Jag har inte varit aktiv medlem här de senaste åren, har mest bara läst. Men nu känner jag att jag behöver skriva, för i tråd efter tråd ser man vilka fantastiska personer det finns här på buke, och jag skulle behöva några av er..
Kort: jag behöver träffa människor.
Jag är nyinflyttad och långtidssjukskriven, jag känner mig hemskt vilsen i livet rent allmänt just nu och blir vansinnig av att inte ha något meningsfullt att göra om dagarna. Har några vänner/bekanta i Sthlm men de är än så länge ganska få.
Efter sommaren kommer jag ordna praktik för att få ett ordentligt sammanhang att vara i och känna att jag tillför något, men just nu känns "efter sommaren" oändligt långt borta. Jag behöver komma ut mer. Göra saker. Lära känna nya människor.
Jag är bräcklig efter långvariga besvär med depression och panikångest så det känns lite svårt att få till det med att träffa nya människor, men då kom jag på, buke finns ju.
Finns några här som vill ses framöver och göra något lättsamt?
Gå promenader? Ta en fika? Göra utflykter? Någon kanske vill ha hjälp i stallet?
Jag vill bara ha lite mer sällskap.
Det känns nästan pinsamt att fiska efter sällskap såhär, men jag måste försöka ändra min situation på något sätt. Jag är lite blyg och som sagt har jag besvär med ångest, men jag är också trevlig och ganska fantastisk på många sätt. Och så bakar jag väldigt goda kakor!