Sv: Stjärnhästen bet skötaren blodig
Kan inte låta bli att skriva om dom franska hästarna eftersom jag är nyss hemkommen från Prix d´Amerique.
Där ställer man ut avelshingst Moulin de Corta ute på en plan.
Lös.
Sedan hämtar man en sele.
Därefter hämtar man en vagn.
Tränaren kommer sen på att han måste svara på en massa journalistfrågor.
Hingsten står och filosoferar inte så långt ifrån dom öppna boxarna där ytterligare franska avelshingstar står, ihopblandat med ston, valacker, och unghästar.
Därefter tycker tränaaren att nu är det dags för en sista finslipning med Moulin, sätter sig i vagn och skrittar iväg.
Frågan är väl för min del vilken av Flyingehingstarna kan man ställa utet på gården lös och gå därifrån?
Då trots att pissmärrar går förbi näsan på honom...
Dom svenska travhingstarna må ha ett gräsligt humör vid tävlingskondition men sällan ser man dom ledas i annat än vanlig grimma av små töser som väger max 50 kilo.
Här snackas det om ouppfostrade travare men då får jag nog sälla mig till dom som föredrar en argsint tävlingsmärr som går 1..11 med millen insprunget än en "tant agda" med noll humör, noll insprunget och bättre lämpad som ridhäst.
Det skall vara lite fräsa i tävlingshästarna. Hantering och försiktighet därefter.
Har ingen här hört talas om Romano och Hertigen?
Varför kastrerade man inte dessa två?
Hur var det ställt med Romeo??
Någon här blev biten av Urbino.
Synd att kulorna inte togs omgående.
Eller var det helt enkelt en olykshändelse tro??
Varför i hela fridens är det bara hästarna som skall vara perfekta i alla lägen??
Funderingar bara.
AM