Stockholm Hundmässa!

Skönt att höra, lär nog bli något sånt nästa år om jag åker upp. Har alltid fått för mig att det är svårt att hitta hotell där man får ta med hund, iaf om hunden är större än en knähund av chihuahua-storlek, men ibland är jag glad att jag har fel.

Scandic är mycket hundvänliga. Många av deras hotell är det till en mindre extraavgift tillåtet att ha hund. Vissa hotell ställer även krav på att hunden ska vara i bur om man lämnar den själv på rummet (antar att de inte är överlyckliga över sönderrivna dörrar och itutuggade kuddar) men då brukar man få reda på det när man bokar.

Scandic är mycket hundvänliga. Många av deras hotell är det till en mindre extraavgift tillåtet att ha hund. Vissa hotell ställer även krav på att hunden ska vara i bur om man lämnar den själv på rummet (antar att de inte är överlyckliga över sönderrivna dörrar och itutuggade kuddar) men då brukar man få reda på det när man bokar.
Härligt. Bur är inga problem. Ska man på utställning har man ju oftast en bur med sig redan som man får hoppas hunden tycker är okej att vistas i.

IRLÄNDSKA VARGHUNDEN! :love:
Blev helt galet kär i den. En sån ska jag ha!

Var på mässan på söndagen, var hundvakt åt uppfödaren på lördagen. Tittade inte så mycket på utställningen då inte min ras ställdes. Gick i rasmontrarna, shoppade massa naturligt hundtugg för kanonpriser :up: Och tittade på agilityn. Självklart satt jag bänkad framför finalerna mellan 15-18, och var lagom sur när jag åkte hem för att flatten förlorade mot pudeln :( haha.

Stort grattis! Vilken ras?
Russkaya tsvetnaya bolonka. Min hund heter Sozvezdie Diany Feldfebel Fintislyu (de sista bokstäverna "shkin" i hans originalstamtavla får inte plats hos SKK) . Här är en kass bild på mig och min kompis som äger honom tillsammans (han bor hos mig) och på BIM-tiken. Rolig bild för domaren tog rosetterna i fel hand :D
10828173_10152513406236200_7036177829043430846_o.jpg

Såg tråden nu!

Var där hela dagen idag. Parkerade på stationerna pendlarparkering. 15kr för ett dygn :) tog kanske 10 min att gå.

Min kompis visade min västsibiriska laika. Han fyllde 1 år i onsdags och hans 2a "riktiga" utställning.
Han fick excellent med ck, bir och titlarna svensk juniorvinnare och svensk vinnare! Och jag tyckte han gick skit. I gruppen var han trött och tyckte de var lite obehagligt men min kompis gjorde ett kanonjobb.

Grattis!!!!!! Man blir så glad och stolt :)

BIS-domaren hade köpt sig en illrosa skjorta till denna dag hörde jag, jag vet dock inte om han använde den sedan. ;)

Vad jag såg hade domarna inte någon tutu och jag såg inte heller några killar gå runt i detta. Vore kul om någon annan sett om manliga funktionärer hade samma förnedrande klädsel som tjejerna.

Jag ska dit med min whippet Vilja :)
Inga förväntningar alls, bara intresserad av att få en färsk bedömning eftersom det var länge sen hon ställdes ut.

Det gick jättebra :eek::eek::D:banana:
Jag som tyckt att min hund inte är en hund för utställning fick på nosen när lilla Viljan gick ut med Excellent och CK :o

10845912_10152472291470588_3028985541168879234_n.jpg

1507941_10152472291375588_7048486848677452772_n.jpg

Fick också klappa på en av favoritraserna azawakh :love: Det var bara tre stycken anmälda så jag var glad att jag hittade dom!

10480196_10152472296080588_1304505436444525031_n.jpg

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi... 2
Svar
25
· Visningar
2 063
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan... 2
Svar
31
· Visningar
3 018
Senast: ildiko
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
994
Senast: igbest
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 217
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Budget samt tid för hund
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Akvarietråden V