Stockholm Hundmässa!

Vad fasen? Har du snott min idé om svart och lila klädsel?! ;):p

Låter som om du har bra smak helt enkelt ;) jag körde på samma klädsel när jag ställde på mässan för några år sedan, känns som fina kläder. När jag igår provade det jag tänkt ha i helgen så kändes det bara "nej så tråkigt..." :p

Låter som om du har bra smak helt enkelt ;) jag körde på samma klädsel när jag ställde på mässan för några år sedan, känns som fina kläder. När jag igår provade det jag tänkt ha i helgen så kändes det bara "nej så tråkigt..." :p
Normalt sett ställer jag alltid i svart och vitt men jag fick hem ett riktigt snyggt lila, blingkoppel i veckan och då måste jag ju matcha. Nu ska jag bara hitta något som matchar mitt guldiga koppel också. Måste ha en helt separat garderob för mina utställningskläder snart :o

Jag ska dit på söndag, bara för att titta. Ska bli spännande att gå runt och titta bland rasmontrarna i år eftersom jag funderat på att skaffa en egen hund, och trots att det projektet tyvärr inte verkar bli av ska det bli kul att se raserna "live" och drömma lite :love: Lite shopping hoppas jag också på, även fast plånboken är lite klen såhär inför jul. En bra leksak som tål att ligga ute vid spår ska jag spana på, tur att jag har med mig en hundkunnig vän för själv kan jag egentligen ingenting :rofl:

En fråga till er som varit där förut - behöver man kontanter eller tar de kort? Ska ju minst köpa lunch, men kan ju också hitta något annat roligt.

Jag ska dit på Söndag :bump: I sällskap av mamma, som tänker skaffa sig hund när hon går i pension (inte så långt kvar nu) och ska spana in den ras hon vill ha. Den ställs ut på söndagen men vet inte om den har en egen rasmonter.
Jag spanar nog också in de raser jag är extra förtjust i :love: Även om det blir nog ingen vovve för mig på mycket länge, så är titta och hälsa tillåtet :D

Jag är där hela helgen, jag kommer att vara i bolonkornas rasmonter med en av mina hundar mesta tiden. Klubben (Svenska russkaya tsvetnaya bolonkaklubben) är liten så vi är tre från styrelsen som kommer att få dra nästan hela lasset själva. På söndag ska jag ställa också.

Jag ska dit på Söndag :bump: I sällskap av mamma, som tänker skaffa sig hund när hon går i pension (inte så långt kvar nu) och ska spana in den ras hon vill ha. Den ställs ut på söndagen men vet inte om den har en egen rasmonter.
Jag spanar nog också in de raser jag är extra förtjust i :love: Även om det blir nog ingen vovve för mig på mycket länge, så är titta och hälsa tillåtet :D
I programmet, som du kan hitta på SKKs sida, står det vilka raser som har en egen monter! Kika in där :D

Idag var vi på mässan, bara för att titta och för att Aysu skulle få vänja sig vid miljön.
Vilken pärla jag har! Visst var hon lite skeptisk i början, men hon hade inte svansen mellan benen (som hon lätt har annars när hon är skeptisk) och gick lugnt och avslappnat runt där inne. Hon charmade en stor mängd människor, tiggde till sig godis från lite alla möjliga personer och hittade en massagedyna att sova mot ;)

Det roliga med massagedynan var att hon hoppade upp på stolen, rullade ihop sig, lutade sig mot dynan och såg nöjd ut. Efter en stund satte hon sig upp, la sig ner men med andra sidan mot dynan, låg ungefär lika länge innan hon bytte sida igen och så höll hon på så ett tag tills hon var nöjd. Jättemysigt med massage tyckte hon! (och han som stod i montern skrattade och fotograferade henne, precis som flera förbipasserande gjorde :p )
10153743_422885057859880_6671323841916698218_n.jpg

massage_zps57bccbef.jpg

Nu är hon nybadad och klar för morgondagens utställning!
dsc_3835-c.jpg

Idag var vi på mässan, bara för att titta och för att Aysu skulle få vänja sig vid miljön.
Vilken pärla jag har! Visst var hon lite skeptisk i början, men hon hade inte svansen mellan benen (som hon lätt har annars när hon är skeptisk) och gick lugnt och avslappnat runt där inne. Hon charmade en stor mängd människor, tiggde till sig godis från lite alla möjliga personer och hittade en massagedyna att sova mot ;)

Det roliga med massagedynan var att hon hoppade upp på stolen, rullade ihop sig, lutade sig mot dynan och såg nöjd ut. Efter en stund satte hon sig upp, la sig ner men med andra sidan mot dynan, låg ungefär lika länge innan hon bytte sida igen och så höll hon på så ett tag tills hon var nöjd. Jättemysigt med massage tyckte hon! (och han som stod i montern skrattade och fotograferade henne, precis som flera förbipasserande gjorde :p )
10153743_422885057859880_6671323841916698218_n.jpg

massage_zps57bccbef.jpg

Nu är hon nybadad och klar för morgondagens utställning!
dsc_3835-c.jpg

Vilket charmtroll :love:

Vi var också där idag. Stod i rasmontern så om någon såg en blond tjej med glasögon och rosa läppar med en pigg röd dvärgpinne så var det nog jag :D Men så mycket folk det var! Jag och B fick dra oss undan och sätta oss på ett fik nästan en timme så han fick vila i väskan och matte fick andas.

Vilket charmtroll :love:

Vi var också där idag. Stod i rasmontern så om någon såg en blond tjej med glasögon och rosa läppar med en pigg röd dvärgpinne så var det nog jag :D Men så mycket folk det var! Jag och B fick dra oss undan och sätta oss på ett fik nästan en timme så han fick vila i väskan och matte fick andas.

Var ni där länge i rasmontern? Själv blev jag förvånad över hur lugnt det var, men å andra sidan stack vi därifrån strax innan klockan 11, kanske kom många efter det :p Trots att vi inte var där många timmar alls så var vi helt slut efteråt... Blev vila resten av dagen för hundarna. Hoppas att de är pigga imorgon!

Var ni där länge i rasmontern? Själv blev jag förvånad över hur lugnt det var, men å andra sidan stack vi därifrån strax innan klockan 11, kanske kom många efter det :p Trots att vi inte var där många timmar alls så var vi helt slut efteråt... Blev vila resten av dagen för hundarna. Hoppas att de är pigga imorgon!

Vi stod i montern 9.30 - 12.00 sen hängde jag med mamma och shoppade/kollade runt lite, så vi kom inte där ifrån förrän 15.30 tiden. Då var Bruce riktigt trött, pipig och sprattlig och ögonen hängde som två påsar :D Märkte på slutet att det var mycket begärt av honom. Jag köpte en väska som jag kunde bära över axlen som han kunde sova i, men det var givetvis svårt ändå med alla hundar som skällde och dofter. Så nu är han helt slut och sover tungt.

Tror det var mest folk 12-14, då var stora hallen med rasmontrarna som T-centralen vid rusning :devil:

Vi stod i montern 9.30 - 12.00 sen hängde jag med mamma och shoppade/kollade runt lite, så vi kom inte där ifrån förrän 15.30 tiden. Då var Bruce riktigt trött, pipig och sprattlig och ögonen hängde som två påsar :D Märkte på slutet att det var mycket begärt av honom. Jag köpte en väska som jag kunde bära över axlen som han kunde sova i, men det var givetvis svårt ändå med alla hundar som skällde och dofter. Så nu är han helt slut och sover tungt.

Tror det var mest folk 12-14, då var stora hallen med rasmontrarna som T-centralen vid rusning :devil:

Ouch, då förstår jag att han blev trött! Och ja, att det var som vid T-centralen vid rusning är så jag minns att det var vid montrarna från när jag själv satt där för några år sedan. Hoppas att allt håller sig lugnt imorgon när vi ska visa. Jag blir så trött när det är full fart överallt.

Åh, då måste jag ha sett dig/er! En liten grå hund med röd rosett i luggen?

Edit: Äsch, citerade fel person!

Jag ställde ju idag och det gick mycket över förväntan! Fina Rebus vann en mycket stor championklass, blev sedan bästa hane och till slut även BIR! Med tanke på den mycket höga kvalitén med många mycket vinstrika hundar med bland de 80 anmälda ser jag nog detta som det största i både hans och min utställningskarriär. I gruppen blev han sedan utplockad bland de 8 bästa men inte placerad. Han fick ju även ett cacib så nu har vi ett kvar som jag hoppas vi kan få nästa helg och även en ny titel så nu heter han SeJW-12 JWW-13 SeUCH NoUCH SeW-14 Hildebert's Rebus.

Tikarna gick inte lika bra, Winzi Exc oplacerad och Nova exc CK.

Imorrn ska jag shoppa och kolla på finalerna!

Jag är där hela helgen, jag kommer att vara i bolonkornas rasmonter med en av mina hundar mesta tiden. Klubben (Svenska russkaya tsvetnaya bolonkaklubben) är liten så vi är tre från styrelsen som kommer att få dra nästan hela lasset själva. På söndag ska jag ställa också.
Det var ER jag måste ha sett, en liten grå lurvig hund med röd rosett? :)

För övrigt tyckte jag det var en jättekul och bra mässa trots mycket folk (som jag annars tycker är jobbigt).

Jag var där med familjen (man och två barn på 6 och 9 år). Vi började med att kolla på freestyle en stund och gick sedan vidare till rasmontrarna där vi blev kvar ett bra tag. Gosigast var nog de irländsk terrierna, de ville inte att vi skulle gå utan sträckte sig långt efter oss för att få fler klappar! Även schnauzer och dvärgschauzer var sociala och klappvänliga :D Sedan så träffade vi på en ras som jag inte kände till tidigare, isländsk fårhund. Jättefina hundar!

Vi var också vid agilityn i flera omgångar och vid lydnaden. Vilka ekipage, nu blev man ju ÄNNU mer träningssugen själv!

Vi var också runt vid de olika utställningsringarna och tittade. Yorkshireterrierna var roliga att se, så fort de stannade till drog förarna fram borstar och satte igång att piffa till dem, såg lite kul ut ;)

Lite shopping blev det också, ett koppel till kommande hunden och varsin gosedjurshund i julklapp till barnen.

Åh vet någon hur parkeringarna var idag? Vi ska ju dit imorgon och jag fasar för hur fullt det kommer att vara på parkeringen :nailbiting: Vi ska ju dit ungefär vid 12-tiden också :meh:

Vi var där strax efter 10 och fick inte plats på den närmaste parkeringen utan en längre bort. Det fanns parkeringsvakter som lotsade.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 786
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 619
Senast: ildiko
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
933
Senast: igbest
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 940
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar