Stockholm Horse Show 2006!

Sv: Stockholm Horse Show 2006!

Nu vet jag inte exakt hur det gick till förra året då jag inte red i kadriljen då, men då jag ridit i den (1997,1998,1999, 2000 och 2003) har vi några år samlats på Fors helgen före Globen och provat något momnet (tex. Tomtebloss mellan öronen, tölta på "planka", gå in i tält) och sedan har vi stallat i på Globen på tisdag. Sedan är det träningar inne på Globen tisd-torsd och fredag är det genrep och premiär.
1997 då det ar en stor isis-show med eld och vulkaner och vi hoppade över en brinnande vagn var i någon vecka innan iväg till Täby och övade på att hoppa över eld (vi var två ryttare som ghorde det och en häst som drog den brinnande vagnen).

Andra år har vi inte övat alls innan utan bara åkt in direkt på tisdagoch börjat öva då.

I år är temat Tyskland, så det lär väl bli endel "lederhosen" :)

/Malin

"Nyheter i Globen!

Även i år blir det islandshästar i Globen, men i år kommer vi att bjudas på en hel del nyheter. Tyskland är värdland, och av den anledningen kommer det nu att bli landskamp i tölt, för första gången i Globen och överhuvudtaget i islandshästvärlden. Det är även en lite annan tågordning än vanligt.
På torsdagkvällen är Agrias kunder inbjudna att få en förhandsvisning av en del shower, och de kommer bland annat att få se en uttagningstävling i tölt. Den går till så att fem töltekipage från den tyska eliten rider en omgång i tölt på speakerns kommando, liksom fem inbjudna elitekipage från Sverige. Töltprogrammet har momenten arbetstempo, tempoväxlingar, och ökad tölt, och domarna poängsätter enligt FIPO-skalan, det internationella regelverket för islandshästtävlingar.

De tre bästa från varje land går vidare till finalen som rids under föreställningen på fredag eftermiddag. I grundomgången rider varje lands ryttare för sig, i antingen höger eller vänster varv. I finalen rider de däremot i båda varven på speakerns kommando, och även här sätts poängen enligt FIPO. FIPO gäller även i fråga om utrustning och allmänna tävlingsregler.

Startlistan med svenska laget är klar, med reservation för ändringar, och de inbjudna är:
Alexandra Montan / Bragi
Denni Hauksson/ Disa
Johanna Elgholm/ Solfari
Johan Häggberg/Birkir
Helene Blom / Soldan
Reserv:
Gabie Holgerman/ Taktur

Vilka som kommer från Tyskland ännu ej klart, men självklart är Tyska Mästaren i Tölt, Jolly Schenk inbjuden, med fler celebriteter."

Så står det på icelandichorse.se, ni kanske redan sett de men endå ;)

Vem är det föresten som bestämmer vilka som får vara med i islandsshowen ??

Vart jätte lycklig när ja fick höra att jag och 2 till ska dit och
kolla på fredag! Så jag ska också dit :bump: :) :banana:
Kanske inte va så kul att veta menmen :p

Ungdomar som ska rida (har glömt ett namn ;) Det ska vara tolv ) :

Alexandra Alerius
Jamila Berg
Julia Lindmark
Cecilia Lundgren
Sofie Sandberg
Elsa Mandal-H
Svava Eugensdottir
Malin Larsson-Tysell
Jessica Johansson
Sara Kilsgård
Sanna Pettersson

Ungdomar som ska rida (har glömt ett namn ;) Det ska vara tolv ) :

Alexandra Alerius
Jamila Berg
Julia Lindmark
Cecilia Lundgren
Sofie Sandberg
Elsa Mandal-H
Svava Eugensdottir
Malin Larsson-Tysell
Jessica Johansson
Sara Kilsgård
Sanna Pettersson
Matilda Rolf

Så nu är listan ovan fullständig =) Dessa ungdomar kommer rida i showerna på globen horse show i år :banana:

Japp, jag jobbar med Sthlm horse show och har tagt imot listor på showdeltagare bl.a, till programmet. Så jag är säker, har kopierat av listan :)

isf är det någon som Ylva bytt ut/någon som inte kunde eller något, för jag ska också rida.

Ska bli kul att se islandshästarna på Globen, jag känner en häst i vårat stall som var med i de tidigare åren 1993 eller 1994 tror jag att det var.
Eldur heter han.

Ska dit och kolla på lördagen! ;D Ska bli urkul!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Det är dags för Stockholm International Horse Show 2024. Hästarna intar fotbollens nationalarena under fyra dagar och här hittar du...
Svar
0
· Visningar
63
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Tidigare i år drog sig Falsterbo Horse Show ur FEI Dressage Nations Cup. Men nu vänder de igen och tävlingen kommer gå av stapeln som...
Svar
0
· Visningar
231
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
720
Senast: Squie
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Höstens stora hästfest startar under torsdagen. Hela helgens tävlingar sänds i TV4:s kanaler. Här är allt du behöver veta inför Sweden...
Svar
0
· Visningar
323
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2