Störiga saker vi stör oss på, del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
På att mina grannars val av grönsaker för pallkragen de ställt ut i den gemensamma trädgården. Jättetrevligt att någon drar igång något sådant och de har varit väldigt noga med att säga att vi får ta så mycket vi vill av det som växer där, men det har alltså valt att plantera... Brysselkål. Vem i hela glödheta helvete väljer att odla just brysselkål, av alla fantastiska grönsaker som finns?! Finns det ens någon som gillar brysselkål?! :rage: :laugh:

Här hade man gått och hoppas på lite smarriga bönor, lite krispig sallad eller kanske en och annan morot. Och så får man BRYSSELKÅL! :mad:
Grannarnas favoritsnacks? En skål brysselkål och ett glas vatten. Förhöjer fredagsstämningen :D
 
c2cffeac6000d9cfad4d0927553483e4.jpg

@sthu
 
Det kan inte ha att göra med att SJ drabbades av samma attack som Coop? Sedan tror jag att det är ganska hög belastning eftersom att de väl kommer göra fler platser bokningsbara efter 15 juli, vilket skapat lite missnöje samt tryck.

Nej, det går utmärkt att boka biljetter om jag betalar på vanligt vis.
 
På mina grannars val av grönsaker för pallkragen de ställt ut i den gemensamma trädgården. Jättetrevligt att någon drar igång något sådant och de har varit väldigt noga med att säga att vi får ta så mycket vi vill av det som växer där, men de har alltså valt att plantera... Brysselkål. Vem i hela glödheta helvete väljer att odla just brysselkål, av alla fantastiska grönsaker som finns?! Finns det ens någon som gillar brysselkål?! :rage: :laugh:

Här hade man gått och hoppats på lite smarriga bönor, lite krispig sallad eller kanske en och annan morot. Och så får man BRYSSELKÅL! :mad:

Brysselkål är ju vrålgott! :d :D
 
På mina grannars val av grönsaker för pallkragen de ställt ut i den gemensamma trädgården. Jättetrevligt att någon drar igång något sådant och de har varit väldigt noga med att säga att vi får ta så mycket vi vill av det som växer där, men de har alltså valt att plantera... Brysselkål. Vem i hela glödheta helvete väljer att odla just brysselkål, av alla fantastiska grönsaker som finns?! Finns det ens någon som gillar brysselkål?! :rage: :laugh:

Här hade man gått och hoppats på lite smarriga bönor, lite krispig sallad eller kanske en och annan morot. Och så får man BRYSSELKÅL! :mad:
:rofl:
Du får komma och plocka hos mig istället! Här odlas plocksallat, morötter, potatis, sockerärtor, jordgubbar och smultron på balkongen :D Och hallon men jag vägrar räkna med det sålänge busken består av två sorgliga pinnar :cautious:
 
Brysselkål är ju vrålgott! :d :D
Slår vad om att du och @Nahar är sådana där typer som tycker om tvål... jag menar koriander, också! O_o
:rofl:
Du får komma och plocka hos mig istället! Här odlas plocksallat, morötter, potatis, sockerärtor, jordgubbar och smultron på balkongen :D Och hallon men jag vägrar räkna med det sålänge busken består av två sorgliga pinnar :cautious:
Du borde ta dig ett snack med mina grannar, det hör jag det!
 
Tidigare i våras lämnade jag ifrån mig en arbetsuppgift då jag fick annat istället. Har haft en dålig känsla under tiden, ni vet att man inte riktigt litar på att den som tog över uppgiften kommer lösa det och det KOMMER landa tillbaka skit i knät på dig?
snabbspola framåt till idag: SHIT HAS LANDED! :turd::turd::turd::turd::turd::turd:
Människan har typ meddelat "nu är jag klar - varsågod att slutföra". Det är saker som behöver lösas/slutföras nu pga organisatoriska orsaker. Och hon har fuckat upp det totalt.
Idag är även min första semesterdag - och det är alldeles för sent att lösa det när jag ska börja jobba igen :arghh:
 
Tidigare i våras lämnade jag ifrån mig en arbetsuppgift då jag fick annat istället. Har haft en dålig känsla under tiden, ni vet att man inte riktigt litar på att den som tog över uppgiften kommer lösa det och det KOMMER landa tillbaka skit i knät på dig?
snabbspola framåt till idag: SHIT HAS LANDED! :turd::turd::turd::turd::turd::turd:
Människan har typ meddelat "nu är jag klar - varsågod att slutföra". Det är saker som behöver lösas/slutföras nu pga organisatoriska orsaker. Och hon har fuckat upp det totalt.
Idag är även min första semesterdag - och det är alldeles för sent att lösa det när jag ska börja jobba igen :arghh:
Jag hade helt enkelt svarat kortfattat att du är inte alls färdig. Hade jag tid och ork skulle jag skicka med en lista på vad som inte är klart. Gärna med närmaste chef som kopia i mailet.
 
Jag hade helt enkelt svarat kortfattat att du är inte alls färdig. Hade jag tid och ork skulle jag skicka med en lista på vad som inte är klart. Gärna med närmaste chef som kopia i mailet.

Jag hade skickat en punktlista på vad som ska göras i denna uppgiften och nu är det på slutdelen - och enligt henne har hon "fått info om att ni handläggare skulle göra det". Nu är det så att hela grejen har dragit ut på tiden så nu är handläggarna (jag är ingen handläggare) på semester.
Denna person är på chefsnivå (ej min chef, men samma nivå). Jag har mailat hennes chef då det är den som jag haft uppgiften från innan. Frågat vem som ska lösa det.
Men snacka om att jag fick lite ångest nu. Jag visste nånstans att detta inte skulle gå - det hade varit bättre om jag haft kvar uppgiften hela tiden istället för att "avlastas".
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
94 95 96
Svar
1 919
· Visningar
95 528
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 856
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 457
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 563
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp