Stockholm Horse Show 2006!

Sv: Stockholm Horse Show 2006!

isf är det någon som Ylva bytt ut/någon som inte kunde eller något, för jag ska också rida.

ja nu när du säger det så, det var en av tjejerna som hoppade av, skulle resa bort eller liknande, så det vart en plats över.. Då måste du fått den då!

Men vad kul för dig! Häftigt att få rida globen, och tursamma du som kom med sådär på måfå! Härligt! :D

Wei, ja snart är det globen, ser fram emot shoppingen och såklart Isl.mäst.mötet. Skall bli spännande. Inga killar i showen i år ser jag(förutom tävlingen)!

Wei, ja snart är det globen, ser fram emot shoppingen och såklart Isl.mäst.mötet. Skall bli spännande. Inga killar i showen i år ser jag(förutom tävlingen)!

Nej, men de är nog där ändå, och tittar om inte annat, har jag hört :angel:

ja nu när du säger det så, det var en av tjejerna som hoppade av, skulle resa bort eller liknande, så det vart en plats över.. Då måste du fått den då!

Men vad kul för dig! Häftigt att få rida globen, och tursamma du som kom med sådär på måfå! Härligt! :D

red förra året också så jaa :angel:
nej men det är roligt :)

Skall jobba som funktionär där.
Skall bli kul med isl.hästmötet!

/Malin

haha, ok, men varför vart du "bara"
(det är VERLIGEN inte bara, 12ungdomar i hela sverige kom med, och du var första reserv, vilket är JÄTTE BRA!, ska alla veta!)
reserv då`? Trodde de som hade ridit hade förtur till nästkommande år, men de är ju många nya?!

Aja,. haha spela roll, kul för dig hursom!!:D :banana:

Lite resultat :) SVERIGE VANN LANDSKAMPEN:banana:

1. Helene Blom-Soldan
2. Alexandra Montan- Bragi
3. Andreas trappe-Svartur:love:
4. Johanna Elgholm-Solfari
5. Någon tysk.
6. Någon tysk.

Tog lite filmer som jag kanske kan lägga upp sedan.

Åh vad kul! Längtar efter filmer och bilder!
Skulle ha åkt, men kom något ivägen :(
Hoppas att det är bra!

Jaa! Bilder och filmer vore tok-kul att se! :) Hade fullt upp idag och hade inte möjlighet att gå :(

KL.

GUUUUD VA DET VAR ROLIGT DE YNKA MINUTRARNA ISLANDSHÄSTARNA VAR MED!

Dessutom var jag med på Globens TV. Yey for me.. :smirk: :crazy:

Ja visst är det synd att det inte finns ett Globen Icelandic Horse Show, med enbart islandshästar?

Absolut inget illa menat mot andra typer av ridning/hästraser, men man blir SÅ inspirerad när man ser alla dessa duktiga ryttare och fina hästar. Man vill bara ha mer än ett par ynka minuter.

Det känns extra långt till vårens tävlingar nu...

Inspirerad är ordet. Jag fick en sån härlig känsla i magen när jag såg de tölta runt och det såg så ENKELT ut. Nej, härligt härligt härligt.

Jag kommer rida där nån gång. Det gäller bara att locka fram det ur min sketna häst.. :angel:

Ja eller hur! När de töltar runt som om de aldrig gjort annat och ser SÅ mjuka och fina ut, och det ser så lätt ut! Då är det lätt att glömma timmarna man själv spenderar på volten i hällregn/blötsnö på tvären...

Hittade fö resultatlistan på ridsport.se :)

Resultat
1. Helen Blom - Soldan fra Hvitanes 8.00 (SWE)
2. Alexandra Montan - Bragi vom Allenbach 7.67 (SWE)
3. Andreas Trappe - Svartur vom Hochwald 7.57 (GER)
4. Johanna Elgholm - Solfari från Oviksfjällen 7.50 (SWE)
5. Uli Reber - Osk fra Porlakshöfn 7.17 (GER)
6. Irene Reber - Stjarna fra Vindasi 7.00 (GER)

på samma sida står det i ett annat pressmeddelande att A Trappe rider för Sverige...?

Senast ändrad av en moderator:

åh, jag skulle också vilja rida i globen..:)! jag har alltid velat göra det enda sen jag var liten, så nu gäller det att verkligen kämpa så jag och min häst kommer dit :)! men vad krävs det för att man ska få rida typ en kadrillj som ungdom på globen, några tipps :P? en show häst kan man säga att jag har.. :)

Michis; vilken häst ska du rida :)?

ptja, antingen kommer du med i ungdomslandslaget eller skapar bra kontakter... ;)

Michis red för övrigt Gyllir!

*kl*

Nu tycker jag i alla fall Michis kan komma hit och berätta lite:p Nån som kan lägga in film???

Jag tycker uttagningen an ungdomar var konstig, känner inte igen mer än typ två namn??

Jag tycker uttagningen an ungdomar var konstig, känner inte igen mer än typ två namn??

Det är väl inte så att det bara är "de bästa" som rider i showen, såsom det är i tävlingen, utan det är väl mer hästar och ryttare som Ylva känner och som hon anser passar till uppgiften.

Yup, förstår det nu... Men jag har alltid haft för mig att det har varit de bästa:confused:
Men det är bra att det är fler än de bortskämda som får visa upp sig:)

Det kanske var så mer förut?
Bortskämda? :D Vilka är bortskämda? De som är duktiga eller vadå? ;)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Det är dags för Stockholm International Horse Show 2024. Hästarna intar fotbollens nationalarena under fyra dagar och här hittar du...
Svar
0
· Visningar
63
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Tidigare i år drog sig Falsterbo Horse Show ur FEI Dressage Nations Cup. Men nu vänder de igen och tävlingen kommer gå av stapeln som...
Svar
0
· Visningar
231
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
720
Senast: Squie
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Höstens stora hästfest startar under torsdagen. Hela helgens tävlingar sänds i TV4:s kanaler. Här är allt du behöver veta inför Sweden...
Svar
0
· Visningar
323
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2