Stick och virktråden!

Sv: Stick och virktråden!

Jag har total idétorka!

Höll på med en tröja till mig själv, men sambon bröt av min rundsticka och jag har inte fått tummen ur att köpa en ny än..

Sen började jag på ett par sockar, men insåg att garnet inte skulle räcka.
Sen började jag virka lite djur, men insåg att jag inte hade någon fyllning.

Sen gav jag upp.
 
Sv: Stick och virktråden!

haha men stackare, illa illa! jag tror jag ska göra något enkelt som juldukar men har inget rött garn :/
 
Sv: Stick och virktråden!

Åh vad frustrerande! Tycker du kämpade bra. :p du har ingen gammal kudde att slakta till fyllning?

Kl
Jag håller på med lite sjalar och halsdukar till dockor, det går fort och lätt och jag behöver inte tänka - perfekt! Köpte ett jättesött mönster på en babykofta/kappa på syfestivalen som jag verkligen borde sätta fart med, så barnet i fråga inte växer ur den innan jag hinner få klart den. :p
 
Sv: Stick och virktråden!

Jag har redan slaktat alla gamla kuddar och täcken vi har :arghh:

Sambon hotade med att slänga ut mig när jag började snegla på hans nya duntäcke... :angel:
 
Sv: Stick och virktråden!

Jag har redan slaktat alla gamla kuddar och täcken vi har :arghh:

Sambon hotade med att slänga ut mig när jag började snegla på hans nya duntäcke... :angel:

Du har inte något jysk i närheten? De brukar sälja stora kuddar för typ 10 kr styck och det blir mycket fyllning! :D
 
Sv: Stick och virktråden!

Mjaa, då är det ju det där att jag ska ta mig någonstans med :angel: är inte i stan så ofta..
 
Sv: Stick och virktråden!

Jag stickar febrilt på de sista julklapparna! Familjen får sockar hela bunten i år, och dem är jag helt klar med. Pojkvännen ska få en tröja, den har jag en ärm och en polokrage kvar på, plus lite maskstygnbroderi. Den börjar bli otymplig som tusan och är skittråkig att sticka med bara slätstickning och lite resår, men vad gör man när karlskrället för första gången på fyra år faktiskt säger att han vill ha något stickat? :D

Svärfar ska få ett par vantar och där har jag valt mönster och garntyp, ska bara kombinera ihop de perfekta färgerna. Sen kanske jag äntligen kan få sticka nåt till mig själv igen...
 
Sv: Stick och virktråden!

åh vad duktig du är! imponerad av alla som gör sådana stora projekt. Själv har jag inget tålamod..
 
Sv: Stick och virktråden!

*knapp*

Jag har virkat en ganska ful men väldigt mysig poncho.. Nu har jag påbörjat benvärmare som jag var jättesugen på innan men nu har tröttnat utan att ens ha kommit halvvägs på den första.. Å andra sidan är det egentligen bara att bita ihop och sticka på, det går ju rätt fort... :p
 
Sv: Stick och virktråden!

Världens bästa uppfinning: Rundstickan! Så kan man sticka två samtidigt. Perfekt botemedel mot SSS :D
 
Sv: Stick och virktråden!

Har en rundsticka (som dock är för stor för benvärmarna dock)... Men hur gör man med att sticka två samtidigt? :eek: *me wants to learn*
 
Sv: Stick och virktråden!

Ja! Det var ungefär så jag kände när jag läste ditt förra inlägg! :D

Ska genast läsa! Tack!
 
Sv: Stick och virktråden!

Och efter ett par youtubar fattar jag precis! Synd jag inte hade koll innan jag påbörjade benvärmarna, men tror inte jag har en rundsticka som hade funkat till det ändå! :p
 
Sv: Stick och virktråden!

Nu tar du och skaffar sej rundstickor som funkar till det och börjar sticka som folk! :D

eBay är bra skrot, precis beställt 10 nya rundstickor, 110 cm i storlek 2 mm-15 mm för under femtiolappen inkl frakt :angel:
 
Sv: Stick och virktråden!

Jag hittar bara rundstickor med sån jättestel kabel. Jag har fattat det som att man behöver lite mjukare variant till loop-stickning?
 
Sv: Stick och virktråden!

Nää, helt vanlig går bra. Mina stickor har nån vanlig genomskinlig plastbit bara.
Klart det är lättare med en böjligare kabel, men det går bra med en hel vanlig rundsticka.
Det är så smidigt!

Blivit lite inspirerad av olika bloggar och ska nog sticka ett par vantar med nåt fint mönster.
Kanske kan vara något till syskonbarnen? Hmm.. Känns det så användbart för en 2- eller 9-åring?
 
Sv: Stick och virktråden!

Kanon, då ska jag göra ett försök :) Vantar och fuskpolo är väl sånt som alltid är användbart? Hur många vantar tappas inte bort varje vinter liksom? :) Själv ska jag sticka mig ett par sockor till, de första är helt utslitna. Handlat på mig en massa raggi-garn på Järbo :)
 

Liknande trådar

Utrustning Skulle behöva lite kloka råd. Vi hyr en häst. Vi tycker att hästen är "insjunken" bakom bogen, nedanför manken. Musklad framför bogen...
Svar
11
· Visningar
931
Senast: Freazer
·
Utrustning Tänkte låna hem lite sadlar till häst med vad jag anser ha spikrak rygg m enorm manke. Gammal bild men ryggen ser ungefär ut som på...
2
Svar
32
· Visningar
11 366
Senast: caballus
·
Hästvård http://s1360.photobucket.com/user/Klara_Johansson/media/Mobile%20Uploads/image_zpsfdecf487.jpg.html?sort=3&o=0
Svar
5
· Visningar
1 696
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Är lite på jakt efter en "ny" hoppsadel. Är ägare till en Prestige Versaille som passar hästen, men jag själv trivs inte alls i den. Jag...
Svar
1
· Visningar
572
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp