Störiga saker vi stör oss på, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att jag hade fått tid till spirometri idag men på grund av förkylning fick jag boka av.
Så nu får jag försöka pussla ihop det med jobbet då jag kan få en ny tid. Inte det lättaste..
 
På busschauffören som försökte vinka fram mig att köra fortare och tydligt sa mindre snälla saker, så att han kunde köra ut och korsa landsvägen jag kom på.
Inte mitt fel att det bestämts för att sänka till 40 på den sträckan (var 60 innan). Sen att han gott och väl hade kunnat köra ut då han väntade så pass länge på mig iom att jag höll 40...
 
En i stallet som varje dag frågar om jag ska rida. Och hen vet ju att jag inte ska rida just nu pga en svullnad, hästen står i sjukhage osv. Ändå frågar hen varje dag. Inte om svullnaden gått ner eller så, utan "Ska du rida?". Igår frågade hen för säkerhets skull två gånger :meh:
Alltså jag fattar ju att hen frågar på automatik och försöker vara snäll och trevlig, men nu börjar jag surna - eftersom hen vet varför jag inte rider.
 
Jag har vart ledig från extrajobbat i två månader. Första passet efter ledigheten imorgon och idag blev jag snuvig. Kul att sjukanmäla sig liksom :banghead:
 
En i stallet som varje dag frågar om jag ska rida. Och hen vet ju att jag inte ska rida just nu pga en svullnad, hästen står i sjukhage osv. Ändå frågar hen varje dag. Inte om svullnaden gått ner eller så, utan "Ska du rida?". Igår frågade hen för säkerhets skull två gånger :meh:
Alltså jag fattar ju att hen frågar på automatik och försöker vara snäll och trevlig, men nu börjar jag surna - eftersom hen vet varför jag inte rider.
För länge sen när jag var medryttare på en häst så var det nån unge (fjortis, typ. Själv var jag runt 22), som brukade fråga om jag ska galoppera eller hade galopperat. Om jag hade ridit ut så kunde hon komma och fråga om jag hade galopperat.
Liksom va? :confused:
Hon brukade ibland sitta med en kompis och kolla när jag red och jag orkade inte ha någon föreläsning om varför jag galopperade så lite så jag tog några varv i galopp bara för att få tyst på henne. :meh:
 
Jag är trött, jag vill sova. Åh vad mysigt! säger katten Maggan och lägger sig på mina ben. Ja visst är det! håller katten Tuva med om och lägger sig vid mina fötter. På tiden! utbrister katten Lina och lägger sig vid min kudde.

Jättemysigt om det inte vore för att de spinner och snarkar så högt att jag inte kan sova :arghh:
 
Stör mig på att det är långfredag nästa vecka för det innebär att jag inte får möjlighet att prata med min psykolog då. Så jag får vänta två veckor till nästa gång.
 
Stör mig på att en kollega på nya jobbet som också är en gammal skolkamrat frågade ”ja du bor väl fortfarande med din mor?” Jag har bott ensam sen jag var 17 och är 36 nu så nej jag bor inte med min mor. Och varför skulle jag göra det?
 
Jag pratade med en bekant, och vi kom in på att jag flyttade till landet jag bor i då jag var kring 20 år. Hon frågade ifall mina föräldrar också flyttat hit. Nej, det har de inte.

Då frågade hon ifall jag skickar pengar hem till dem.
Nej, varför i hela fridens namn skulle jag det? Jo, hon bara antog att alla som bor utomlands lever mer eller mindre i fattigdom och att det inte finns ordentliga pensionsförsäkringar i andra länder än här.
Mina föräldrar har det aldeles utmärkt bra ekonomiskt.
Stör mig på min bekantas bristande perspektiv.
 
Stör mig på att en kollega på nya jobbet som också är en gammal skolkamrat frågade ”ja du bor väl fortfarande med din mor?” Jag har bott ensam sen jag var 17 och är 36 nu så nej jag bor inte med min mor. Och varför skulle jag göra det?
Det är inte konstigt att bo ihop med sina föräldrar länge pga ekonomin. Vet flera över 30 som bara får deltidsjobb som städare mm som inte har något val 🤷‍♀️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
96 449
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 897
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Startar ny tråd då den gamla är låst.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
97 483
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 501
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avlivning älskade katt
  • Hur hanterar ni åksjuk valp?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp