Störiga saker vi stör oss på, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
När det står "Klarna Bank AB" på kontoutdraget. :banghead:
Hur f-n ska jag kunna veta vad jag köpt när jag sitter och ska räkna. :arghh:

Därför jag aldrig betalar med deras app/via deras hemsida. Vill kunna skriva vad det gäller så jag kommer ihåg.

Eh... är det bara jag som är smärtsamt medveten om exakt hur mycket för mycket jag shoppat? :o :crazy: :D
 
Just nu stör jag mig på att jag inte riktigt vet vart jag ska klaga. Har en stor tydlig skylt på min brevlåda som det står något i stil med "ingen reklam, tack :)". Nu har det hänt upprepade gånger att jag fått reklam, första gångerna det hände var det långt mellan gångerna och på sommaren, så tänkte sommarjobbare som inte visste eller något, men nu har det hänt igen.

Jag vill inte ha reklam för det fyller upp min tidningsuppsammling jättefort, samt jag läser den inte ändå. Den reklamen jag är intresserad av är adresserad eller jag hittar den själv. Jag har själv i min ungdom delat ut reklam, minns inte va företaget hette, så tror inte det är posten som delar ut det, men osäker. Så lite kluven vart jag i så fall vänder mig att klaga när det skett upprepade gånger. Det stör mig, både att ja inte vet vart ja ska klaga och att jag fått reklam fast jag inte vill ha skiten.
 
Därför jag aldrig betalar med deras app/via deras hemsida. Vill kunna skriva vad det gäller så jag kommer ihåg.
Trodde inte att jag gjorde det heller? På de flesta står det Klarna/XXX, där man ser typ 1-4 av de första bokstäverna i namnet på företaget som använder deras tjänster. Liten chans att gissa ändå.

Resultatet är oavsett att det går åt alldeles för mycket pengar. :nailbiting:
men det var inte direkt oväntat... :cry:
 
Just nu stör jag mig på att jag inte riktigt vet vart jag ska klaga. Har en stor tydlig skylt på min brevlåda som det står något i stil med "ingen reklam, tack :)". Nu har det hänt upprepade gånger att jag fått reklam, första gångerna det hände var det långt mellan gångerna och på sommaren, så tänkte sommarjobbare som inte visste eller något, men nu har det hänt igen.

Jag vill inte ha reklam för det fyller upp min tidningsuppsammling jättefort, samt jag läser den inte ändå. Den reklamen jag är intresserad av är adresserad eller jag hittar den själv. Jag har själv i min ungdom delat ut reklam, minns inte va företaget hette, så tror inte det är posten som delar ut det, men osäker. Så lite kluven vart jag i så fall vänder mig att klaga när det skett upprepade gånger. Det stör mig, både att ja inte vet vart ja ska klaga och att jag fått reklam fast jag inte vill ha skiten.
Jag tror det är Svensk Direktreklam, kolla med dem.
 
Ska göra det, men funderade på en annan sak har man verkligen rätt att inte få reklam eller hur fungerar det. Stör mig att ja inte vet. Minns bara att jag respekterade de ”ingen reklam” skyltarna när ja delade ut reklam. 🤔
Jo, man har rätt att inte få reklam, förutom adresserad reklam, den måste de dela ut.
 
På vissas kommentarer på FB-annonser mm:
"Men varför får jag denna reklam. Jag äter ju inte ens p-piller". På annons om receptförnyelse av just p-piller.
Tänkte mer att hon ska vara glad för att Facebook mfl INTE vet detta och liknande och annonserar utifrån det.

Och personen på radion om varför hon deltog i coronaprotseter. "För att jag vill ha tillgång till frisk luft."
och när reportern frågar hur hon menar. "JA är ju svårt när vi måste ha munskydd på oss hela tiden". ?? :banghead:
 
Cubus har slutat med sina snygga mönstrade joggingbyxor :arghh: För nåt år sedan köpte jag ett par jättefina beiga med blommor på, mysiga och samtidigt lite stil! Mitt par har gått sönder och jag behöver verkligen ett varmt par till på lördag så tänkte köpa fler. Nu är det bara enfärgade med jäkla loggor på :mad: Såg iaf ett par med snygg färg och lite mer diskret logga så ska in på torsdag och köpa ett par. Men det stör mig ändå!:mad:
 
När jag gör fel på mina 'att göra'-listor. Jag älskar listor och gör jättesnygga och välorganiserade listor men allt som oftast lyckas jag kryssa i något som färdigt när det inte är det och det förstör ju hela grejen och att göra en ny lista för att få kryssa i igen känns inte alls samma sak. Fast, ibland kan jag skriva till det igen längst ner på listan men ändååå, jag vill att mina snygga listor ska vara perfekta och att jag inte ska kryssa i fel:rage::down:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
96 490
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 902
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Startar ny tråd då den gamla är låst.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
97 483
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 508
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avlivning älskade katt
  • Valp 2024
  • Hur hanterar ni åksjuk valp?

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Vi med egen gård/stall
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp