Störiga saker vi stör oss på, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vuxna människor som skriver han/hon istället för honom/henne. Ex ”jag saknar han”. Ger ett så extremt slappt och obildat intryck. Skäms också för att jag stör mig, som att jag skulle vara bättre då, för att jag använder rätt pronomen.
Förstår det. Jag stör mig också på det.
 
Stör mig på folk som prompt ska cykla/gå bakom ett fordon som backar, varför?!
Det stör mig enormt när det gäller t ex. lastbil, det är en död vinkel rakt bakom bilen som chauffören inte ser om de inte har backkamera (och även om de har det kan de va för sent om de vill sig illa innan de hinner reagera). Blir galen på sådana människor.
 
Stör mig på folk som prompt ska cykla/gå bakom ett fordon som backar, varför?!
Det stör mig enormt när det gäller t ex. lastbil, det är en död vinkel rakt bakom bilen som chauffören inte ser om de inte har backkamera (och även om de har det kan de va för sent om de vill sig illa innan de hinner reagera). Blir galen på sådana människor.
Hur nära bakom är för nära?
 
Hur nära bakom är för nära?
Spelar ingen roll när det är en backande lastbil, man går inte bakom. Jag har själv varit med om det och ser inte personen vart den tar vägen, har varit nära att ta död på en person på det viset - det är INTE roligt (personen fick sig en tillsägelse för jag blev riktigt rädd).
När jag skriver bakom menar jag inte flera kilometer bort utan i fordonets färdväg, allt är relativt beroende på fart osv.
 
Spelar ingen roll när det är en backande lastbil, man går inte bakom. Jag har själv varit med om det och ser inte personen vart den tar vägen, har varit nära att ta död på en person på det viset - det är INTE roligt (personen fick sig en tillsägelse för jag blev riktigt rädd).
När jag skriver bakom menar jag inte flera kilometer bort utan i fordonets färdväg, allt är relativt beroende på fart osv.
Nu är det inte så ofta jag går bakom lastbilar, men ska ha det i åtanke :)
 
Smutsig vindruta, på insidan :arghh:
Så försökte jag putsa den, tyckte det gick bra... tills nästa gång jag skulle köra, i solsken. Total flopp, massa ränder. Försökte nödputsa lite, blev bättre, men fortfarande inte bra.
Suck, varför ska det vara så svårt att rengöra rutan på insidan? :arghh::(
 
Smutsig vindruta, på insidan :arghh:
Så försökte jag putsa den, tyckte det gick bra... tills nästa gång jag skulle köra, i solsken. Total flopp, massa ränder. Försökte nödputsa lite, blev bättre, men fortfarande inte bra.
Suck, varför ska det vara så svårt att rengöra rutan på insidan? :arghh::(
Lite av ekotipsets fönsterputs och gnugga noga, då är problemet löst!
 
Att vissa, speciellt män, ska vara så jäkla högljudda och då menar jag inte röstvolym vid tal osv utan så fort det är något som gör ont, eller om de måste nysa eller liknande så ska det låtas som satan. Har de lite ont i ett knä och ska resa sig från en stol så ska det stönas, grymtas och jämras till förbannelse så att verkligen hela bygget får reda på hur otroligt kämpigt personen har det och hur synd det är om h*n. För j*velen, håll flabben....
 
Att vissa, speciellt män, ska vara så jäkla högljudda och då menar jag inte röstvolym vid tal osv utan så fort det är något som gör ont, eller om de måste nysa eller liknande så ska det låtas som satan. Har de lite ont i ett knä och ska resa sig från en stol så ska det stönas, grymtas och jämras till förbannelse så att verkligen hela bygget får reda på hur otroligt kämpigt personen har det och hur synd det är om h*n. För j*velen, håll flabben....
Håller med. Det är liksom inte så att jag aldrig slår i armbågen i något men det hjälper ju inte att gapa om det. Så tröttsamt.
 
Att vissa, speciellt män, ska vara så jäkla högljudda och då menar jag inte röstvolym vid tal osv utan så fort det är något som gör ont, eller om de måste nysa eller liknande så ska det låtas som satan. Har de lite ont i ett knä och ska resa sig från en stol så ska det stönas, grymtas och jämras till förbannelse så att verkligen hela bygget får reda på hur otroligt kämpigt personen har det och hur synd det är om h*n. För j*velen, håll flabben....

Åh ja.. Eller när de gäspar med ett helt vrål, VARFÖR?
 
Åh ja.. Eller när de gäspar med ett helt vrål, VARFÖR?
Exakt. Jag har inget emot att det kommer lite ljud när man sträcker på sig ordentligt eller gäspar osv men varför behöver man vråla som en gorilla? Speciellt när man är i en miljö där det finns andra människor. Hemma kan man väl skrika och hålla på bäst man vill när man är ensam (men då är det väl inte lika kul när ingen hör...) men på jobbet, i mataffären eller på bussen kan man väl försöka dämpa sig lite?
 
Att vissa, speciellt män, ska vara så jäkla högljudda och då menar jag inte röstvolym vid tal osv utan så fort det är något som gör ont, eller om de måste nysa eller liknande så ska det låtas som satan. Har de lite ont i ett knä och ska resa sig från en stol så ska det stönas, grymtas och jämras till förbannelse så att verkligen hela bygget får reda på hur otroligt kämpigt personen har det och hur synd det är om h*n. För j*velen, håll flabben....
Jag vill bara inflika att jag håller med i stort, men jag har pratat med flera transmän som säger att efter hormonbehandling så blir deras nysningar fler/jobbigare/starkare. Vi har spekulerat om det har med näshår att göra. Men i övrigt, ja, många män har en förmåga att ta alldeles för mycket plats med sina jämmer:meh:
 
Jag vill bara inflika att jag håller med i stort, men jag har pratat med flera transmän som säger att efter hormonbehandling så blir deras nysningar fler/jobbigare/starkare. Vi har spekulerat om det har med näshår att göra. Men i övrigt, ja, många män har en förmåga att ta alldeles för mycket plats med sina jämmer:meh:
Jag nyser så en granne har undrat vad som låter.. Kanske har för mycket testosteron. 😅
 
Jag vill bara inflika att jag håller med i stort, men jag har pratat med flera transmän som säger att efter hormonbehandling så blir deras nysningar fler/jobbigare/starkare. Vi har spekulerat om det har med näshår att göra. Men i övrigt, ja, många män har en förmåga att ta alldeles för mycket plats med sina jämmer:meh:
Så kan det absolut vara, samtidigt tycker jag att en kraftig nysning behöver ju inte per automatik innebära att man måste vråla samtidigt. Mina nysningar låter också olika mycket beroende på hur mycket det irriterar i näsan, dvs hur mycket kroppen anstränger sig för att nysa bort det som irriterar men jag har nog aldrig varit med om att jag automatiskt babianvrålat när jag nyst. Nysljudet i sig kan man ju inte göra mycket åt om man inte försöker kväva nysningen, det är ju bara ljudet som uppstår när kroppen trycker ut luft, men att hålla på och vråla samtidigt känns som en tillgjord grej som ffa män håller på med för att förstärka sin manlighet på något sätt.... "Aaaaaaaarghschooooouuuurrrraaaaagh!"

Hittade en lite smårolig artikel i ämnet faktiskt: https://www.fatherly.com/love-money/sneeze-sound-why-men-sneeze-loudly/
 
Att vissa, speciellt män, ska vara så jäkla högljudda och då menar jag inte röstvolym vid tal osv utan så fort det är något som gör ont, eller om de måste nysa eller liknande så ska det låtas som satan. Har de lite ont i ett knä och ska resa sig från en stol så ska det stönas, grymtas och jämras till förbannelse så att verkligen hela bygget får reda på hur otroligt kämpigt personen har det och hur synd det är om h*n. För j*velen, håll flabben....
Min mor var sån. Det skulle alltid låta. Ingen led som hon. Pappa däremot låter inte mycket, förutom allt smackande, smaskande och sörplande när han äter och dricker
 
Stör mig på min mor. Ingen kan linda in hennes egen respektlöshet, till att bli mitt beslut/mitt dåliga samvete, så bra som hon :mad:
Och när jag för en gångs skull inte går på det direkt utan lyckas få till en frizon i mitt beslut, så ska det ändå gnaga i huvudet som ett dåligt samvete :banghead: Jag hatar det!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
95 96 97
Svar
1 924
· Visningar
95 678
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 863
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Startar ny tråd då den gamla är låst.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
97 455
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 464
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp