Stick och virktråden!

Sv: Stick och virktråden!

men åh vad tråkigt :( hoppas du kommer på ngt bra så du kan använda den!

Ni som hänger i online virkcafé, är ni med i hemliga bytet som avslutades igår?
 
Sv: Stick och virktråden!

wpid-dsc00521.jpg


Började med en filt igår, har ännu inte bestämt hur stor den ska vara, vad jag ska ha den till så får väl se. Jag tycker jättemycket om garnet :)
 
Sv: Stick och virktråden!

Vilken härlig färg!

Nu är min molntröja klar. Den är väldigt gosig! Men är inte helt nöjd med hur den ser ut.. Luvan blev helt fel. Kanske sprättar upp och gör om i framtiden. Just nu bara njuter jag av hur gosig den känns!

DSC_0264_zps37ba32da.jpg


DSC_0263_zps6b63a9e8.jpg
 
Sv: Stick och virktråden!

Tack :)
Den är verkligen supergosig, använder den varje dag och myser i.
Har börjat på ett nytt projekt, igen. Den här gången en tröja till min syster. Samma modell som igelkott- och katttröjan jag gjort tidigare, men den här gången i ullgarn och lite annan stil. Sitter och räknar om lite så att storleken ska bli rätt. Och så jag kan rita ett annat motiv. Roligt men lite klurigt! Jag har ju inte stickat så mycket.
 
Sv: Stick och virktråden!

Hur går det för alla med alla projekt?

Jag drog upp allt och började om med andra garner. Har börjat kroka en sånhär nu fast i garnet jag tänkte göra mössa av. :p
P1040150.JPG


Och garnet som skulle bli början på sjalen har börjat bli en mössa. :D
 
Sv: Stick och virktråden!

Najs!

Jag håller på för fullt med en ny tröja. Men garnet är snart slut, så jag började med ett pannband istället :angel: Hittills går det dåligt, katten tycker det är väldigt kul att leka med såväl stickor som garn..
 
Sv: Stick och virktråden!

Haha, att stickorna också är roliga! Men det är kanske för att de rör sig kul när man stickar? :D

Jobbade inte vidare med sjalen idag utan tänkte sticka klart mössan som görs med garnet som skulle använts till sjalen. :p Men som vanligt gjorde jag alldeles för stor och fick repa upp. Igen. :p Nu blev det dock bra så det är bara att sticka klart! :D
 
Sv: Stick och virktråden!

Uppdaterar igen... Fått klart en mössa och köpt en massa fler garner, några som blev som det var tänkt och sen ett helt annat garn som inte alls matchar nystanet jag ville ha något att matcha med... Jaja... :p Det var så fint! :love:

Bilderna är ju rätt kassa, mörkt och iphone bara, ni får använda er fantasi om klarare och finare färger! ;)

Fina garnet :love: Tror jag ska göra en såndär huvamedhalsdukgrej av det...
IMG_3806_zps66205d25.jpg


Garnet som skulle köpas för att göra klart sjalgrejen. Det ser ut som att de två nya nystanen till höger är likadana som de jag redan krokat med, men de är mycket blå-beigare och mycket mindre lila/rosaaktiga nyanser i
IMG_3804_zpsccd20775.jpg


Och så mössan som blev bättre än jag trott! :love:
IMG_3810_zps0967a376.jpg
 
Sv: Stick och virktråden!

Sjalen är klar! Kanske... Funderar på om jag ska göra ett varv till på "innerkanten".. Tänkte blocka den, men hittade inga nålar, så får skaffa det först. :p

a2dd5430-b9f4-484d-9c8e-c1604c0cc752_zpsf4e0030b.jpg
 
Sv: Stick och virktråden!

Mycket fint!


Jag hade mer eller mindre lagt ned att sticka färdigt min Fair Isle tröja, hade ingen lust och tyckte inte att det kändes som att slutresultatet skulle bli bra. Men nu bestämde jag att det får bli en väst istället, jag tror mönstret och garnet kommer att passa bättre till det än en tröja så nu känns det kul att fortsätta.

8494444033_12160df169_n.jpg
 
Sv: Stick och virktråden!

så snygg!! skulle oxå vilja göra en sådan men känner att det är lite över min förmåga..

KL
I helgen har jag varvat mellan 3 projekt, min filt, påskrispynt, tubsjal. Tubsjalen har jag repat upp 2 ggr för den blev för bred tyckte jag när jag kom en bit. Nu är jag nere på 20 maskor bred (gör stolpar) och har kommit så pass långt att jag inte vill repa upp mer. Det får bli som det blir.. i värsta fall ger jag den till mamma :D Påskrispyntet ska jag oxå repa upp och göra mindre, blir för stora ägg och svårt att forma med vadd..

på tal om vadd.. brukar ni fylla med det när ni ska stoppa saker?
 

Liknande trådar

Utrustning Skulle behöva lite kloka råd. Vi hyr en häst. Vi tycker att hästen är "insjunken" bakom bogen, nedanför manken. Musklad framför bogen...
Svar
11
· Visningar
931
Senast: Freazer
·
Utrustning Tänkte låna hem lite sadlar till häst med vad jag anser ha spikrak rygg m enorm manke. Gammal bild men ryggen ser ungefär ut som på...
2
Svar
32
· Visningar
11 366
Senast: caballus
·
Hästvård http://s1360.photobucket.com/user/Klara_Johansson/media/Mobile%20Uploads/image_zpsfdecf487.jpg.html?sort=3&o=0
Svar
5
· Visningar
1 696
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Är lite på jakt efter en "ny" hoppsadel. Är ägare till en Prestige Versaille som passar hästen, men jag själv trivs inte alls i den. Jag...
Svar
1
· Visningar
572
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp