Stockholmare, jag behöver er

Jag har inte varit aktiv medlem här de senaste åren, har mest bara läst. Men nu känner jag att jag behöver skriva, för i tråd efter tråd ser man vilka fantastiska personer det finns här på buke, och jag skulle behöva några av er..

Kort: jag behöver träffa människor.

Jag är nyinflyttad och långtidssjukskriven, jag känner mig hemskt vilsen i livet rent allmänt just nu och blir vansinnig av att inte ha något meningsfullt att göra om dagarna. Har några vänner/bekanta i Sthlm men de är än så länge ganska få.

Efter sommaren kommer jag ordna praktik för att få ett ordentligt sammanhang att vara i och känna att jag tillför något, men just nu känns "efter sommaren" oändligt långt borta. Jag behöver komma ut mer. Göra saker. Lära känna nya människor.

Jag är bräcklig efter långvariga besvär med depression och panikångest så det känns lite svårt att få till det med att träffa nya människor, men då kom jag på, buke finns ju.
Finns några här som vill ses framöver och göra något lättsamt?
Gå promenader? Ta en fika? Göra utflykter? Någon kanske vill ha hjälp i stallet?

Jag vill bara ha lite mer sällskap.
Det känns nästan pinsamt att fiska efter sällskap såhär, men jag måste försöka ändra min situation på något sätt. Jag är lite blyg och som sagt har jag besvär med ångest, men jag är också trevlig och ganska fantastisk på många sätt. Och så bakar jag väldigt goda kakor! ;)

Jag finns i Stockholms skärgård jobbar iofs mycket så här års men lediga dagar finns. Kan erbjuda sällskap av mig två döttrar 10 &11år 2 ponnyer en bengalkatt två dvärgtaxar en rottis och skånsk sambo?

Jag har inte varit aktiv medlem här de senaste åren, har mest bara läst. Men nu känner jag att jag behöver skriva, för i tråd efter tråd ser man vilka fantastiska personer det finns här på buke, och jag skulle behöva några av er..

Jag är nyinflyttad och långtidssjukskriven, jag känner mig hemskt vilsen i livet rent allmänt just nu och blir vansinnig av att inte ha något meningsfullt att göra om dagarna. Har några vänner/bekanta i Sthlm men de är än så länge ganska få.

Efter sommaren kommer jag ordna praktik för att få ett ordentligt sammanhang att vara i och känna att jag tillför något, men just nu känns "efter sommaren" oändligt långt borta. Jag behöver komma ut mer. Göra saker. Lära känna nya människor.

Jag är bräcklig efter långvariga besvär med depression och panikångest så det känns lite svårt att få till det med att träffa nya människor, men då kom jag på, buke finns ju.
Gå promenader? Ta en fika? Göra utflykter? Någon kanske vill ha hjälp i stallet?

Det känns nästan pinsamt att fiska efter sällskap såhär, men jag måste försöka ändra min situation på något sätt. Jag är lite blyg och som sagt har jag besvär med ångest, men jag är också trevlig och ganska fantastisk på många sätt. Och så bakar jag väldigt goda kakor! ;)

Jag finns oxå i stockholm norrort iofs men det går ju o förflytta sig o jag ses gärna :)
Jag gillar att träffa nya människor.

Jag finns oxå i stockholm norrort iofs men det går ju o förflytta sig o jag ses gärna :)
Jag gillar att träffa nya människor.

@Squie
Men.. vart hittar man då dessa stall ens..? Jag har verkligen ingen koll på stall kring Stockholm, och har inga kontakter (än).
Eller ska jag knalla in på Solvalla... :D

Tyvärr, så mkt koll har jag inte. :(
Travskolan på Solvalla kan ju vara en väg att gå, där finns iaf kontaktnät.

Jag är nog den som bor närmast dig av alla som svarat här, ett par km bara! Bor i liten villa i närheten med bikupor på tomten och många trädgårdsprojekt på gång :-) Har en älskad gammelhäst i som kräver mycket omsorg. Fina promenadställen i skog och mark kan jag visa/upptäcka med dig. Gillar att bryta av alla måsten med motion/promenader, urflykter/upptäcka nya platser i och runt stan, kravlöst umgänge mm för det är ofta tyvärr sådant som får stå tillbaks i mitt ofta ganska jobbstressiga liv. PM:a mig gärna om du vill hitta på något!

Senast ändrad:
Ville bara titta in och säga TACK till er allihop som erbjuder ert sällskap!
Har varit bortrest och haft det rätt jobbigt men kommer höra av mig till er allteftersom. Är verkligen glad för responsen, fina människor!

Kanske vi kan dra ihop en buketräff alla som vill sen framöver också. :)

Här är en till Stockholmare! Jag bor också i söderort, fast på fel t-banelinje. Men jag har också en bil som borde motioneras ibland.

Håller på att rensa ur min lägenhet (var kommer alla saker ifrån?) så att jag får plats att bo här. Jag har hittat ett Twister. Ni vet, det där spelet som inte går att spela när man är vig som ett kylskåp? Jag kan hålla buketräff i min etta (eller på innergården om det är fint väder) om någon är med på att leka Twister med mig. Känns dumt att ge bort spelet innan jag ens spelat... Any takers? Anyone? *crickets chirp*

Här är en till Stockholmare! Jag bor också i söderort, fast på fel t-banelinje. Men jag har också en bil som borde motioneras ibland.

Håller på att rensa ur min lägenhet (var kommer alla saker ifrån?) så att jag får plats att bo här. Jag har hittat ett Twister. Ni vet, det där spelet som inte går att spela när man är vig som ett kylskåp? Jag kan hålla buketräff i min etta (eller på innergården om det är fint väder) om någon är med på att leka Twister med mig. Känns dumt att ge bort spelet innan jag ens spelat... Any takers? Anyone? *crickets chirp*

Jag är på!

Och med det menar jag inte snurra och filma! :D

Jag har aldrig spelat, men alltid tyckt att det ser så kul ut! Jag hänger gärna med. :)

Men härligt! Några mer eller mindre viga människor! Då korar vi Buke Twistah Mastah 'o 2014 snart då! Jag har skapat en doodle med ev. passade tider, PM:ar ut den till alla intresserade någon gång under veckan.

Jag fixar förbandslåda och kanske nåt att äta eller möjligtvis en snuttefilt om man känner sig lite nere efter ett osmidigt fall.

Ville bara titta in och säga TACK till er allihop som erbjuder ert sällskap!
Har varit bortrest och haft det rätt jobbigt men kommer höra av mig till er allteftersom. Är verkligen glad för responsen, fina människor!

Kanske vi kan dra ihop en buketräff alla som vill sen framöver också. :)

Det har varit lite buketräffar här i Sthlm, jag har varit på en och det var supertrevligt! Bukefolk är bra människor :D Och jag ställer mig också i skaran av folk som gärna vill träffas, det är bara att PM:a :) Jag bor också i söderort, Fruängen, så det är ganska nära Bandhagen. Har inga djur att gosa med dock :p

Jag hejar på Buketräff! :banana:

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 368
Senast: gullviva
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 682
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
693
Senast: miumiu
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
25 613
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar