Stockholm Hundmässa!

Red_Chili

Trådstartare
Nästa helg är det dags, Älvsjömässan i Stockholm blir fullproppad med hundar i två dagar!

Jag kan därför inte låta bli att vara nyfiken, vilka bukefalister kommer dit? Ska ni ställa ut eller tävla något annat? Bara titta? Vilken dag?

Och för oss som inte har stenkoll på vilka hundar alla har osv, berätta gärna vilken hund som ska tävla vad och vad ni hoppas på för resultat :D

Jag är där typ hela helgen!
På fredag ska jag bygga SSPKs monter, på lördag ställer jag ut och på söndag ska jag shoppa och kolla finalerna!

Ställer främst dvärgschnauzer p&s. Har min och @Malibu_Stacy s tik Winzi i unghundsklass, min Nova i champion klass och så har jag Rebus i championklass hanar. Domaren som dömer dömde hanarna på WDS i Budapest och där blev Rebus JWW, den enda ockuperade så jag har en del förhoppningar. Vi har hela 80 anmälda så blir alla hundarna placerade i sina klasser och får CK är jag nöjd.

I mån av tid har jag lovat att hjälpa till och visa en svart&silver championhane, svart&silver juniortik och även en svart championhane. Men jag räknar inte med att hinna med det.

Jag ska dit både lördag och söndag med våra hundar. På lördagen ställs den strävhåriga normaltaxen och på söndagen min galgo español. Det ska bli så kul, men jag har inga förväntningar på någon av hundarna :)
Höjdpunkten är rasklubbstorget, där kan man gå och botanisera och klappa på hundar ett bra tag. Sist var det affenpinscher som var svåra att slita sig från, vilka sköna hundar! :D

Jag har tyvärr inte möjlighet men hade gärna velat vara där. inte för att ställa, men för att bemanna vår rasmonter och miljöträna mina små änglar. Hoppas ni får en härlig helg, lycka till!

Jag ska dit, det är första gången ever för mig! Vovve ska debutera officiellt och det blir spännande! Hoppas på excellent och ck :)
Han ställs på söndagen, och jag hade tänkt hinna kolla in rasmontern och shoppa en del också. Vet dock inte vad jag ska göra med karl och hund under shoppingen :angel: ingen av dom är speciellt intresserade av det :P

Nästa helg är det dags, Älvsjömässan i Stockholm blir fullproppad med hundar i två dagar!

Jag kan därför inte låta bli att vara nyfiken, vilka bukefalister kommer dit? Ska ni ställa ut eller tävla något annat? Bara titta? Vilken dag?

Och för oss som inte har stenkoll på vilka hundar alla har osv, berätta gärna vilken hund som ska tävla vad och vad ni hoppas på för resultat :D

Jag är faktiskt i Stockholm nästa helg, men tror tyvärr inte att jag kommer ha tid att åka till mässan. I så fall hade det bara varit för att mingla lite ringside och i rasmontern, och spana in shoppingen.

Kan ju svara för egen del också :)
Jag kommer vara där på lördagen och söndagen. Bara på lördagsmorgonen och då för att Aysu ska få vänja sig vid miljön lite. På söndagen ställer jag ut både henne och hennes äldre halvbror. Vet inte om det blir att jag visar ytterligare någon hund, det skulle inte förvåna mig om det råkar bli så när vi väl är på plats.

Såhär kommer jag och Aysu se ut (fast hon kommer förhoppningsvis vara mycket gladare ;) )
Sedan_forsokte_jag_fa_Aysu_att_sta_stilla_framfor_domaren_Det_var_lattare_sagt_an_gjort_Aysu_ar.jpg

Jag kommer vara glad om hon får ett VG, eftersom det är vad hon behöver till lure coursingen. Allt utöver det ser jag som bonus. Nu har vi åtminstone varit på massor av utställningsträningar och hon har blivit tryggare med hela situationen och jag har blivit en mycket bättre handler, så jag känner mig peppad!

Och här är en bild på äldre halvbrorsan.
10641088_10152364951185779_7394949422262737688_n.jpg

Allra roligast hade det varit om han fick cert, för då blir han champion, men det är otroligt många salukis anmälda och med tanke på ålder osv så blir jag glad bara han får ett exellent. Vet inte vad matte hoppas på där, troligtvis ungefär detsamma som mig.

Är där på lördagen. Ska stå i rasmontern ett tag och sen förhoppningsvis :D - shoppa! Och kanske hinna titta lite på uppvisning och tävling, vad som råkar vara just då jag har tid.

Jag ska dit med min whippet Vilja :)
Inga förväntningar alls, bara intresserad av att få en färsk bedömning eftersom det var länge sen hon ställdes ut.

Jag är där hela helgen från morgon till kväll.
Lördag ställer jag ut min miniatyrbullterrier tik i juniorklass, sedan blir det mingel och shopping.
Söndag ska jag och Vega stå i rasmontern utöver den stund jag ska ställa ut min mors chihuahua.

Jag ska dit på söndagen, enbart som åskådare. Kommer bland annat att gå runt bland rasmontrarna och fundera. Tror att jag vet vilken ras det blir i sommar, men man kan ju alltid titta :)

Jag ska dit och ställa min ena dalmatinertik i öppen klass på lördagen. Vi befinner oss vid ring C48 (med nummerlapp 3454, tror jag det var) under större delen av förmiddagen iaf, ifall någon vill titta förbi och säga hej. Bara leta efter en svartprickig hund med en riktigt rödhårig matte i svart och lila så finns det goda chanser att det är vi :grin:

Förhoppningen är väl att vi åtminstone får ett Very Good, men vår domare skrämmer mig lite så jag vågar inte ta ut något i förskott :crazy:

Jag bestämde mig lite i sista sekund (känns det som) att ha andra kläder på mig, behöver bara sy en söm eller två på en kjol så att det blir bra som godisficka, men det får jag hjälp med imorgon :p Så ja, bortsett från en lila kjol kommer jag vara helt klädd i svart.

Vi var i alla fall på utställningsträning igår och det gick hur bra som helst, så om Aysu inte får ett VG i alla fall så borde det bara vara för att domaren inte gillar henne, inte som förut när hon tyckte att allt var läskigt.

Och justja, hon har nummerlapp 6136 om någon vill hålla utkik efter oss :)

Jag bestämde mig lite i sista sekund (känns det som) att ha andra kläder på mig, behöver bara sy en söm eller två på en kjol så att det blir bra som godisficka, men det får jag hjälp med imorgon :p Så ja, bortsett från en lila kjol kommer jag vara helt klädd i svart.

Vi var i alla fall på utställningsträning igår och det gick hur bra som helst, så om Aysu inte får ett VG i alla fall så borde det bara vara för att domaren inte gillar henne, inte som förut när hon tyckte att allt var läskigt.

Och justja, hon har nummerlapp 6136 om någon vill hålla utkik efter oss :)
Vad fasen? Har du snott min idé om svart och lila klädsel?! ;):p

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 786
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 619
Senast: ildiko
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
933
Senast: igbest
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 940
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar