. Kom hem i fredags kväll vid 22 efter jobbet och upptäckte att ena katten mådde dåligt. Enda öppna veterinärmottagning ligger 10 mil bort. Bara att gå ut till bilen igen och tuta iväg med kisse🙄 ser fram emot fakturan 😉
 
Så typiskt! Min katt blev dålig på 1 maj, när alla vanliga veterinärmottagningar var stängda... Hoppas katten mår bättre!
Ja de har en förmåga att tajma in "rätt" dagar.. Tack, hon mår bättre men inte helt hundra. Troligtvis en uvi och veterinären tyckte att jag skulle ha is i magen och avvakta så jag försöker göra det nu. Sen att ha is i magen inte är min starka sida är en annan femma. Hoppas att din katt också mår bättre ❤️
 
Folk som inte använder ratt och roder när de lägger till utan uteslutande använder bog- och ibland även akterproppen om båten är utrustad med det
Bröööö, bröööö, bröööö ,bröööö
Missförstå mig rätt, är väldigt glad över vår bogpropp för den gör att jag kan peka åt sambon exakt var jag vill kliva av :p och den underlättar när vi ska backa in vid bryggan när det blåser lite.
Men folk använder den HELA JÄVLA TIDEN, även när de ska svänga båten ute på öppet vatten :banghead::banghead::banghead::banghead:
 
SJ :banghead: Vi skulle åkt tåg i vintras. Biljetterna bokades i slutet av sommaren när smittan var på väg ner. När resan närmade sig valde vi att istället köra bil.
Biljettpengarna hamnade då som möjliga att använda till nya biljetter. Så långt allt väl.
Nu planerar vi att åka tåg i augusti så jag försöker boka nya biljetter. Men se det går inte för den rutan står bara och snurrar. Väljer att klicka på Avbryt bokning och ska göra ett nytt försök. Men nänä, det funkar inte det heller för då är resan redan aktiv och jag måste avbryta bokningen. (Vilket jag alltså gjorde 37 sekunder tidigare.)
Det hänvisas till att ringa bokningen för att ordna det.
Men nix, att ringa går inte. Dels är telefontiden vardagar 8-16. (Jag har ett jobb och kan inte ha med mig telefonen där.) Dels säger telefonsvararen att bokning via telefon är avstängd och hänvisar till hemsidan :banghead:

Jag har försökt skriva på Messenger men det tar ungefär ett dygn att få svar varje gång.

Snart får jag ett fullskaligt tokryck på hur värdelöst man kan utforma ett bokningssystem.
 
SJ :banghead: Vi skulle åkt tåg i vintras. Biljetterna bokades i slutet av sommaren när smittan var på väg ner. När resan närmade sig valde vi att istället köra bil.
Biljettpengarna hamnade då som möjliga att använda till nya biljetter. Så långt allt väl.
Nu planerar vi att åka tåg i augusti så jag försöker boka nya biljetter. Men se det går inte för den rutan står bara och snurrar. Väljer att klicka på Avbryt bokning och ska göra ett nytt försök. Men nänä, det funkar inte det heller för då är resan redan aktiv och jag måste avbryta bokningen. (Vilket jag alltså gjorde 37 sekunder tidigare.)
Det hänvisas till att ringa bokningen för att ordna det.
Men nix, att ringa går inte. Dels är telefontiden vardagar 8-16. (Jag har ett jobb och kan inte ha med mig telefonen där.) Dels säger telefonsvararen att bokning via telefon är avstängd och hänvisar till hemsidan :banghead:

Jag har försökt skriva på Messenger men det tar ungefär ett dygn att få svar varje gång.

Snart får jag ett fullskaligt tokryck på hur värdelöst man kan utforma ett bokningssystem.
Det kan inte ha att göra med att SJ drabbades av samma attack som Coop? Sedan tror jag att det är ganska hög belastning eftersom att de väl kommer göra fler platser bokningsbara efter 15 juli, vilket skapat lite missnöje samt tryck.
 
Det kan inte ha att göra med att SJ drabbades av samma attack som Coop? Sedan tror jag att det är ganska hög belastning eftersom att de väl kommer göra fler platser bokningsbara efter 15 juli, vilket skapat lite missnöje samt tryck.
Jag har också läst att SJ har haft störningar, och tror precis som du att förändringarna från den 15 juli kan påverka.
 
På mina grannars val av grönsaker för pallkragen de ställt ut i den gemensamma trädgården. Jättetrevligt att någon drar igång något sådant och de har varit väldigt noga med att säga att vi får ta så mycket vi vill av det som växer där, men de har alltså valt att plantera... Brysselkål. Vem i hela glödheta helvete väljer att odla just brysselkål, av alla fantastiska grönsaker som finns?! Finns det ens någon som gillar brysselkål?! :rage: :laugh:

Här hade man gått och hoppats på lite smarriga bönor, lite krispig sallad eller kanske en och annan morot. Och så får man BRYSSELKÅL! :mad:
 
På att mina grannars val av grönsaker för pallkragen de ställt ut i den gemensamma trädgården. Jättetrevligt att någon drar igång något sådant och de har varit väldigt noga med att säga att vi får ta så mycket vi vill av det som växer där, men det har alltså valt att plantera... Brysselkål. Vem i hela glödheta helvete väljer att odla just brysselkål, av alla fantastiska grönsaker som finns?! Finns det ens någon som gillar brysselkål?! :rage: :laugh:

Här hade man gått och hoppas på lite smarriga bönor, lite krispig sallad eller kanske en och annan morot. Och så får man BRYSSELKÅL! :mad:
Jag är så avundsjuk. Älskar brysselkål.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
95 96 97
Svar
1 920
· Visningar
95 560
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 859
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 460
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 564
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp