Stockholmare, jag behöver er

Azalea

Trådstartare
Jag har inte varit aktiv medlem här de senaste åren, har mest bara läst. Men nu känner jag att jag behöver skriva, för i tråd efter tråd ser man vilka fantastiska personer det finns här på buke, och jag skulle behöva några av er..

Kort: jag behöver träffa människor.

Jag är nyinflyttad och långtidssjukskriven, jag känner mig hemskt vilsen i livet rent allmänt just nu och blir vansinnig av att inte ha något meningsfullt att göra om dagarna. Har några vänner/bekanta i Sthlm men de är än så länge ganska få.

Efter sommaren kommer jag ordna praktik för att få ett ordentligt sammanhang att vara i och känna att jag tillför något, men just nu känns "efter sommaren" oändligt långt borta. Jag behöver komma ut mer. Göra saker. Lära känna nya människor.

Jag är bräcklig efter långvariga besvär med depression och panikångest så det känns lite svårt att få till det med att träffa nya människor, men då kom jag på, buke finns ju.
Finns några här som vill ses framöver och göra något lättsamt?
Gå promenader? Ta en fika? Göra utflykter? Någon kanske vill ha hjälp i stallet?

Jag vill bara ha lite mer sällskap.
Det känns nästan pinsamt att fiska efter sällskap såhär, men jag måste försöka ändra min situation på något sätt. Jag är lite blyg och som sagt har jag besvär med ångest, men jag är också trevlig och ganska fantastisk på många sätt. Och så bakar jag väldigt goda kakor! ;)

Vilken del av Sthlm finns du i? Jag bor i Hässelby och jobbar i Bromma och är lite för bekväm för att ge mig iväg utanför mina invanda rutter (t ex till city och söder om stan).

Jag träffas gärna. Nu håller jag inte till i de centrala delarna av Stockholm men mellan Täby och Norrtälje är "nästgårds". Jag har också erfarenhet av ångest men har nu i stort sett kommit över det.

Hej!

Också lite nyfiken på var du finns. Men vill du träffas är det bara att höra av dig. Och är du intresserad av kravlöst mys och gos med liten gullig shettis kan det definitivt ordnas, körning eller promenad med :-)

/Lavinia

Hej!

Också lite nyfiken på var du finns. Men vill du träffas är det bara att höra av dig. Och är du intresserad av kravlöst mys och gos med liten gullig shettis kan det definitivt ordnas, körning eller promenad med :-)

/Lavinia

Åh.. Det vill jag också.. Träffa shettisen...

Utöver att träffa en massa folk bara för att "bara" vara social kan det också vara skönt att göra något mer praktiskt, att använda kroppen. Hur ser det ut på hästfronten för din del? Vill du engagera dig i något? Spelar gren någon roll? Kanske kan en idé att vara att leta på ett stall som inte kräver att du kommer på specifika dagar utan "när du kan och vill"? Hur tänker du kring det jag skriver?

VA? Bor DU i Stockholm...varför har jag fått för mig att du finns nån annanstans i landet?

Ja, det vet inte det jag. :D Men jag är uppvuxen i samma kommun som jag fått för mig att du bor i (bodde iom försäljning av hus?), och bor sedan tio år på södersidan om stan. :)

Till alla, åh vad rara ni är! Jag blir så rörd, var inställd på att kanske inte få några svar. :o
Jag bor i söderort, Bandhagen, men kan definitivt förflytta mig, roligt att se sig omrking lite. Har än så länge bil också.

Är bortrest den kommande veckan, men sen så. :)

@Squie
Är hästlös sedan ett år tillbaka efter att ha haft egna hästar i tretton års tid, vilket såklart bidrar till att jag känner mig så vilsen. Har haft annons ute för medryttarhäst och har aktivt letat periodvis, men de jag hittat som inte kräver betalning ligger ofta långt borta och då har jag börjat tvivla på om jag verkligen skulle orka med ett visst antal dagar per vecka om restiden är lång. Jag vill liksom inte åta mig något och riskera att "misslyckas" om orken tryter.. Det är ju inte bara mig själv det drabbar då.
Det vore perfekt att hitta något stall att hjälpa till i, särskilt kravlöst som du skriver, som jag mår just nu hade det verkligen varit ultimat. Mest av allt vill jag bara få pyssla om någon häst och fixa i stallet, ridning är såklart roligt men inget jag prioriterar främst.

Ja, det vet inte det jag. :D Men jag är uppvuxen i samma kommun som jag fått för mig att du bor i (bodde iom försäljning av hus?), och bor sedan tio år på södersidan om stan. :)

Men det var som fan!
Min finfina kommun som jag flyttar inom. En helt annan mindre ö blir det.

@Squie
Är hästlös sedan ett år tillbaka efter att ha haft egna hästar i tretton års tid, vilket såklart bidrar till att jag känner mig så vilsen. Har haft annons ute för medryttarhäst och har aktivt letat periodvis, men de jag hittat som inte kräver betalning ligger ofta långt borta och då har jag börjat tvivla på om jag verkligen skulle orka med ett visst antal dagar per vecka om restiden är lång. Jag vill liksom inte åta mig något och riskera att "misslyckas" om orken tryter.. Det är ju inte bara mig själv det drabbar då.
Det vore perfekt att hitta något stall att hjälpa till i, särskilt kravlöst som du skriver, som jag mår just nu hade det verkligen varit ultimat. Mest av allt vill jag bara få pyssla om någon häst och fixa i stallet, ridning är såklart roligt men inget jag prioriterar främst.

Kan du tänka dig att testa en annan gren? Trav?

Jag hittade ett travstall under min sjukdomstid som jag fick komma o gå som jag ville, helt kravlöst. Det kanske kan vara en väg för dig att testa?

@Squie
Absolut, har sysslat med travhästar under många år tidigare. Hade även ponnytravlicens. :)
Det kluriga känns bara att hitta ett sånt ställe, känner mig ärligt talat rädd inför att bara gå in i ett stall och erbjuda min hjälp bara sådär. Tänk att det var så mycket enklare när man var liten... :D

@Squie
Absolut, har sysslat med travhästar under många år tidigare. Hade även ponnytravlicens. :)
Det kluriga känns bara att hitta ett sånt ställe, känner mig ärligt talat rädd inför att bara gå in i ett stall och erbjuda min hjälp bara sådär. Tänk att det var så mycket enklare när man var liten... :D

Ja men då så, då är det ju inga problem..egentligen. Nu krävs alltså bara lite mod. ;)

@Squie
Men.. vart hittar man då dessa stall ens..? Jag har verkligen ingen koll på stall kring Stockholm, och har inga kontakter (än).
Eller ska jag knalla in på Solvalla... :D

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 368
Senast: gullviva
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 682
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
693
Senast: miumiu
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
25 613
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar