stel ponny

P

pehe

Hjälp har ett russ som har haft fång han är symtomfri nu. Så min hovslagare tyckte att han skulle gå barfota i sommar. För att få vila ifrån sulor/skor ett tag . Nu har han varit barfota i 4 veckor snart och han är så försiktig med frambenen han ser stel ut. Tar jag ut honom på mjukare underlag så blir det bättre . Tror ni att han är rejält ömfotad eller har det något samband med att han har haft fång.Tacksam för svar snarast.

Hej din ponny är nog mycket ömfotat. När gick han utan skor sist? Varför inte bara fram skor ? Dom bär nästan det mästa av sin kropps vickt på fram bennen så skor fram brukat hjälpa.

Det är väl just belastningen på fram som hovis vill undvika. Det är ju frambenen de inte vill stödja på när de har fång. Min häst hade fång förra sommaren men han var specialskodd. Det har han varit fram till förra skoningen.

Liknande trådar

Hästvård Hej, min häst fick en kraftig hovböld i mars o h stod på klinik i fem dagar. Väl hemma gick hon bandagerad en månad och skoddes sedan...
2
Svar
21
· Visningar
2 941
Senast: Missemus
·
Hästvård Sålde en D-ponny för 4 år sen, som varit i vår ägo i två år. Den är låg i trakterna och vi hade ringsko på mestadels (ibland vanlig...
Svar
3
· Visningar
692
Senast: mily
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 162
Senast: Juli0a
·
Hästvård Förstår att ingen kan svara mig på vad som är rätt eller fel, men söker lite stöd... Min häst är tre år. Jag köpte honom i slutet av...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 106
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar