Stockholm Horse Show 2006!

Sv: Stockholm Horse Show 2006!

Okej, nu är jag tillbaka i denna tråden efter en, tjaa, speciell vecka på globen :angel:

Såå, vad är det ni alla vill veta ?

Har bara tjuvläst lite snabbt och kan hålla med dom som säger att det inte är lätt att rida där inne, mycket tempo och laddat för både häst och ryttare. Det gäller att man klarar av det som förväntas av en och att man klarar det ganska bra också...

Kan även säga att Gyllir skötte sig galant (när han väl var inne på arenan), utanför stod vi på bakbenen och lekte groda, ojj så laddad den hästen var! Han lärde sig snabbt vilken musik som vi skulle in till och väl där inne var det bara hålla i sig tills vi fick in ett pelhambett så man hade någorlunda koll på vad han gjorde iaf.

För er som inte såg vad som hände på lördag eftermiddagen ås kan jag säga att det hela började med att Minna Teldes häst fastnade på något sätt och ramlade ner från scenen, sen i den avslutningen så fick våra små isisvänner spunk och sprang runt so yra höns (var väl bara 3-4st som hade koll på sin häst), och då öppnar någon idiot utgången varpå lilla G springer in i kanten på sargen och får en liten reva på nosryggen.. Usch, var så rädd för att han skulle gjort sig ännu mer illa att jag stod och grät utanför...

Men största delen av den gågna veckan har varit helball, en laddad häst som verkligen gett allt, underbara människor att umgås med och en underbar stämning inne i själva globen när man kom inridandes..
ja det finns inte mycket som kan mäta sig med det..

Jag tycker ni var jätteduktiga!!! Jag var där och tittade både fredag kväll och lördag em. Visserligen fokuserade jag allra mest på den vackra, vita islandshästen (är helt opartisk - har bara ägt honom i 11 år...;) ) men hade lite tid att titta på er andra också. Det är verkligen extremt mycket intryck för en häst inne på en sådan arena - jag fick möjlighet att träffa min f d häst i pausen under showen på fredag kväll och han stod som i dvala och bearbetade alla intryck!

Hihi, ja på fredagens show hade ni inte fått betten än va? Han såg en aningens laddad ut iaf! ;)

Var väldigt impad av de två (Elsa och Jamila var det va?) som hade några extrapassagerare dessutom. Måste ju vara svårt i vanlig miljö liksom!

Jag fick faktiskt bettet redan på torsdagen, men det tog ett tag innan vi kom överrens om hur det skulle vara inne på banan han och jag :angel:
Laddad var han hela tiden, jäklar vilken power som faktiskt finns i den lilla hästen...

Det var Elsa och Jamila som hade med sig 2st voltigetjejer in på ryggen på sina hästar (Fákur och Gandur), helt rätt :)

Jag tycker ni var jätteduktiga!!! Jag var där och tittade både fredag kväll och lördag em. Visserligen fokuserade jag allra mest på den vackra, vita islandshästen (är helt opartisk - har bara ägt honom i 11 år...;) ) men hade lite tid att titta på er andra också. Det är verkligen extremt mycket intryck för en häst inne på en sådan arena - jag fick möjlighet att träffa min f d häst i pausen under showen på fredag kväll och han stod som i dvala och bearbetade alla intryck!

Är det du som ägt Reykur ?
Han är en himla vacker häst, och grymt cool i huvudet. han var nog en av dom lugnaste av dom som var där...

Lilla G låg och sov i boxen på dagarna, han laddade väl upp sig inför kvällarna då han inte var lika lugn :eek:

Det där som hände Minna såg verkligen läskigt ut! Tur att det gick såpass bra som det ändå gjorde. Sen höll väl även Linda Heed på att råka ut för en incident under en prisutdelning.
Mycket incidenter på globen i år...

Lindas häst fastnade på något konstigt sett i sargen vid utgången har jag för mig...
Satt uppe på läktaren som är precis ovanför utgången så jag kunde inte s vad som hände, hörde bara en smäll...
men det verkade som tur var gå bra :)

Är det du som ägt Reykur ?
Han är en himla vacker häst, och grymt cool i huvudet. han var nog en av dom lugnaste av dom som var där...

Lilla G låg och sov i boxen på dagarna, han laddade väl upp sig inför kvällarna då han inte var lika lugn :eek:

Ja, det är jag som haft förmånen att äga Reykur! Han är en enormt modig häst - för egentligen är han inte alls särskilt cool i huvudet, men han vet när det gäller att vara fokuserad!

Hemma kan han tvärnita om han måste gå på asfalt, är livrädd för vattenslangar och elsladdar (även en skugga på marken t ex av en luftledning eller avlånga märken i gruset), kan se attackstubbar och skimmelätande stenar... Men när vi har åkt i väg på kurser och tävlingar har han direkt insett att det krävs fokus utöver det vanliga och då har han bortsett från de vanliga "riskfaktorerna" i hans liv.

Så jag tycker att det var extremt modigt av honom att hantera Globen som om han aldrig gjort annat i sitt liv! Det var bara någon gång jag såg honom reagera för en "kant" mellan skugga och ljus från en spotlight när han skulle springa ut från banan. I stjärngossenumret på fredagkvällen hoppade han åt sidan när han fick syn på orkestern vid sidan av manegen. Men det var bra för då skymdes han inte längre av hästarna framför så jag, som satt på kortsidan mitt emot scenen, kunde ta en (väldigt suddig men dock) bild!

Senast ändrad:

Visst var Bassi med i Globen också? Och visst reds han av sin framtida ägare?

Jo, men jag har blivit så överkörd av dessa ryttare att jag inte kan strunta i dem, och på nästan varenda aktivitet man är på så kommer de... :crazy: I längden funkar det inte att strunta i dem, tro mig!

Ja, det är jag som haft förmånen att äga Reykur!

Hm, är det Reykur som blev inriden av en svensk tjej som fyraåring på Island och senare reste till Östersund - Kiruna - Luleå...?

Honom känner jag i s f - En helt underbar häst :love: !!!

Hm, är det Reykur som blev inriden av en svensk tjej som fyraåring på Island och senare reste till Östersund - Kiruna - Luleå...?

Ja, det är precis den Reykur! :love:

Men vem är du???:confused:

Visst var Bassi med i Globen också? Och visst reds han av sin framtida ägare?

Bassi var med fram tills lördagen.
Det var Alexandra Alerius (alltså hans förra ägare) som hade med sig honom, därav lite anledningen till att dom inte stannade helgen ut.
Bassi tyckte in att det var kul och Alex ville inte spendera sista tiden med honom på ett ställe som han inte gillade.
Så på söndagen fick vi klara oss utan våran täthäst, Malin Thysell-Larsson och Skutur fick ta över i fram och det gick ju galant det också :banana:

Jo, men jag har blivit så överkörd av dessa ryttare att jag inte kan strunta i dem, och på nästan varenda aktivitet man är på så kommer de... :crazy: I längden funkar det inte att strunta i dem, tro mig!

Det finns nog tyvärr ändå inget du kan göra åt situationen än att vara glad för den häst du har och låta dom andra gå runt och tro att dom är något.
Man kommer inte långt på bara en fin häst, tillslut kommer dom också märka det.

NU vet jag nog vem du är!!!:idea: PM:ar dig!

JO, jag känner både bassi och alexandra, de bor ju rakt över gatan mot min häst! Trevlig häst är det, och jag förstår alexandra.

Har du hört vilken deras nya häst är?

Hej ! nu blev jag jätte nyfiken på Reykur, kan du inte lägga ut en bild ? :)

/malin

JO, jag känner både bassi och alexandra, de bor ju rakt över gatan mot min häst! Trevlig häst är det, och jag förstår alexandra.

Har du hört vilken deras nya häst är?

En hingst vet jag att det är.. minns inte riktigt vad han hette tyvärr :p
ska vara grymt flott iaf :love:

Någon som vet när det kommer att sändas i tv?

globen004.jpg

Det var den va? ;)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Det är dags för Stockholm International Horse Show 2024. Hästarna intar fotbollens nationalarena under fyra dagar och här hittar du...
Svar
0
· Visningar
63
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Tidigare i år drog sig Falsterbo Horse Show ur FEI Dressage Nations Cup. Men nu vänder de igen och tävlingen kommer gå av stapeln som...
Svar
0
· Visningar
231
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
720
Senast: Squie
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Höstens stora hästfest startar under torsdagen. Hela helgens tävlingar sänds i TV4:s kanaler. Här är allt du behöver veta inför Sweden...
Svar
0
· Visningar
323
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka