Stick och virktråden!

Sv: Stick och virktråden!

lizan, jag och maken höll på att avlida av skratt av ditt inlägg! En virkad ren till dressyrtränaren! Borde jag också göra, haha! Supersöt. Tyvärr verkar jag vara bättre på att/ha mer motivation att virka och sticka kläder än gulliga grunkor.

Modig Korn, vilken cool mössa!

Måste bara berätta om en virkbok jag såg i affären i dag när jag var och shoppade med maken i Västerås. På Akademibokhandeln hade de Stickbok för män eller nåt sånt. Det var så underbara saker att jag hade ont i magen av skratt efter att ha läst igenom den. De hade bla en penisvärmare, en dödskalle, hatt och slips och en massa andra saker. Måste ha! Rekommenderas varmt! Någon engelsk kille som skrivit den. Jag såg också en bok med typ 80 olika stjärnor som var fantastiska att kombinera i olika projekt.
Har hittat en stickad kofta i mohair i avancerad spets som jag hat börjat på och som verkar vara ett riktigt självmordsprojekt. Hur lätt är det att sticka upp 8 maskor i supertunt mohairgarn på strumpsticka 5,5!!?? Jag provade fem gånger innan jag fick byta till 3,5. Man ska alltså sticka hela koftan runt som en enda stor cirkel med hål för ärmarna.
 
Sv: Stick och virktråden!

Haha, dressyrtränaren fick bara hästar! Min bror + svägerska, och min mamma, fick renar! :D
 
Sv: Stick och virktråden!

KL

Då jag fick så fint garn i klappbytarpaketet så sätter jag genast igång med ett litet projekt. Handledsvärmare till mig själv. Brukar alltid virka sådana och hela december har jag tänkt göra åt mig själv men inte funnit ro att sätta mig ned. Nu är jag ledig några dagar till så det blir ju kanon :D Det var hur länge sedan som helst som jag stickade så jag fick googla för att minnas hur man gjorde maskor :D
 
Sv: Stick och virktråden!

*knapp på mig själv*

Svägerskan ville ha en mössa, så jag stickar nu för första gången en mössa!!! :eek: en extremt enkel mössa, men garnet hon köpte till den är så fint så det gör inget. :)

Påbörjat sjalen jag la in bild på här ovan också... Krokar den med "vanliga" krokmaskor och tror det kommer bli himla bra! Köpte två fins melerade garner till att börja med till den, ska se hur långt de räcker innan jag köper mer... Kommer gå åt en del...
 
Sv: Stick och virktråden!

wpid-dsc00477.jpg


Enkla varma handledsvärmare klara, virkade på en kant på dom men hade kunnat göra bågarna större.
 
Sv: Stick och virktråden!

*kl*

jatteroliga grejer alla gor... far jag vara med? virkar da o da, stickar da o da.. och syr... just nu ar det mest somnad.. ar det ok att hysta in lite syebilder?
 
Sv: Stick och virktråden!

jisses vilken snygg! Har några tunikor med sånt där resår/skrynkel och jag verkligen älskar dom.
 
Sv: Stick och virktråden!

Toksnygg!!

Cillaramsa: Jag har inte heller tålamod, ens för att lära mig :D men min erfarenhet sedan syslöjden är att jag och symaskiner verkligen inte är bästa vänner.
 
Sv: Stick och virktråden!

Tack ^^ och Chiara, tack!

Den har klanningen var superlatt att sy, i synnerhet med dockan! jag ar saaaa kar i min nyinkopta docka! Hon ar install-bar! Tjoho!

..borjade sticka pa en typ-halsduk... repade upp den, virkar i stallet! tankte satta kattoron pa den nar den ar fardig.. en sandar halsduk med huva, de ser sa mysiga ut! ..jag har inte talamod med stickande, eller virkande, alla ganger.. da ar somnad saaa mycket enklare och roligaare, och snabbare! Roligt hur annorlunda det kan vara fran person till person
 
Sv: Stick och virktråden!

och nu kapar jag officiellt traden...

xmasndress006_zps9822aec6.jpg


klanning 2, den har trivs jag absolut i... (trivs inte framfor kameran dock) ...sa den ska nog fa vara min klanning till bonus-svagerns brollop i host...
 
Sv: Stick och virktråden!

Snyggt!! Jag som älskar rosa kan se mig själv i en sådan med rosa och lila och svart tyg :D
 
Sv: Stick och virktråden!

Oj så snyggt! Riktigt läcker :love:

Jag har stickat klart min igelkottströja (var ett par veckor sen den blev klar :p) och börjat på mitt nya projekt. Har kommit en bra bit på väg, har "bara" ca 2 dm kvar på överkroppen, fickan på magen, alla kanter i vitt och luvan kvar :p
Bilder på underverken kommer senare!
 
Sv: Stick och virktråden!

hehe... nasta klanning av liknande model ar tiedye lila.. rosa.. gult... med vita blommor ;) men den far vanta..

Sthu Taack! ^^ Och den molntrojan ar sa jakla SOT.. jag alskar den! Far jag nagonsin talamod ska jag gora en san... tycker den ar riktigt mysig!

553287_10151210289707843_1791059114_n.jpg
mitt nya projekt...
 
Sv: Stick och virktråden!

KL

Min valp har fått tag på och bitit sönder min ena handledsvärmare som jag gjorde för några dagar sedan. Suck. Dom var så jäkla skön att ha på jobbet.
 

Liknande trådar

Utrustning Skulle behöva lite kloka råd. Vi hyr en häst. Vi tycker att hästen är "insjunken" bakom bogen, nedanför manken. Musklad framför bogen...
Svar
11
· Visningar
931
Senast: Freazer
·
Utrustning Tänkte låna hem lite sadlar till häst med vad jag anser ha spikrak rygg m enorm manke. Gammal bild men ryggen ser ungefär ut som på...
2
Svar
32
· Visningar
11 366
Senast: caballus
·
Hästvård http://s1360.photobucket.com/user/Klara_Johansson/media/Mobile%20Uploads/image_zpsfdecf487.jpg.html?sort=3&o=0
Svar
5
· Visningar
1 696
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Är lite på jakt efter en "ny" hoppsadel. Är ägare till en Prestige Versaille som passar hästen, men jag själv trivs inte alls i den. Jag...
Svar
1
· Visningar
572
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp