caradan

Trådstartare
Erfarenhet av Stierna kappa/parka?
Saknar egentligen insticksfickor på kappan och parkasjackan som har det är av okänd anledning dyrare än kappan?
Värt ett köp eller är uhip bättre?
Västkustväder = regn på tvären och runt ett par plus. Någon enstaka vecka lite kallare.

Bifogade filer

• Screenshot_20211011-192805_Samsung Internet.webp
    Screenshot_20211011-192805_Samsung Internet.webp
    25,3 KB · Visningar: 41
Vad är insticksfickor? Jag tror att de gjort ngn ändring med fickorna iår på vinterkappan.
Jag skulle väldigt gärna ha en vinterkappa, har suktat efter den i flera år! Har nyligen köpt en vinterjacka👌
Parkan är väl helt ny i deras sortiment.

Har ett gäng andra plagg från dem, väldigt bra kvalitet. Väljer Stierna före Uhip alla dagar om inte ekonomin behöver spela in🤪

Vad är insticksfickor? Jag tror att de gjort ngn ändring med fickorna iår på vinterkappan.
Jag skulle väldigt gärna ha en vinterkappa, har suktat efter den i flera år! Har nyligen köpt en vinterjacka👌

Har ett gäng andra plagg från dem, väldigt bra kvalitet. Väljer Stierna före Uhip alla dagar om inte ekonomin behöver spela in🤪
Dessa finns på parkasjackan men tyvärr inte på kappan.

*Två stora bälgfickor med dubbla ingångar; övre öppning med skyddande ficklock som stängs med knapp och kardborre och sidoöppningar till fleecefodrade värmefickor.

Ja billiga är de inte.
Men ex uhip ice kostar 2895kr så då är det "bara" 1000kr till.
Och håller den så är det värt det, uhips är ju inte direkt kvalité tyvärr men väldigt mysiga.

Ja billiga är de inte.
Men ex uhip ice kostar 2895kr så då är det "bara" 1000kr till.
Och håller den så är det värt det, uhips är ju inte direkt kvalité tyvärr men väldigt mysiga.
Det är är ju som två olika. Uhips är bylsigt och varmt, Stierna väldigt uttänkt kring rörlighet, funktion osv. En kompis har stiernas jacka och kjol och hon håller sig varm utan problem👍
Tror inte du behöver oroa dig över kvalitet och hållbarhet hos stierna.

Erfarenhet av Stierna kappa/parka?
Saknar egentligen insticksfickor på kappan och parkasjackan som har det är av okänd anledning dyrare än kappan?
Värt ett köp eller är uhip bättre?
Västkustväder = regn på tvären och runt ett par plus. Någon enstaka vecka lite kallare.
Stierna :love:

Jag har inte kappan utan jacka och byxa, bästa vinterkläderna. Jag har haft dem sedan lanseringen för flera år sedan och de ser ut som nya, precis nu har jackan fått lite slitage längst ut på ärmen bara. Med tanke på vad jag utsatt den för så är den ursäktad.

Parkan är varmare än kappan, därav dyrare pris och handvärmarfickor. Tänk Kappan eller jackan för aktiv ryttare och parkan för stillastående tränare/förälder.

Jag upplever att Stierna är mer tåligt än Uhip sett till materialet när jag känt på dem i ridsportsbutiken?
Håller Stierna värmen lika bra som Uhip? I såna fall är det ju värt den extra tusenlappen👍

Jag har Stiernas vinterkappa och gillar den. Hade Uhip innan och den är möjligtvis lite smidigare, men kvaliteten är ju som den är där.

Har du haft den länge? Använt mycket? Andas den någorlunda?
Jag köpte den på rea i höst så har bara använt någon månad. Jag tycker den andas ok, men det är ju en regnjacka. Stierna brukar ju vara kvalitet men svårt att säga något efter så kort tid.

Någon som provat deras regnjacka?
Jag har Prime 3L regnjackan, den som är på utförsäljning nu. Jag tycker att den andas bra. Efter 3 år ungefär märkte jag att vattentätheten började bli sämre men jag står med ridhus numer så jag använder den fortfarande.
Jag vill ha Stormjackan härnäst som är lite längre

Stierna :love:

Jag har inte kappan utan jacka och byxa, bästa vinterkläderna. Jag har haft dem sedan lanseringen för flera år sedan och de ser ut som nya, precis nu har jackan fått lite slitage längst ut på ärmen bara. Med tanke på vad jag utsatt den för så är den ursäktad.

Parkan är varmare än kappan, därav dyrare pris och handvärmarfickor. Tänk Kappan eller jackan för aktiv ryttare och parkan för stillastående tränare/förälder.
Jaha är det så för ja kappan är ju ganska tunn.
Så synd att inte de fickorna finns på kappan med dom hade jag slagit till direkt men nu är jag tveksam.

Jag har Prime 3L regnjackan, den som är på utförsäljning nu. Jag tycker att den andas bra. Efter 3 år ungefär märkte jag att vattentätheten började bli sämre men jag står med ridhus numer så jag använder den fortfarande.
Jag vill ha Stormjackan härnäst som är lite längre
Hur är den i storlek? Vill kunna få in tjock tröja/lättviktsjacka under.

Hur är den i storlek? Vill kunna få in tjock tröja/lättviktsjacka under.
Den är inte riktigt lika slimmad som deras fleecetröjor till exempel. Jag ligger precis mellan S och M men har M i nästan allt, även jackan. Jag har fleece och auroraväst under utan problem.

Den är inte riktigt lika slimmad som deras fleecetröjor till exempel. Jag ligger precis mellan S och M men har M i nästan allt, även jackan. Jag har fleece och auroraväst under utan problem.
Toppen, superbra beskrivning, ger en jättebra vink om vad jag ska satsa på!

• Gilla
Reactions: Ace

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 418
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 993
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 323
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Efter att ha slitit på samma rid-/stalljacka i många, många år inser jag att den kommer att behöva bytas ut inom kort. Jag har tittat...
2
Svar
33
· Visningar
5 562
Senast: Mimmimamma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2