Stick och virktråden!

Sv: Stick och virktråden!

Jag har ju krokat min, men tror det finns mönster för både virkning och stickning. Kroka är i alla fall superenkelt, och mönstret ungefär lika enkelt som att bara köra en fyrkantig lapp, bara att man får räkna en gång per triangel typ! :)
 
Sv: Stick och virktråden!

Tack! :)

Gillar den massor, fast vet kanske inte egentligen hur praktisk den blev. :D Fast den var kul att göra också så.. :) Måste blocka den ordentligt bara, men fortfarande inte fått tummen ur att köpa nålar. :p
 
Sv: Stick och virktråden!

kl.

Halvfärdig:

8521450910_77d5100578.jpg
 
Sv: Stick och virktråden!

kl*

Tagit upp virkningen igen:) har blivit ett litet lejon, en pellekanin och igår blev sköldpaddan klar, riktigt nöjd faktiskt:up:
 
Sv: Stick och virktråden!

Jag har med tagit upp virkandet igen.
Håller på med något så kreativt som en sudd till whiteboarden i stallet :angel:
Ska nog virka ett "fodral" till en kökssvamp och brodera en häst på :D
 
Sv: Stick och virktråden!

kl
Har precis påbörjat en vågfilt till svägerskans bebis som kommer i maj. Den verkar bli rätt tät så jag hoppas på en kall sommar. :D Virkar i Merino extra fine/nål 3.5.

Jag tar tillbaka! Det får gärna bli varmt nu, eller åtminstone sluta snöa! :devil:
Jag har repat upp filten och börjat om, nu med nål 5 så den ska bli lite luftigare. Tänkte göra den 90-95cm bred ungefär.
 
Sv: Stick och virktråden!

Putter upp tråden lite med en fråga:

Såg en sån här mössa idag. Den är virkad och liksom vriden på något sätt. Nån som har en aning om hur man gör den? De hade ingen beskrivning kvar i affären.

IMG_04881_zps7ec2a698.jpg


IMG_04871_zps56c8e3e0.jpg


Idag började jag virka en rund korg med handtag med virknål nr 12, "garnet" kallas spagetti. Himla kul grej! :)

IMG_04941_zps81c8a1d3.jpg
 
Sv: Stick och virktråden!

Om du virkar runt utan att avsluta varje varv så kommer den vrida sig automatiskt. Vet dock inte hur du bör göra med färgbyte och ökningar för att få det snyggt. :)
 
Sv: Stick och virktråden!

Filten blev klar lagom till första titten på bebisen, men det var på håret. Fick överräckas fuktig efter sträckningen.

943527_10151510821506985_1442769010_n.jpg
 
Sv: Stick och virktråden!

KL
En jobbarkompis vill ha en enkel nyckelring gjord av mig, kommer bara på roliga saker som chokladbollar, dammsugare, hello kitty huvud etc MEN har bara lila garn hemma som jag inte gör ngt av :o Katastrof. Ge mig tips på ngn bra lila prydning till nyckelringen tack :D
 
Sv: Stick och virktråden!

Helt galet läcker! Fantastiskt snyggt med färgskiftningarna som följer mönstret. Är det olika garner som du har använt för att få den effekten, eller är det ett färgskiftande garn som du har anpassat för att få skiftningarna på rätt ställe? Måste ha varit en massa jobb i vilket fall? Imponerande och snyggt som tusan!

Jag är vansinnigt impad av folk som orkar flerfärgssticka stora plagg. Jag stickar lite vantar och sockar med flera färger, men jag skulle aldrig ha tålamodet att färdigställa ett helt plagg, även om jag tycker att det är kul att se mönstret växa fram.

Lustigt nog gillar jag ändå att sitta och sticka tröjor i pillig spets på stickor 2... min logik är inte som vanlig logik. :D
 
Sv: Stick och virktråden!

Tack! Så roligt att du tycker den blev fin! Den är stickad med fem olika färger i Fair Isle teknik, alltså två färger åt gången, basfärgen mörkblå plus naturvit/ljusblå/rosa/röd och garnet är ett entrådigt som jag spunnit av islandsull. Lite längre tid än med enfärgat tar det förstås, men inte så särskilt mycket när man fått in tekniken att hålla reda på två trådar och mönstret är relativt enkelt eftersom det hela tiden upprepas. Svårast är nog att få till passformen så att den sitter precis som man vill att den skall göra.
 

Liknande trådar

Utrustning Skulle behöva lite kloka råd. Vi hyr en häst. Vi tycker att hästen är "insjunken" bakom bogen, nedanför manken. Musklad framför bogen...
Svar
11
· Visningar
931
Senast: Freazer
·
Utrustning Tänkte låna hem lite sadlar till häst med vad jag anser ha spikrak rygg m enorm manke. Gammal bild men ryggen ser ungefär ut som på...
2
Svar
32
· Visningar
11 366
Senast: caballus
·
Hästvård http://s1360.photobucket.com/user/Klara_Johansson/media/Mobile%20Uploads/image_zpsfdecf487.jpg.html?sort=3&o=0
Svar
5
· Visningar
1 696
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Är lite på jakt efter en "ny" hoppsadel. Är ägare till en Prestige Versaille som passar hästen, men jag själv trivs inte alls i den. Jag...
Svar
1
· Visningar
572
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp