Störiga saker vi stör oss på, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Babyoljan som är helt jäkla omöjlig att öppna. Enda som händer är att jag får skitont i händerna och lust att kasta ut eländet genom fönstret
 
Samma som kallas dugnad på norska.

Att gå ihop och genomföra en gemensam uppgift,
med mer betoning på att se det positiva med den sociala gemenskapen, framför att se det frivilliga arbetet som en förpliktelse.

Man samlas för att gemensamt göra ett jobb. Lägga ett tak, måla ett hus etc etc.
Värden på stället bjuder på mat och dricka.

Fantastiskt bra aktivitet. Gemenskap effektivitet och nöje i ett. :up:
Bra ord! Synd att jag inte har tillräckligt med/tillräckligt goda vänner för att få ihop nåt sånt :o

Men, är det ett TAAL-ko eller ett tall-KO?
 
Tom Cruise.
Finns det någon film där han inte skrider fram bland damerna, som genast vänder sig om och tittar på honom med kåtblank blick?

Det är det enda jag ser när jag ser en Tom Cruise-film.

(Lösningen är mycket enkel. Jag tittar inte på hans filmer.)
 
Samtidigt så är det ju lite skönt att ha något att störa sig på emellanåt, men ibland känns det mest som en börda. Haha. Och jag gissar på att man kan störa sig lite på fenomenet extremt folklig HBTQ-person, förmodligen den folkligaste i Sverige!
Verkligen!
Tänker att han gjort mycket för gayvärlden och det är bra, samtidigt som jag inte är säker på att han belyst rätt frågor typ. Men ja, han försöker iaf. 😅
 
Min :rage::rage::rage::rage: blomsterpåle som sitter snett hur jag än knackar. Om jag kunde knacka längst upp skulle det bli bra, men där sitter den som berget, plus då att jag inte vill trilla på huvudet ner på marken från stegen.

Funderar på om man kan skrika ner till första bästa person som går förbi och tvinga den arma stackaren att stå och säga, nej lite till höger, lite vänster, lite längst ner. Utan att sagda person tror att man är en gränslös galning? :idea:
 
Microsoft.

Först installerar och startar de Cortana på min dator, helt utan mitt godkännande. Cortana är också ett program/en app som inte går att avinstallera, utan bara sätta i viloläge - så att säga.

Sen kräver de att jag (för min egen säkerhet och smidighets skull) ska ha en pinkod till min dator. Förutom lösenordet. Det är inte valfritt och jag kommer inte in på datorn utan att skapa ett. Så nu ska jag lösenorda mig + pinkod varje gång jag ska in på datorn.

JAG HATAR MICROSOFT OCH HUR OFLEXIBLA DE ÄR
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
94 95 96
Svar
1 919
· Visningar
95 466
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 854
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Startar ny tråd då den gamla är låst.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
97 447
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 440
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp