Störiga saker vi stör oss på, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att bokserien jag just nu lyssnar på har olika uppläsare för varje bok och att nuvarnade bok har två uppläsare som alternerar varav tjejen är skiiiiittråkig lyssna på
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Det är inte konstigt att bo ihop med sina föräldrar länge pga ekonomin. Vet flera över 30 som bara får deltidsjobb som städare mm som inte har något val 🤷‍♀️
Mycket möjligt men hon förväntade sig att jag aldrig flyttat hemifrån. Och när jag sa vart jag bodde så utbrast hon ”OJ och du som inte har körkort!!!” Och jag bara jooo det har jag (tog det dock förra året) och då sa hon ”åh!? Men du har ingen bil?!?!” Och jag jo men jag parkerade på stora parkeringen då jag inte haft körkort så länge och kör sällan så tycker det är lättare att stå på stora parkeringen än att köra in bakom affären och få plats när man börjar sist av alla (så att det typ är fullt där bak) då sa hon inget mera sen
 
Mycket möjligt men hon förväntade sig att jag aldrig flyttat hemifrån. Och när jag sa vart jag bodde så utbrast hon ”OJ och du som inte har körkort!!!” Och jag bara jooo det har jag (tog det dock förra året) och då sa hon ”åh!? Men du har ingen bil?!?!” Och jag jo men jag parkerade på stora parkeringen då jag inte haft körkort så länge och kör sällan så tycker det är lättare att stå på stora parkeringen än att köra in bakom affären och få plats när man börjar sist av alla (så att det typ är fullt där bak) då sa hon inget mera sen
Skum person :cautious:
 
Att jag gjort en beställning och två dagar senare kommer ett mail om 25% på en beställning från samma ställe :meh:

Högst troligt hade jag inte fått den om jag inte gjort den tidigare beställningen, men ändå!
 
Mycket möjligt men hon förväntade sig att jag aldrig flyttat hemifrån. Och när jag sa vart jag bodde så utbrast hon ”OJ och du som inte har körkort!!!” Och jag bara jooo det har jag (tog det dock förra året) och då sa hon ”åh!? Men du har ingen bil?!?!” Och jag jo men jag parkerade på stora parkeringen då jag inte haft körkort så länge och kör sällan så tycker det är lättare att stå på stora parkeringen än att köra in bakom affären och få plats när man börjar sist av alla (så att det typ är fullt där bak) då sa hon inget mera sen
Kanske blandade ihop dig med någon annan? Ansiktsblind?
 
Stör mig på att en kollega på nya jobbet som också är en gammal skolkamrat frågade ”ja du bor väl fortfarande med din mor?” Jag har bott ensam sen jag var 17 och är 36 nu så nej jag bor inte med min mor. Och varför skulle jag göra det?
Nu kom jag på en sak att störa mig på! :cautious:
När jag var 19 och nyligen hade flyttat hemifrån så råkade jag möta min farbrors fru i en affär.
Hon kollade ”runt” och frågade ”var har du mamma då?”
Jag: ”vet inte, hon är väl hemma … (?)”
Sen såg hon lite förskräckt ut.

Undrar vad mina föräldrar sagt om mig egentligen, vet att de ljugit en hel del både för mig och andra, tydligen så pass att en släkting blir bekymrad över att jag som 19-åring är ensam på stan. :meh:
 
Stör mig på att bokserien jag just nu lyssnar på har olika uppläsare för varje bok och att nuvarnade bok har två uppläsare som alternerar varav tjejen är skiiiiittråkig lyssna på
Klart legit att störa sig på. Jag avskyr när de byter narrator mitt i en serie!
 
Klart legit att störa sig på. Jag avskyr när de byter narrator mitt i en serie!

Det beror på serie. Jag lyssnar nu på The Seven sisters av Lucinda Riley. Där bok 1 handlar om den äldsta systern, bok 2 den näst äldsta systern osv. Där känns det helt logiskt med olika uppläsare. Eftersom systrarna dessutom befinner sig i olika delar av världen så är det perfekt att ha en uppläsare som kan låta lite som landet de är i. T.ex. en som kan växla till en australisk engelska när en australiensare pratar. Men jag önskar att hon som läste boken som utspelar sig till stor del i Norge hade haft nån form av koll på hur norska ord uttalades. Otroligt störigt uttal!!

Men i övrigt är det superbra att de byter uppläsare i den serien! Men om hela serien handlar om samma person håller jag med dig.
 
Folk som ringer flera gånger i rad. ALLA i min bransch gör tydligen det, två eller tre gånger i rad. När jag tillslut tar en paus från mitt möte för att svara för jag tänker att det är något väldigt viktigt nu så är det ALDRIG det. Vad är det för fel på folk? Jag satt i 1 h möte nu, har först 2 missade samtal från ett nummer, 2 från ett annat, 2 från ett tredje och 3 missade samtal från ett fjärde nummer.
 
Men jag önskar att hon som läste boken som utspelar sig till stor del i Norge hade haft nån form av koll på hur norska ord uttalades. Otroligt störigt uttal!

Åh, jag blev så irriterad då jag lyssnade på en svensk bok, som var översatt till engelska. Av någon anledning fanns inte det svenska orginalet tillgängligt på ljudbokstjänsten. Jag tänkte att det inte gör något, och kvinnan som läste var trevlig att lyssna på. Men huvudpersonerna hette något i stil med Agneta och Kjell, och hon uttalade namnen helkonstigt, så det kröp i mig varje gång.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
96 407
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 889
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Startar ny tråd då den gamla är låst.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
97 480
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 489
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp