Stick och virktråden!

Sv: Stick och virktråden!

Fantastiskt fina tröjor, men usch vad jobbigt på så tunna stickor! Vad hade du för garn till uggletröjan? Eller katter var det ju. Kan vi få se en bild?

Jag har en sjal klar som jag ska ge bort men som måste blockas, men det verkar så jobbigt att jag får inte tummen ur. SÅååå jobbigt är det väl inte, men man vill ju verkligen vara klar när man är klar...
 
Sv: Stick och virktråden!

Ja, det tar sjukt lång tid! Men resultatet blir bra (hoppas jag, kan ha gjort tröjan för stor!:o)
Har ett akrylgarn från Vartofta, deras egna billiga. Hade köpt tre olika färger till ett annat projekt som aldrig blev av, så jag tänkte "va fasen!" och gjorde en tröja av det. Hoppas den blir klar i veckan som kommer, då kommer det komma bilder!

Jag virkade klart min enormt långa halsduk (skulle egentligen blivit en filt, men garnet tog slut). Tänkte tova den i tvättmaskinen, men har inte kommit dit än. Dessutom har kattungen bestämt att det är hennes sovfilt, så hon får behålla den ett tag. Bilder kommer där med om några dagar :)
 
Sv: Stick och virktråden!

Sonen hade sin nyvirkade mössa i skolan i dag och fick beröm. Kul! Hoppas andra sonen vågar ha på sig sin också. De är virkade i randigt med orange/ljusgrått samt orange/svart. Har lite av det orangea garnet kvar och tänkte virka en orange/rosa till mig själv. Det går ju jättefort.
 
Sv: Stick och virktråden!

Skriver under på att det är mjukare, jag har blivit väldigt förtjust i alpacka och stickar nästan inget i fårull längre eftersom alpackan är så mycket skönare, både att sticka med och att bära i de färdiga plaggen.

Har en underbar tröja i Vikings Eco-Alpaca vilket är det ljuvligaste garn jag någonsin haft, så mjukt att det är som att klappa en kattunge. :love: Direkt när jag hade stickat klart den första blev jag tvungen att köpa några härvor till som nu ligger och väntar på att bli något när jag blir klar med julklapparna. Måste bara hitta det perfekta mönstret.
 
Sv: Stick och virktråden!

ÄNTLIGEN är jag färdig! Det tog sin lilla tid. Är inte helt nöjd, så lär skänka vidare den.. Men är sjukt inspirerad att göra fler! Storleken är lite off, blev för bred och lite för kort för min smak.

Troumlja.jpg
 
Sv: Stick och virktråden!

Jag försöker komma på lite käcka julklappstips att virka och sticka. Typ tofflor eller sockor, vad tror ni? Skulle behöva använda lite av allt garan jag har hemma, det är dock lite tråkiga färger och kvaliteter (typ rätt mycket beigeaktigt i ull/syntet). Borde passa bra till sockor. Något annat förslag?
 
Sv: Stick och virktråden!

Det gjorde jag förrförra året till sönerna. Men jag tänkte mer på de vuxna.
Förresten, sthu, din tröja var ju superfin! Hur tjocka stickor till molntröjan? Har du kollat Garnstudio? Ett tunnare ullgarn skulle väl vara vackert, eller kanske Alpacka-garnet? Det är ju underbart att ha i en tröja!
 
Sv: Stick och virktråden!

Har kikat på Garnstudios alpacka och ullgarn, men hittar inget jag riktigt fastnar för. Det ska ju vara tunna stickor igen. Tror det var 28 x 40 m på 10 cm. Till en viss del kan jag räkna om, gjorde det med min katttröja. Ska spana vidare och se vad jag hittar.

Nu har jag börjat på en ny tröja, samma modell som innan. Den här gången blir det bruna kanter, vit tröja och svarta myror på oket :D Hoppas det blir lika bra som det ser ut i mitt huvud. Sitter just nu och ritar på mönstret, myror var svårare än jag trodde att gå ordning på.
 
Sv: Stick och virktråden!

Men ta dubbelt garn då! Då blir det väl 4,5-5 eller så. Och så kan du få den där melerade färgen ännu bättre!
 
Sv: Stick och virktråden!

Tycker det blir för tjockt med dubbelt garn.. Men har nog hittat ett fint nu som jag ska köpa. I en butik i Falköping minns inte märke..
Men först ska jag göra klart min myr-tröja!

Strök katterna med ångstrykjärn och genast blev den mycket bättre! Är så nöjd!
 
Sv: Stick och virktråden!

Jag har virkat lite polkagömmor i form av hästar och renar som jag gett bort... Ganska kul att göra och blev en bra liten present till bland annat dressyrtränaren. :D

IMG_3608_zps3f13f863.jpg


Var iväg till den underbara garnaffären här idag, men de hade så mycket fint så jag köpte inget i rena förskräckelsen. :D Måste bestämma vad jag ska göra först tror jag... Älskar melerade garner och de har så otroligt fina varianter på det så jag får nog leta runt efter saker att virka eller kroka (eller sticka fast helst inte för jag är inte lika bra på det... :p ) som blir fint med något melerat.

Några tips? Inga klädesplagg typ tröjor o sånt dock.

Har fått beställning på ett par mössor också, får se om jag försöker mig på att sticka mössa istället för virka, fast det vore coolt att prova att kroka en, men vet inte om det går...
 

Liknande trådar

Utrustning Skulle behöva lite kloka råd. Vi hyr en häst. Vi tycker att hästen är "insjunken" bakom bogen, nedanför manken. Musklad framför bogen...
Svar
11
· Visningar
931
Senast: Freazer
·
Utrustning Tänkte låna hem lite sadlar till häst med vad jag anser ha spikrak rygg m enorm manke. Gammal bild men ryggen ser ungefär ut som på...
2
Svar
32
· Visningar
11 366
Senast: caballus
·
Hästvård http://s1360.photobucket.com/user/Klara_Johansson/media/Mobile%20Uploads/image_zpsfdecf487.jpg.html?sort=3&o=0
Svar
5
· Visningar
1 696
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Är lite på jakt efter en "ny" hoppsadel. Är ägare till en Prestige Versaille som passar hästen, men jag själv trivs inte alls i den. Jag...
Svar
1
· Visningar
572
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp