Stockholmstips önskas

Sv: Stockholmstips önskas

Smaklöst är verkligen inte min grej. Jag gillar både stark mat och stora smaksensationer ;)
Drinkar ger jag inte mycket för, men ett gott rödvin till maten tackar jag inte nej till.

Indian Garden i så fall, om ni vill äta indiskt? Finns flera runt om i stan, och det är lätt stans bästa indier. Tumi på Söder är en utmärkt peruansk restaurang, hyfsat nyöppnad, där det är väldigt trivsamt att sitta. Eller Blue Light Yokohama eller Ramen Ki-Mama om ni vill ha japanskt (inte sushi då alltså, utan annat), eller Arirang för koreanskt.

De serverar allihop mat som smakar mycket och gott, och som man kanske inte lagar hemma särskilt ofta.

Middagstips:

Jag var för några veckor sedan och åt middag på Tullen Bar och Kök i Skanstull. Då hade de precis skaffat ny kock och börjat träkolsgrilla. Ty fusan vilken smarrig fisk de hade där! :o Min faster serverar och är vegetarian och föreslog några vegetariska rätter de kunde ordna fram också.

Angående saker att göra finns det ju massor här. Promenad på djurgården är ju jättefint. Museer finns det ju till förbannelse tycker jag :o Vill man ha någon slags inomhusaktivitet så är ju det här ballbreaker rätt skoj. De har ju luncher och middag där med.

KL

Tack snälla ni. Nu har jag ju fått väldigt bra tips, både på mat och aktiviteter. Mina föräldrar hälsar på nästa helg, så då ska jag se om vi kan titta igenom tipsen tillsammans. Är väldigt övertygad om att det kommer att bli en bra dag!

Det är ju inte svårt att hitta restauranger, men det är ju jättesvårt att veta om de är bra eller inte, så tips är ovärdeligt.

Tack igen!

Om någon är nyfiken så blev det en fin dag i Sthlm, med promenad till Hermans på söder till lunchen. Passade mig alldeles utmärkt. Det var supergod mat.

På kvällen blev det libanesiskt på Lebanon mittemot Chinateatern. Det var också riktigt bra mat enligt oss båda.

Det hela toppades med en riktigt bra föreställning på kvällen. Så vi är nöjda. Tack för tipsen!

Fast jag tycker det är trist att äta på plast/papperstallrikar och med plastbestick. God mat var det dock när jag var där.

På Moods finns Boquerian som jag tyckte var trevlig.

Fast jag tycker det är trist att äta på plast/papperstallrikar och med plastbestick. God mat var det dock när jag var där.

På Moods finns Boquerian som jag tyckte var trevlig.

Var är det plast/papperstallrikar och plastbestick? Inte där vi var iaf.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 954
Senast: Whoever
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 538
Senast: hundtant
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
36 965
Senast: Habina
·
Övr. Katt Jag är fortfarande i sorg efter att min katt hastigt och totalt oväntat rycktes ifrån mig för några veckor sedan. Alla hans saker är...
2
Svar
33
· Visningar
5 117

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka