Sv: Sto i bedrövligt skick efter semin!
man kan väl inte med bestämdhet avgöra att det är pga semin som hon ändrat sig, men visst är det lite för passande för att vara ren slump...
lite lgiskt tänkande säger ju att en häst visst kan ändra sig drastiskt på en månad.
om hästen blir hanterad illa varje dag, så tappar den tillslut förtroende helt för människan och tappar sin trygghet, både till mgivning och människa och blir lätt uppstressad i ovana situationer.
så på den biten håller jag med dig, absolut kan det vara ett resultat efter besöket på semin som ställt till det!
men på ett sätt håller jag med CK åxå, man kan aldrig veta helt säkert, så sent som igår pratade jag med en vän, vars sto totalt flippat ut, utan till synes uppenbar anledning. samma rutiner varje dag, samma tider, samma hästar, samma människor, samma stall, samma motion. men *poff* hästen står mer på två ben än 4.
så visst kan hästar flippa och tilta ändå.
hur som helst så är det tragiskt och sorgligt att din fina häst behandlats såhär.
å ja mste fråga (beskyller dig inte för nått, hur skulle du kunna veta??!!) men har har du dåligt samvete för att du lämnade bort henne? det vet jag iallafall att jag skulle ha......