Stick och virktråden!

Sv: Stick och virktråden!

Tyyypiskt!!!!


*knapp*

Mössan jag stickade till min svägerska blev helt perfekt tillslut! Hade garn kvar så jag tänkte sticka matchande handledsvärmare till henne som en bonusöverraskning... Nu när den första är klar inser jag att garnet inte räcker till den andra, så jag får köpa ett nystan till och sen ha ännu mer garn över än jag hade från början... :p

mössan blev det ingen bild på, men här är handledsvärmaren.. ska jag bara lyckas göra den andra likadan fast motsatt också...
9153C868-5B3E-43F9-A2A3-2E1D7701E4C3-6882-0000097946387010.jpg
 
Sv: Stick och virktråden!

*knapplån*

Juat nu håller jag på med en bäbisfilt i klubbfärger, men har ingen bild på det arbetet. Däremot har jag några andra:

dsc_0560_50e5f3ea9606ee1fdb65a3e3.jpg

img_20121108_205852_50ead244ddf2b341f164e4ba.jpg

dsc_0645-00_50c3b80bddf2b32a4e001b24.jpg

tvillingfiltarna_50b8eaf5ddf2b33f930018c0.jpg

25931_203173499.jpg

dscf5927-00000_166202387.jpg


:D
 
Sv: Stick och virktråden!

Ja. :o
Det handlar nog mest om att de är enkla att göra men ändå kan varieras i all evighet. De är lätta att ge bort till kompisfamiljer som fått tillökning. Framför allt slipper jag bli besviken - har gjort strumpor och tröjor jag inte alls varit nöjd med.
Har även gjort en del sjalar och halsdukar, men jag använder bara 1 av dem, så jag har inte behov av fler.
 
Sv: Stick och virktråden!

Repade upp den pågående filten igår. Mönstret funkade inte som jag ville och dessutom blev den för liten. Så nu har jag dubblat (och lite till) antal maskor och stannat vid första varvet. Började igår kväll fundera på att göra en åkpåse istället, men kände att klockan var för mycket för att göra ett vettigt beslut (dessutom helkörd av en tung förkylning), så jag la undan arbetet. Nu ligger den där och glor på mig. Filt eller åkpåse, det är frågan.
 
Sv: Stick och virktråden!

Åkpåse! Mest för att jag är avis på alla barn som har en åkpåse! Jag vill också ha en åkpåse! :D
 
Sv: Stick och virktråden!

Om jag ska göra en åkpåse behöver jag repa upp de upplagda maskorna. Hm. Inget storjobb, men ändå...
 
Sv: Stick och virktråden!

Grr, min rundsticka har gått sönder! Kattungeskrälle har tuggat av den!
:mad::devil: GRRR! Jag som nästan var klar med min tröja, bara kanter, luva och ficka kvar. Jag var ju in the zone nu, stickade i 120 km/h och hade världens flyt! Men nää, då går stickan sönder! GRRR!!

För att lugna mina nerver kommer här en vacker bild på min igelkottströja och en bonus på min gamla kattröja (har för övrigt fått order om att sticka en i neutrala färger till min syster, så nu ska jag på garnjakt igen! Vad tror ni om olika nyanser av grått? Ljus bas och mörkt grå katter och kanter).

DSC_0263_zpsf78b6ecb.jpg


DSC_0261_zps632897fa.jpg

Svårt att ta bild på sig själv :D

Katterna
 
Sv: Stick och virktråden!

Den här halsduken gjorde jag mellan jul och nyår. Rätt så nöjd. Den var dock inte till mig och finns nu hos sina nya ägare, som verkar nöjd. :)

dsc_0492-00_50edec9fddf2b3659d574ed0.jpg

dsc_0494-00_50edeca2ddf2b365a06c30a9.jpg
 
Sv: Stick och virktråden!

kl
Har precis påbörjat en vågfilt till svägerskans bebis som kommer i maj. Den verkar bli rätt tät så jag hoppas på en kall sommar. :D Virkar i Merino extra fine/nål 3.5.
Jag_blir_ju_forhoppningsvis_icke_biologisk_moster_i_maj_sa_nu_sitter_jag_och_knapar_pa_en_vagfilt.jpg
 
Sv: Stick och virktråden!

*KL*
Jag har tittat igenom hela tråden och imponeras av er alla!! Ni är verkligen jätteduktiga!
Jag önskar så att jag kunde sticka och/eller virka! Finns massor av saker jag skulle vilja göra, om jag nu bara kunde :(
 
Sv: Stick och virktråden!

Dom svart-röda filtarna är verkligen superfina! Och fina tillsammans!

Är dom stickade eller virkade?
Mönster? :laugh:
 
Sv: Stick och virktråden!

Det finns massa med filmer på nätet att kika på, som förklarar de olika maskorna! :D
Börja på garnstudio (.com tror jag) och fortsätt sedan på youtube om/när de inte räcker till! :D
 

Liknande trådar

Utrustning Skulle behöva lite kloka råd. Vi hyr en häst. Vi tycker att hästen är "insjunken" bakom bogen, nedanför manken. Musklad framför bogen...
Svar
11
· Visningar
931
Senast: Freazer
·
Utrustning Tänkte låna hem lite sadlar till häst med vad jag anser ha spikrak rygg m enorm manke. Gammal bild men ryggen ser ungefär ut som på...
2
Svar
32
· Visningar
11 366
Senast: caballus
·
Hästvård http://s1360.photobucket.com/user/Klara_Johansson/media/Mobile%20Uploads/image_zpsfdecf487.jpg.html?sort=3&o=0
Svar
5
· Visningar
1 696
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Är lite på jakt efter en "ny" hoppsadel. Är ägare till en Prestige Versaille som passar hästen, men jag själv trivs inte alls i den. Jag...
Svar
1
· Visningar
572
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp