Stick och virktråden!

Sv: Stick och virktråden!

åh jag gjorde en svart-vit vågfilm till en nyfödd bebis för några år sedan, den blev såå fin haha. Om jag själv lyckas med verkstaden ngn fler gång ska jag absolut göra en sådan till mig själv.
 
Sv: Stick och virktråden!

KL

Jag anmälde mig tidigare i morse till hemligt byte i virkgruppen på facebook. Jag tycker sånt där är så kul :D hoppas jag får några tokfina garner :D
 
Sv: Stick och virktråden!

De ser verkligen nöjda ut! Väldigt fina färger - över hela skalan!

sthu: Igelkottsmönstret blev snyggt! Och det gick snabbt!

linzan: Mönster och färger tycker jag liknar lite det man ser från gotiken. Är jag helt fel ute?


kl.

Jag har inte stickat något själv på senaste tiden. Men en tröja i alpackagarn, mjukt som pälsen på en kattunge, kanske hade varit något för mig. Jag fick precis sålt en tröja som jag lagt ut på på tradera så vi får se.
 
Sv: Stick och virktråden!

Roligt att höra! Har sett flera i Online virkcafé på FB och de är ju så fina, och nu fick jag ju en anledning att göra en egen. :D
 
Sv: Stick och virktråden!

i brist på annat gör jag nu en gallerfilt, i rosa/lila.. kanske föds det ngn tjej i bekantskapen framöver :D annars får väl dottern ha den till dockvagnen haha
 
Sv: Stick och virktråden!

Haha! Känner igen det där med att vilja göra och se det användas, men inte riktigt veta vem som ska använda det. Funderar på att börja göra till välgörenhet, men vet inte riktigt vart jag ska vända mig.

Min filt visade sig bli ungefär 150 cm lång. :eek: repar upp och gör den typ en meter i stället, vill ju inte att bebis ska drunkna.
 
Sv: Stick och virktråden!

ah haha näe då kanske det är bäst att göra om :D det är lite svårt att veta hur stort det blir om man virkar spontant utan att följa mönster. Har du ngt bra du följer?
 
Sv: Stick och virktråden!

Oj, vad kul att sälja! Vad fick du betalt och vad var det för tröja? Då får man ju verkligen kvitto på att man är duktig, när folk vill köpa ens grejor!
 
Sv: Stick och virktråden!

Hmmm, jaaa... bra idé där!
Först och främst skulle jag vilja kunna sticka / virka "tofflor"... Min (sedan länge avlidna) mormor gjorde sådana som jag använder i dag, 25 år efter hennes död.
De är jättesköna, men kanske inte skitsnygga. Tänk att virka sådana som ser ut som Converse-skor?! :idea:
Har flera bilder i huvudet av mössor också, till exempel. Fantasin är det inget fel på, men det är kunskapen som saknas :(
 
Sv: Stick och virktråden!

Jag tittade på den här instruktionsvideon: http://youtu.be/d1AmNif_gYQ
Gör så långt du vill ha den säger han, så jag körde på. :D Bättre lite stor än liten tänkte jag, men det finns en gräns. :angel: Trodde att den skulle dra ihop sig en del när vågorna kom till, men det gjorde den icke.
 
Sv: Stick och virktråden!

Jag sålde för fast pris 400 kr så det täckte garnkostnaden. En enfärgad svart ulltröja i lite grövre garn och med v-hals, tror inte jag har visat bild på den här.
 
Sv: Stick och virktråden!

Tofflor finns det ju massa mönster på, o instruktionsvideos på hur man gör hälen! :)
 
Sv: Stick och virktråden!

Jajemen! :D Sedan mer än ett år tydligen, uj uj. Den är helt suverän, så många vänliga och hjälpsamma och duktiga människor.
 
Sv: Stick och virktråden!

KL

Jaha nu är mitt garn slut och jag vet inte riktigt vad det är för ngt då jag inte sparat banderollen så nu får jag ge mig ut på garnjakt om jag ska göra klart filten. Trött jag blir.
 
Sv: Stick och virktråden!

KL

:cry:
Är nästan klar med min molntröja, har bara fickan kvar. Men till min stora sorg är den alldeles alldeles för stor för mig :cry:
Så går det när man stickar utan att prova.. Buhu, jag vet inte vad jag ska göra nu :(
Den är fin i övrigt, så funderar på att sy in den lite i framförallt armarna. Så kanske den passar och bara är lite stor.
 

Liknande trådar

Utrustning Skulle behöva lite kloka råd. Vi hyr en häst. Vi tycker att hästen är "insjunken" bakom bogen, nedanför manken. Musklad framför bogen...
Svar
11
· Visningar
931
Senast: Freazer
·
Utrustning Tänkte låna hem lite sadlar till häst med vad jag anser ha spikrak rygg m enorm manke. Gammal bild men ryggen ser ungefär ut som på...
2
Svar
32
· Visningar
11 366
Senast: caballus
·
Hästvård http://s1360.photobucket.com/user/Klara_Johansson/media/Mobile%20Uploads/image_zpsfdecf487.jpg.html?sort=3&o=0
Svar
5
· Visningar
1 696
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Är lite på jakt efter en "ny" hoppsadel. Är ägare till en Prestige Versaille som passar hästen, men jag själv trivs inte alls i den. Jag...
Svar
1
· Visningar
572
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp