Sthlmare VARFÖR Ullared?

alenchik

Trådstartare
Ja, en mycket simpel fråga. Ni stockholmare som åkt till Ullared, varför gjorde ni det?
Jag blev lockad bara av att se programmet, men tvivlar på att det är värt tiden och pengarna...
 
Sv: Sthlmare VARFÖR Ullared?

Nu bor jag visserligen inte i Stockholm, men ändå närmare 3 timmars bilresa enkel väg från Ullared. Och kan bara säga att det är värt det!! :bow:
Vi är tre tjejer som åker ihop, delar på bensinen/turas om att köra och gör det till en roadtrip/dagsutflykt. Underbart!
Funderar även på att göra ett stående inslag i vardagen med att boka en stuga på campingen och ligga över en natt. Shoppa, grilla, dricka vin, mannekänga, sova, shoppa lite till :D
 
Sv: Sthlmare VARFÖR Ullared?

Jag är inte heller stockholmare men svarar ändå.

Jag har varit där nåpgra gånger. När barnet var litet sparade vi mycket pengar trots lång resa. Overaller, regnkläder, underkläder etc. Allt var väldigt mycket billigare.

Sedan har jag varit där några gånger senare också. Jag har haft en ordentlig inköpslista så att shoppandet blir åtminstone skapligt systematiskt.

För min del är det baskläder och basvaror som lockar. Senast - för tre år sedan - köpte jag en kappa som fortfarande får kommenarer att den är väldigt snygg. Jag och dotter hittade märkesväskor till en bråkdel av ordinarie pris.

Jag skulle inte åka om jag inte hade klara inköpslistor med mig. Att åka på måfå skulle jag aldrig göra.
 
Sv: Sthlmare VARFÖR Ullared?

Men hur kan man behöva så mycket saker? Om man nu inte har fem barn eller så, men det har ju de flesta inte. Vad köper man när man är där?
 
Sv: Sthlmare VARFÖR Ullared?

Ja, en mycket simpel fråga. Ni stockholmare som åkt till Ullared, varför gjorde ni det?
Jag blev lockad bara av att se programmet, men tvivlar på att det är värt tiden och pengarna...



Man behöver icke vara från stockholm för att ifrågasätta Ullared, det går utmärkt att göra från Sveriges alla hörn ;)

En stilla undran - finns det någon man som känner genuin förtjusning över en Ullaredstrip och åker dit på eget initiativ dvs inte är dittvingad av kvinnlig respektive?
 
Sv: Sthlmare VARFÖR Ullared?

JAg var där 1 advent och nja inte fann jag några superfynd. När jag gått ner ett par storlekar till i kläder kanske.Fyndade handdukar, köpte lite smått o gott, men nja kanske att dottern kan hitta en massa när vi åker dit. Men inte var det nån tripp jag gör för att jag gick igång på det.
 
Sv: Sthlmare VARFÖR Ullared?

Men för hur mycket måste man handla för att det ska löna sig med bilresa, stå flera timmar i kö, hyra hotell och allt vad det innebär?

Ni som inte bor i just Sthlm utan andra städer en bra bit ifrån Ullared får givetvis också svara.
 
Sv: Sthlmare VARFÖR Ullared?

Man behöver icke vara från stockholm för att ifrågasätta Ullared, det går utmärkt att göra från Sveriges alla hörn ;)

En stilla undran - finns det någon man som känner genuin förtjusning över en Ullaredstrip och åker dit på eget initiativ dvs inte är dittvingad av kvinnlig respektive?

Tydligen, det var så jag hamnade där ;). Men det var en engångs incident Enbart för att vi ändå var en kvart därifrån och det regnade så det vann över mitt förslag med en historisk vandring..

Visst handlade vi, men jag lär inte åka dit igen i brådrasket och aldrig någonsin endast för att shoppa utan då får det vara gör att vi ändå är i krokarna.

Jag brukar dock skoja om att jag faktiskt åkt till Mora för att köpa en kniv!
 
Senast ändrad:
Sv: Sthlmare VARFÖR Ullared?

Har varit där två gånger när vi ändå haft vägarna förbi och inte köade vi i timtal. Man kan ju undvika lov, helger och lönehelger.
 
Sv: Sthlmare VARFÖR Ullared?

Men hur kan man behöva så mycket saker? Om man nu inte har fem barn eller så, men det har ju de flesta inte. Vad köper man när man är där?

Tja, vi har ett barn. Men hon växte ju, så vi handlade kläder i hennes storlek och så en eller flera storlekar större också.

Baskläder, ja som collegetröjor, stalljackor, varma strumpor, trosor, kalsonger. Plus billiga basvaror från livsmedelsavdelningen.

Vi har alltid varit väldigt prismedvetna och det som verkligen var billigt, det handlade vi.

det finns en hel massa krafs där. Men det kan man ju gå förbi. Man behöver inte fördjupa sig i alla avdelningar.

Men en trip varje år - det skulle jag inte kunna motivera.
 
Sv: Sthlmare VARFÖR Ullared?

Kl

Ärstockholmare men åker bara dit när vi ändå är i halmstad på semester. Så det blir ett besök/sommar ;)
Har aldrig stått i några köer faktiskt, valt bra dagar tror jag o åkt tidigt på morgonen.
Hittar lite grejer, men ofta köper man bara för att det känns billigt hehe. Men det är en kul grej!
Var dock bra när vi skulle köpa babygrejer o hästgrejer!
 
Sv: Sthlmare VARFÖR Ullared?

Jag har inte köat mer än vad man gör i en vanlig affär.
Man behöver ju inte en lönelördag ;)
Sist parkerade vi precis vid entrén, knallade in, gick runt ngn timma, knallade ut genom kassan utan att det var en endaste meter till kö o åkte hem.
Scoretts outlet gillar jag mest på området :)

Dock tycker inte jag att det är värt det alls, billigt skit mest.
Men jag åker ändå ner en gång per år med ngn kompis, som en kul utflukt bara. Brukar handla för ngn tusenlapp, mest tjafs o krafs som jag kunnat klara mig utan. Ibland dyker det dock upp lite guldkorn :)

Jag har knappa 20 mil dit.
 
Sv: Sthlmare VARFÖR Ullared?

Karlarna dreglar över fiskeavdelningen och teknikdito. Friluftsliv och träningsgrejer är också billigt.
Jag anser att det finns en massa mesiga karlar som absolut ska gnälla om Ullared. Men kalsonger ska dom ha om nu frugan ändå åker dit och handlar.
Ge fan i att följa med då om det nu är så hemskt. Sanningen är nog att dom också tycker det är kul och hänger med men SKA gnälla.

Vi åkte med ett busslast äldre ungdomar förra året och dom som tjatar mest om att åka igen är 4 tjugoåriga grabbar. Dom shoppade kläder,elektronik, fiskedrag och parfym.
 
Sv: Sthlmare VARFÖR Ullared?

Vad har dom för parfym där? Finns det märkesvaror eller är allt dom säljer budgetvarianter?
 
Sv: Sthlmare VARFÖR Ullared?

Allt - men dom kan aldrig garantera att dom har ett märke eller en specifik vara. Mycket av kläderna är också märkeskläder men vad som är inne vet man aldrig. Kompisen bor bredvid och kan shoppa fynd för en tredjedel av priset av tex vinterjackor osv.
 
Sv: Sthlmare VARFÖR Ullared?

Att man står i kö i Ullared är FÖR DET MESTA en fördom- jag har nog varit där 20-25 ggr och stått i kö en gång (en lördag).

Har man hund och häst finns det MASSOR att spara på en resa upp.

Täcken som kostar runt 800-1000:- på Hööks kan man få för halva priset i Ullared,samma med ridbyxor och massor av andra rid/hästgrejer.

Till hunden har jag köpt BIA-bädd, koppel och massor av andra saker- ofta till en tredjedel av priset mot "fina hundaffären i stan".

Har man småbarn finns mycket att spara på overaller, regnkläder o dyl.

Förstår inte varför man skulle "köpa skit" bara för att man åker till Ullared men det är väl upp till var och en.

Jag brukar handla för ca 3000:- per resa och räknar då att det jag köpt hade kostat i alla fall det dubbla hemma i Malmö. För en besparing på 3000:-- är det värt att lägga en dag tillsammans med en likasinnad vän- vi tar det som en kul roadtrip!

Jag handlar i princip aldrig annat än mat hemma, kläder väldigt sällan och annat bara om det är akut så jag lägger nästan ingen tid på shopping i övrigt.
 
Sv: Sthlmare VARFÖR Ullared?

Tydligen, det var så jag hamnade där ;). Men det var en engångs incident Enbart för att vi ändå var en kvart därifrån och det regnade så det vann över mitt förslag med en historisk vandring..

Se där ja! :D
Jag brukar småtruga, be och tjata lite på sambon att vi ska åka dit - bara för att se paniken och skräcken i hans ögon.
Då suckar jag och bjuder på en diskret besviken suck, mumlar fram att jag accepterat nederlaget även denna gång.
Tänker att det kan vara bra att samla martyrpoäng utifall han hittar på något så vidrigt dötråkigt att jag måste stå på rätt sida om tillgodolinjen ;)



Karlarna dreglar över fiskeavdelningen och teknikdito. Friluftsliv och träningsgrejer är också billigt.
Jag anser att det finns en massa mesiga karlar som absolut ska gnälla om Ullared. Men kalsonger ska dom ha om nu frugan ändå åker dit och handlar.
Ge fan i att följa med då om det nu är så hemskt. Sanningen är nog att dom också tycker det är kul och hänger med men SKA gnälla.

Vi åkte med ett busslast äldre ungdomar förra året och dom som tjatar mest om att åka igen är 4 tjugoåriga grabbar. Dom shoppade kläder,elektronik, fiskedrag och parfym.

Ja det borde ju finnas men överallt hör jag bara kvinnors lyriska förtjusning och ögon som tindrar ikapp, men det kanske är så att det tär på manligheten att erkänna sitt Ullaredsgillande :D
 
Sv: Sthlmare VARFÖR Ullared?

Ja och hotellet som öppnar nu i vår kommer att kosta 500/natt per skalle så att åka ett kompisgäng, köpa massa roliga kläder, mannekänga på hotellrummet, umgås och sen lämna tillbaks det man inte gillade dagen därpå och handla det man ska. Fy sjutton va kul. Precis lika roligt som en spahelg. Och då har man inte fått med sig något hem och det är betydligt dyrare på spa.
 
Sv: Sthlmare VARFÖR Ullared?

Man behöver icke vara från stockholm för att ifrågasätta Ullared, det går utmärkt att göra från Sveriges alla hörn ;)

En stilla undran - finns det någon man som känner genuin förtjusning över en Ullaredstrip och åker dit på eget initiativ dvs inte är dittvingad av kvinnlig respektive?

Varför denna genusvinkling?
 

Liknande trådar

Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
602
Senast: CaisaCax
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 411
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
25 612
Senast: Mabuse
·
Hemmet Till min och kattens avgrundsdjupa sorg kopplade hyresvärden i veckan bort vår vattenburna golvvärme och handdukstork och installerade...
2 3
Svar
56
· Visningar
2 090
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp