Stockholm Horse Show 2006!

Sv: Stockholm Horse Show 2006!

Nä, de som får en 100.000 kronorshäst som förstahäst, som ridit på ridskola tidigare. Förtjänar eg inte att ha en sådan häst. Du vet vilka jag menar;)

Jag är nog lite av dem, men jag hör inte hemma bland dem för jag har för dålig häst:mad: Min häst är underbar, aningens... tjurskallig, det är allt! Felriden som f*n o så men talang så det ryker om det! Och underbar när man får fram den talangen:love:

Han har blivit fejkriden, stjärnkikar-stilen med rumpan kvarglömd någonstans på vägen, her knappt fått krav på två år! :eek: Har precis lärt honom sidförande då han inte fått lära sig det under TVÅ ÅR som fullt ridbar!!:eek: :eek: :eek:

Hur menar du med förtjäna? Vem förtjänar egentligen någon häst öht?

Och hur menar du med att du är en av dem men ändå inte för att du har en dålig häst? Jag hajar inte :p

Det kan vara lätt att köpa en dyr och flott häst, men det är en helt annan sak att rida den väl och prestera på hög nivå.
Många duktiga undomar får även låna fina hästar.
Men det kan ibland vara lika jobbigt att få den dyra hästen som att försöka göra något av den medelmåttiga/felridna. Har man den dyra och flotta hästen, så har man allas ögon på sig...

Ursäkta en icke Isis-människas åsikt,men är det inte bättre att som första häst köpa den "flotta,100 000 kr's,utbildade" hästen än att köpa en medelmåttig häst som är "felutbildad"?

I övrigt tyckte jag årets tölttävling var mkt mkt tråkig,gillade passtävlingen ifjol..

Eller som jag-
den medelmåttigt felridna hästen
den medelmåttliga misshandlade hästen
den flotta felridna hästen

Finns inget roligare än problemhästar:love: :p

Jag har liksom haft en medelmåttig häst, och alla ser på mig som "hon som har den medelmåttiga(=dåliga) hästen"

Bala för att man har en medelmåttig häst är man kanske inte sämre på att rida än den som har den flotta, eller hur?;) Där är skillnaden tycker jag. Hade t.ex. Unn döpt om sig och slarvat bort pengar, och haft råd att köpa en häst för 35.000 så hade allas ögon släppt henne och klooat på någon ny.

Bortskämd tycker jag även att man är om föräldrarna har mkt penar och man byter häst var och varannan månad. Samt är man/har blivit bortskämd om man har den kaxiga synen på allt.

Har en "kompis" som ger mig tipps på hur jag ska rida mina hästar, hon har inte ens sett dem mer än på tävling! Och säger jag då att njae.... vet inte riktigt... så är jag dum i huvudet...:crazy:

Vill inte säga att jag är bättre än alla andra, för det är jag VERKLIGEN INTE! men målen är högt uppsatta:p

Jaha, nu har jag varit på fredagskvällens föreställning på Globen och vilken besvikelse! Knappt några islandshästar alls och den stunden de var inne, tja tråkigt är bara förnamnet!

Jag tycker att det borde vara mer än bara tölt som isisarna visar upp i globen. De som inte kan så mkt om islandshästar kan jag tänka mig tror att dom " bara " kan tölta och gå i pass. Men dom skulle nog tro annat om dom visade tex. solfaris piaff i tölt, soldans trav m.m !

Varför är uttagningen av ungdomarna konstig?
Känner igen nästan alla namn!
Alla är väldigt duktiga ryttare men det är bara en tror jag som inte har tävlat nationell nivå.
Klart det är svårt och komma med men det handlar inte bara om kontakter tror jag. man måste vara en duktig ryttare som klarar pressen som blir där inne, det är vad jag tror.:smirk:

Glömde och fråga varför vissa tror man är bortskämd bara för man har en bra häst?
Är man inte duktig kommer man i allafall ingenstans hur fin än hästen är!
Jag har absolut ingen topp tävlingshäst men känner massor som har det och är bland det bästa i sverige, ingen av dom jag känner " ser ner" på någon som inte har en sån fin tävligshäst!
Sen vet ju inte jag vilka ni har pratat med och jag känner ju långt i från alla, men jag bryr mig inte om det. Man kan vara lika duktig eller duktigare för det och de märker alla som kan sitt jobb, typ tränare m.m

Yup, förstår det nu... Men jag har alltid haft för mig att det har varit de bästa:confused:
Men det är bra att det är fler än de bortskämda som får visa upp sig:)

Känner igen så gott som alla på de listan, och håller med om det ngn sa, det är typ bara två av dem som ej rider på nationell nivå.. plus att det är VÄLDIGT duktiga ungdomar, så varför inte? Kontakter gör förstås det mesta, men det är lika viktigt att Y.H litar på de hon tar ut. Det är inte bara hopp o galopp att rida globen, de är ganska mkt jobb kan ja tänka mig :P

SÅ BRA JOBBAT DUKTIGA ISLANDSUNGDOMAR! Kul att vi har sådana!:bump:

Ang fin häst el inte. En dålig ryttare kan visst komma en bit på en topp häst och "glida med" men, efter två år börjar det ju gå nedåt. Plius att de som har bra hästar och är duktiga ofta rider flera. Och som ngn sa, får låna mkt hästar..

Senast ändrad av en moderator:

Har precis upptäckt att det kommer att vara Islandshästar på Göteborg Horse Show i Februari :D
Har saknat deras inslag de senaste åren.... då har det bara varit mässan för hela slanten (vilket faktsikt gjorde att vi missade islandshästarna en gång :o )

www.goteborghorseshow.se

Känner igen så gott som alla på de listan, och håller med om det ngn sa, det är typ bara två av dem som ej rider på nationell nivå.. plus att det är VÄLDIGT duktiga ungdomar, så varför inte? Kontakter gör förstås det mesta, men det är lika viktigt att Y.H litar på de hon tar ut. Det är inte bara hopp o galopp att rida globen, de är ganska mkt jobb kan ja tänka mig :P

SÅ BRA JOBBAT DUKTIGA ISLANDSUNGDOMAR! Kul att vi har sådana!:bump:

Ang fin häst el inte. En dålig ryttare kan visst komma en bit på en topp häst och "glida med" men, efter två år börjar det ju gå nedåt. Plius att de som har bra hästar och är duktiga ofta rider flera. Och som ngn sa, får låna mkt hästar..

Kul att några är med på galoppen, det är inget lätt jobb att rida i globen men sååå himla kul! Alla som var med har verkligen förjänat det oxå men inte bara på tävlings resultat! Det är ganska många av dom som har fått låna fina tävligshästar utan att ha tävlat så mycket innan pga deras kunskaper! Det är en dröm och få vara med!

okej okej okej, jag ger mig!!:eek: :eek: :eek:

MEN jag tycker fortfarande det finns alltför många bortskämda. Typ fyra hästar vid 12-13 års ålder, varav minst en på 100.000kr, osv.
Mamma/Pappa sköter allt, släpper ut, mockar, fodrar osv. Kanske man tar in ibland.

DET är att vara bortskämd (lite överdrivet, men dock)

Visst är det många som är duktiga, de flesta, men nästan ingen har KÄMPAT för att få den fina hästen. Man rider och sitter i TVsoffan, ungefär....

Okej, nu är jag tillbaka i denna tråden efter en, tjaa, speciell vecka på globen :angel:

Såå, vad är det ni alla vill veta ?

Har bara tjuvläst lite snabbt och kan hålla med dom som säger att det inte är lätt att rida där inne, mycket tempo och laddat för både häst och ryttare. Det gäller att man klarar av det som förväntas av en och att man klarar det ganska bra också...

Kan även säga att Gyllir skötte sig galant (när han väl var inne på arenan), utanför stod vi på bakbenen och lekte groda, ojj så laddad den hästen var! Han lärde sig snabbt vilken musik som vi skulle in till och väl där inne var det bara hålla i sig tills vi fick in ett pelhambett så man hade någorlunda koll på vad han gjorde iaf.

För er som inte såg vad som hände på lördag eftermiddagen ås kan jag säga att det hela började med att Minna Teldes häst fastnade på något sätt och ramlade ner från scenen, sen i den avslutningen så fick våra små isisvänner spunk och sprang runt so yra höns (var väl bara 3-4st som hade koll på sin häst), och då öppnar någon idiot utgången varpå lilla G springer in i kanten på sargen och får en liten reva på nosryggen.. Usch, var så rädd för att han skulle gjort sig ännu mer illa att jag stod och grät utanför...

Men största delen av den gågna veckan har varit helball, en laddad häst som verkligen gett allt, underbara människor att umgås med och en underbar stämning inne i själva globen när man kom inridandes..
ja det finns inte mycket som kan mäta sig med det..

Hihi, ja på fredagens show hade ni inte fått betten än va? Han såg en aningens laddad ut iaf! ;)

Var väldigt impad av de två (Elsa och Jamila var det va?) som hade några extrapassagerare dessutom. Måste ju vara svårt i vanlig miljö liksom!

okej okej okej, jag ger mig!!:eek: :eek: :eek:
MEN jag tycker fortfarande det finns alltför många bortskämda. Typ fyra hästar vid 12-13 års ålder, varav minst en på 100.000kr, osv.
Mamma/Pappa sköter allt, släpper ut, mockar, fodrar osv. Kanske man tar in ibland.
DET är att vara bortskämd (lite överdrivet, men dock)
Visst är det många som är duktiga, de flesta, men nästan ingen har KÄMPAT för att få den fina hästen. Man rider och sitter i TVsoffan, ungefär....

Men låt dem hållas. Inte blir de bättre ryttare enbart för att de har fina hästar. Att du orkar lägga så mycket negativ energi på dem?!! Det är andå hårt jobb och rätt träning som lönar sig i slutändan. När du blir vuxen och har ett eget arbete och en egen inkomst så kan du ta igen det du kanske känner att du har missat och köpa den där extremt flotta hästen. Under tiden så kan du bara göra det bästa av det materialet du har tillgänglingligt. Lägg positiv energi på dig själv i stället.

Det där som hände Minna såg verkligen läskigt ut! Tur att det gick såpass bra som det ändå gjorde. Sen höll väl även Linda Heed på att råka ut för en incident under en prisutdelning.
Mycket incidenter på globen i år...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Det är dags för Stockholm International Horse Show 2024. Hästarna intar fotbollens nationalarena under fyra dagar och här hittar du...
Svar
0
· Visningar
63
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Tidigare i år drog sig Falsterbo Horse Show ur FEI Dressage Nations Cup. Men nu vänder de igen och tävlingen kommer gå av stapeln som...
Svar
0
· Visningar
231
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
720
Senast: Squie
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Höstens stora hästfest startar under torsdagen. Hela helgens tävlingar sänds i TV4:s kanaler. Här är allt du behöver veta inför Sweden...
Svar
0
· Visningar
323
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka