Stockholm Hundmässa!

Åh vet någon hur parkeringarna var idag? Vi ska ju dit imorgon och jag fasar för hur fullt det kommer att vara på parkeringen :nailbiting: Vi ska ju dit ungefär vid 12-tiden också :meh:

Jag tror inte det är någon fara den tiden för då har de som ställde tidigt redan börjat åka hem

Jag kommer åka ut med dotter och sambo imorgon, vår gatukorsning stannar som sig bör hemma. Vill klappa tibetanska spaniels och petit brabancons.

Ja det är han ju! Glömde ju den viktigaste titeln :o:D
Jaaa! :bow::bow:

Det är underbart! Det är så roligt med uppfödare som du som satsar på riktigt bra dvärgschnauzer.

Jag tycker att en stabil dvärgschnauzer är en fantastisk liten bruks-, allroundhund.

Fler lär upptäcka det om uppfödare som du avlar på individer som är utvalda utifrån en helhetssyn.

Hoppas dina kollegor inspireras av dig och att dina valpköpare är aktiva och på sätt stödjer ditt arbete.

Heja! :banana:

Rapport från en kattägare(;)):
Puuuh, mina fötter värker och min hundhunger är mättat så det räcker och blir över på länge :D
Förutom ett par små snäs (fick jobba upp mitt självförtroende där då det var första ägaren jag frågade om jag fick klappa :o men sedan mötte jag på ett trevligt par och morsan frågade en som hade en kennel i stan om rasen men fick en lite snäsig fråga om hon hade haft hund förut, och även om den ägarens hund vann sen klassen(?) så tyckte jag att en annan hund såg snyggare ut och roligare men ändå lugn i temperamentet :sneaky::angel:) så var det trevligt och alla andra trevligare hundägare var låångt många fler! :up:

Fick dessutom ett par pussar från en irländsk varghund som ställde sig med tassarna på mina axlar två gånger! :love::love: Det är en av raserna som jag är fascinerad av så jag blev glad av det :D

Blev även lite förtjustare i whippeten, så mjuk :love: (förresten @Red_Chili var du runt salukiringen idag?)

Och om jag någonsin blir en som vill arbeta med hunden varje dag så blir det lätt en aussie :love: alltså de där bedjande ögonen och hur hen såg ut att vilja krypa upp i sin mattes famn :love:

Storbonus - fick min mamma att klappa en staffe trots att hon var lite motvillig, jag sa att det var en jättetrevlig ras :D

Och sist, hjälp hur många raser som var mindre än vad jag hade trott :o

Nog för att jag kommer vara bosatt nere i Skåne fom nästa vecka, men nästa år ska jag banne mig till mässan, punkt slut...

Till er som inte bor i Stockholm med omnejd utan kommit från någon annan del av landet för att ställa, hur har ni ordnat det med övernattning? Vandrarhem? Soffan hos en kompis?

Jag kollar på livecasten och njuter av alla fina hundar... men vem har valt funktionärernas klädsel?! Rosa tröja, rosamönstrade leggings och grön tutu... det borde finnas någon sorts lag som förbjuder föreningar att styra ut sina funktionärer på det viset.

Jag kollar på livecasten och njuter av alla fina hundar... men vem har valt funktionärernas klädsel?! Rosa tröja, rosamönstrade leggings och grön tutu... det borde finnas någon sorts lag som förbjuder föreningar att styra ut sina funktionärer på det viset.
Eftersom SKK firar födelsedag var det prinsesstårtan som fick inspirera till en hel del. Bland annat de där kläderna .. :)

Blev även lite förtjustare i whippeten, så mjuk :love: (förresten @Red_Chili var du runt salukiringen idag?)

Visst är whipparna charmiga? Stämmer finfint att jag hängde runt salukiringen :D

Jag ställde ju min lilla Aysu idag, och ÅH vad fint hon uppförde sig. Min älskade lilla tok var hur cool som helst. Inte helt avslappnad inne i själva ringen visserligen, hon spände sig när jag ställde upp henne och jag tappade hjärnan lite, men åh, så bäst hon var :love: Dessutom fick hon sitt very good, som hon behöver för att kunna bli internationell LC-champion (utöver det hon behöver prestera på LC-fältet då), så jag är nöjd! Hanen jag visade fick ett excellent men blev tråkigt nog bara 4 av 4 hanar i ringen. Jag kan dock förstå det med tanke på konkurrensen. Det är inte omöjligt att jag själv hade dömt de 4 hanarna till samma placeringar även om hanen jag ställde egentligen är mest "min typ".

Nååja ;) Bilder kommer senare!

Visst är whipparna charmiga? Stämmer finfint att jag hängde runt salukiringen :D

Jag misstänker att jag fick syn på dig, höll nämligen ett öga öppet när jag såg att salukin hade rasbedömning då :angel: Skulle säkert ha kunnat få syn på Aysu också, men det var så många i samma färg :o

De flesta hundar jag mötte på var nog jättetrötta för det var bara ett få antal som orkade ens börja vifta på svansen när man hälsade så de flesta orkade inte ens vara charmiga :p bland annat whippeten, men jag var positivt överraskad när jag klappade dem. Jag är nämligen bortskämd med en katt med silkeslen päls så jag undrade flera gånger när jag klappade en hund hur man kunde tycka att det var skönt :o Whippeten hade visserligen kort päls men den var len och varm :love:

*kl ... typ*
Allmän onödig info från en kattälskare så tyckte jag att andra raser som hade sådan len päls var tyska spetsen (mittelspitz/kleinspitz) och aussien, det går ju liksom att råka klappa mothårs utan att det känns obekvämt :angel:

Men staffen alltså, jag är helt förälskad i rasen sedan jag hade en valp sovandes i mitt knä :love: svansen gick som en liten propeller trots allt som hade hänt och pågick i montern och omkring dem, och så mycket mindre den var än vad jag hade trott :o såvida inte alla i montern var valpar/unghundar..?
Hm, går det att ha en staffe som signalhund? :angel:

Såg tråden nu!

Var där hela dagen idag. Parkerade på stationerna pendlarparkering. 15kr för ett dygn :) tog kanske 10 min att gå.

Min kompis visade min västsibiriska laika. Han fyllde 1 år i onsdags och hans 2a "riktiga" utställning.
Han fick excellent med ck, bir och titlarna svensk juniorvinnare och svensk vinnare! Och jag tyckte han gick skit. I gruppen var han trött och tyckte de var lite obehagligt men min kompis gjorde ett kanonjobb.

Jag var där idag, utan hund.
Hon låg hemma i soffan och snarkade efter gårdagens jakt.. :p
Jag försökte hålla ögonen öppna efter bukefolk, men jag såg inte en enda!

Det blev inte så mycket shopping heller, en del torkat hundgodis och en sån där nätboll man kan kampa med :)

Här blev resultatet ett very good och en tredje plats i juniorklassen. Halvbrorsan juniorvinnare och helbrorsan 2a i klassen med exc o CK.

Jag fick i julklapp av min kära man att ta hans kort med mig på mässan o shoppa vad jag ville, o ja för de pengar som fanns där.
Kändes lite lustigt när jag då kom hem med en nummerlappshållare för 90kr... :p

Nog för att jag kommer vara bosatt nere i Skåne fom nästa vecka, men nästa år ska jag banne mig till mässan, punkt slut...

Till er som inte bor i Stockholm med omnejd utan kommit från någon annan del av landet för att ställa, hur har ni ordnat det med övernattning? Vandrarhem? Soffan hos en kompis?

Vi har åkt en typ 70 mil och vi bor på hotell i Skärholmen. De som har kullbrorsan hade hyrt stuga på någon camping som inte låg så långt från mässan om jag fattade rätt. :)

Vi sov på Scandic Södertälje två nätter (billigare än att bo inne i Stockholm och tog bara 15-20 min in till mässan). Uppgav att vi skulle ha hundar med oss och fick betala 100:-/extra per natt. Hela vår korridor var full med hundägare som skulle till mässan och jag upplevde inga problem. Det var lugnt och stilla bortsett från något enstaka hundskall :)

Satt och såg det via livesändningen och nog för att man fyllde 125 år men hur i hela friden hade man spökat ut funktionärerna i finalringen? :nailbiting:
Hade en engelsk kompis som såg det via nätet med och som är ganska involverad i Crufts, hon skrattade så hon kiknade :D
Men poäng för envist kvarhållande av prinsesstårtetemat :rofl:

Vi sov på Scandic Södertälje två nätter (billigare än att bo inne i Stockholm och tog bara 15-20 min in till mässan). Uppgav att vi skulle ha hundar med oss och fick betala 100:-/extra per natt. Hela vår korridor var full med hundägare som skulle till mässan och jag upplevde inga problem. Det var lugnt och stilla bortsett från något enstaka hundskall :)
Skönt att höra, lär nog bli något sånt nästa år om jag åker upp. Har alltid fått för mig att det är svårt att hitta hotell där man får ta med hund, iaf om hunden är större än en knähund av chihuahua-storlek, men ibland är jag glad att jag har fel.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 786
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 619
Senast: ildiko
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
933
Senast: igbest
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 940
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar