Stipenier??

H

Hammond

(det är ok att flytta tråden men ta helst inte bort den)

jag som är en studerande 16åring får ju inte så mycket pengar i månaden i bidrag och har inte chans att jobba så mycket då jag inte har körkort och det går dåligt med bussar (inga bussar på helgen alls!!)

för att jag skall klara av allt med boende, hund osv (ev senare häst oxå) vad finns det för stipendier jag kan söka?
hur fungerar det här med stipendier egentligen??

Någon som kan svara på det.

Mvh en totalt förvirrad Malin

Sv: Stipenier??

Det är nog svårt att hitta stora stipendier som 16-åring. 16-åringar förväntas inte ha behov av stipendier för hel försörjning, utan stipendier för den åldern brukar röra sig om enstaka tusenlappar. Om du är 16 år så har ju dina föräldrar försörjningsplikt för dig. De ska betala mat, bostad, kläder, hygienartiklar och liknande åt dig. Går du på ett gymnasium som har riksintag så kan du få inackorderingsbidrag.

Skaffa inte häst förrän du har en regelbunden och tillräcklig inkomst!

ok.
har haft kompisar i min klass som sökt diverse stipendier, två är jag medveten om att dom har fått.
en har fått någon slags häst stipendium så hon kan hålla häst, hon andra vet jag inte ritkgit vad hon fått för...

ok.
har haft kompisar i min klass som sökt diverse stipendier, två är jag medveten om att dom har fått.
en har fått någon slags häst stipendium så hon kan hålla häst, hon andra vet jag inte ritkgit vad hon fått för...

häststipendie lät ju intressant. Kan du inte be henne förklara hur hon söt det då?

Gå till biblioteket, finns flera olika stipendiehandböcker, tex allmänna, spec. för kvinnor, för folk som vill utbilda sig inom ngt. speciellt yrkesområde, osv. Bibliotekarierna hjälper Dig. Kolla med kommunen och kyrkan, varje förvaltning tex skolan kan ha egna stipendier man kan söka, kommunen kan ha för folket i den egna kommunen och kyrkan likaså. Min älsta dotter fick genom skolan när hon gick på gymnasiet.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 595
Senast: Enya
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 407
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 587
Senast: sjoberga
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 919
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar