Störiga saker vi stör oss på, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så kan det absolut vara, samtidigt tycker jag att en kraftig nysning behöver ju inte per automatik innebära att man måste vråla samtidigt. Mina nysningar låter också olika mycket beroende på hur mycket det irriterar i näsan, dvs hur mycket kroppen anstränger sig för att nysa bort det som irriterar men jag har nog aldrig varit med om att jag automatiskt babianvrålat när jag nyst. Nysljudet i sig kan man ju inte göra mycket åt om man inte försöker kväva nysningen, det är ju bara ljudet som uppstår när kroppen trycker ut luft, men att hålla på och vråla samtidigt känns som en tillgjord grej som ffa män håller på med för att förstärka sin manlighet på något sätt.... "Aaaaaaaarghschooooouuuurrrraaaaagh!"

Hittade en lite smårolig artikel i ämnet faktiskt: https://www.fatherly.com/love-money/sneeze-sound-why-men-sneeze-loudly/
Intressanta tankar i artikeln, men jag vet inte om jag håller med. Det känns för mig underligt att transmän helt plötsligt skulle undermedvetet tvinga sig själva att nysa "som män"? Min tanke är mer att har en längre näshår/känsligare näsa och det kliar mer, så tar en också i mer, och ergo låter det mer (plus då mäns röster är djupare=djupare/bredare ljud). Men jag hade jättegärna sett en studie på transmäns nysningar innan och efter testosteronbehandling! Tycker överlag att potentialen för att studera könsskillnader genom transpersoner inte utnyttjas alls tillräckligt, så många intressanta studier som hade kunnat göras! Sen säger jag inte att det absolut inte finns en social aspekt, särskilt inte när det är män som också ojar sig över allt annat deras kropp håller på med (problemet med män som tar för mycket plats finns ju på så många plan liksom).
 
Kinden gör så jäkla ont att jag funderar på att ta bort den. Vårdcentralen tyckte jag skulle köra på med klorhexidin en vecka och återkomma om det inte blir bättre. Det har bara gått fyra dagar så kanske vänder det snart..

Dessutom: tjongade i foten i ett trappsteg på jobbet. Nu värker det i tårna.

Och för att göra det hela ännu bättre: mensvärk.
 
Stör mig på en musjävel som inte går i fällan och i natt har knipsat av min fuchsia.
 

Bifogade filer

  • 20210409_082915.jpg
    20210409_082915.jpg
    267,6 KB · Visningar: 61
Stör mig på att min läkare ska ringa idag, behöver verkligen prata med henne, men hon har inte sagt någon tid. Vilket hade varit okej om jag inte hade haft ett möte i eftermiddag.. Vill gärna prata ostört med läkaren.
Det där är ett nytt otyg som läkare börjat med, att inte kunna meddela vilken tid dom ska ringa - helt klart störande! :mad:
Vi patienter har kanske annat att göra än att invänta ett samtal "någon gång under dagen", väldigt respektlöst!
 
Det där är ett nytt otyg som läkare börjat med, att inte kunna meddela vilken tid dom ska ringa - helt klart störande! :mad:
Vi patienter har kanske annat att göra än att invänta ett samtal "någon gång under dagen", väldigt respektlöst!
Ja, verkligen. Hon jobbar inte på akuten liksom, utan har bokade tider och möten. Så svårt kan det inte vara att säga en ungefärlig tid liksom.
 
Det där är ett nytt otyg som läkare börjat med, att inte kunna meddela vilken tid dom ska ringa - helt klart störande! :mad:
Vi patienter har kanske annat att göra än att invänta ett samtal "någon gång under dagen", väldigt respektlöst!
När en av mina läkare ska ringa får jag besked om att "hen ringer när hen hinner". Ibland tar det två månader och ibland någon vecka. Det måste ju vara ett extremt dåligt sätt att utnyttja resurserna på. Det lär ju vara många patienter som inte kan svara exakt just när hen ringer utan hen får ringa igen och igen.
 
Väldigt irriterad på att jag inte får tummen ur och ringer för tid hos en fysio. Varit halt i flera månader nu efter jag bröt fotleden. Är nu med i ett projekt där jag ska träna upp konditionen, vilket är svårt när man har ont och är halt.
Är hästen halt får jag panik och ringer veterinären, men jag själv kan vara halt länge utan att jag tar tag i det..
 
Har reserverat två böcker på biblioteket. Fick igår mail om att den ena fanns att hämta, tänkte att den andra kanske skulle komma idag så väntade så länge jag kunde innan jag åkte och hämtade den. Fyra minuter efter att jag åkt därifrån får jag ett mail att den andra fanns att hämta och då hann jag inte vända tillbaka :banghead:
 
Har reserverat två böcker på biblioteket. Fick igår mail om att den ena fanns att hämta, tänkte att den andra kanske skulle komma idag så väntade så länge jag kunde innan jag åkte och hämtade den. Fyra minuter efter att jag åkt därifrån får jag ett mail att den andra fanns att hämta och då hann jag inte vända tillbaka :banghead:
Sånt är så jäkla jobbigt! Väntar själv på att paket nr 2 ska dimpa in hos ombudet och jag lovar att det kommer komma dagen efter sista hämtdag för det som redan är där:meh:
 
Skriver och skriver på helgerna för att föda fram mitt ex-jobb, och slutligen efter slit och släp i tre år bli examinerad specialpedagog. Det är hälsosamt att sitta och ge respons på elevinlämningar och redovisningar samtidigt som jag får simultant stryk från min handledare på universitetet, man håller sig ödmjuk iaf! :grin:

Ett annat tydligt irritationsmoment för dagen är vad jag ska göra med ISK-kontot som jag öppnade i ett förvirrat ögonblick i januari, men inte gjorde något åt sedan. Jag har redan fondsparanden, och ett "akutkonto". Så vad var det jag egentligen tänkte där jag öppnade ISK:en - är det bättre att lägga över fondsparandet till en ISK?

...har försökt boka in ekonomisk rådgivning via bankens chatt tre gånger och fått tiden ok:ad med de har inte hört av sig sen ändå. Får väl ringa dem och boka tid den vägen när jag får 👍 ur...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
95 96 97
Svar
1 920
· Visningar
95 560
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 859
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Startar ny tråd då den gamla är låst.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
97 452
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 460
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp