Sv: Stockholm Horse Show 2006!
Jag tycker ni var jätteduktiga!!! Jag var där och tittade både fredag kväll och lördag em. Visserligen fokuserade jag allra mest på den vackra, vita islandshästen (är helt opartisk - har bara ägt honom i 11 år... ) men hade lite tid att titta på er andra också. Det är verkligen extremt mycket intryck för en häst inne på en sådan arena - jag fick möjlighet att träffa min f d häst i pausen under showen på fredag kväll och han stod som i dvala och bearbetade alla intryck!
Okej, nu är jag tillbaka i denna tråden efter en, tjaa, speciell vecka på globen
Såå, vad är det ni alla vill veta ?
Har bara tjuvläst lite snabbt och kan hålla med dom som säger att det inte är lätt att rida där inne, mycket tempo och laddat för både häst och ryttare. Det gäller att man klarar av det som förväntas av en och att man klarar det ganska bra också...
Kan även säga att Gyllir skötte sig galant (när han väl var inne på arenan), utanför stod vi på bakbenen och lekte groda, ojj så laddad den hästen var! Han lärde sig snabbt vilken musik som vi skulle in till och väl där inne var det bara hålla i sig tills vi fick in ett pelhambett så man hade någorlunda koll på vad han gjorde iaf.
För er som inte såg vad som hände på lördag eftermiddagen ås kan jag säga att det hela började med att Minna Teldes häst fastnade på något sätt och ramlade ner från scenen, sen i den avslutningen så fick våra små isisvänner spunk och sprang runt so yra höns (var väl bara 3-4st som hade koll på sin häst), och då öppnar någon idiot utgången varpå lilla G springer in i kanten på sargen och får en liten reva på nosryggen.. Usch, var så rädd för att han skulle gjort sig ännu mer illa att jag stod och grät utanför...
Men största delen av den gågna veckan har varit helball, en laddad häst som verkligen gett allt, underbara människor att umgås med och en underbar stämning inne i själva globen när man kom inridandes..
ja det finns inte mycket som kan mäta sig med det..
Jag tycker ni var jätteduktiga!!! Jag var där och tittade både fredag kväll och lördag em. Visserligen fokuserade jag allra mest på den vackra, vita islandshästen (är helt opartisk - har bara ägt honom i 11 år... ) men hade lite tid att titta på er andra också. Det är verkligen extremt mycket intryck för en häst inne på en sådan arena - jag fick möjlighet att träffa min f d häst i pausen under showen på fredag kväll och han stod som i dvala och bearbetade alla intryck!