Steg-1 kursen på Täby den 12-13 jun...

Topolino

Trådstartare
blev inställd pga för få deltagare, synd, hade velat gå den. :( De skulle göra ett nytt försök i augusti men frågan är väl om det blir fler som vill gå då...

"Kursen omfattar sammanlagt 15 lektionstimmar bl a anatomi, utfodring, galopphistoria, träningsmetodik, hovvård, propositioner och praktik." (www.galoppsport.se)

Första steget mot att bli galopptränare om man vill.

Tjingeling var ut på ett annat forum (arab)Fick där tips av Genberg att om man samlar ihop ca 15pers kommer de ut och håller introduktionskurs till tränare steg 1. Kan det vara detsamma??? Funderar på att kolla om intresse finns att hålla en här i Västerås, om så är skulle du kunna tänka dig att komma?
mvh Elshacera

Ok då är vi ännusålänge fyra, skall se om det går att "ragga"fler. Man måste tydligen vara ca 15 pers. Fick information igår, får se om jag kommer ihåg teorikurs under en helg kostnad 500kr. Man tar bla upp foder,extriör, hovård m.m Tycker det låter som en kurs även för "ickegaloppfolk"eller....
mvh Elshacera :bump:

Kursen är MKT bra även för folk som inte tänker fortsätta inom galoppsporten, den ger en bra inblick i hur hästen fungerar, foder etc. Jag har starkt tryckt på mina vänner att de skall gå den, men de är mest intresserade av hoppning och tycker kursen verkar onödig, men där håller jag inte med, den är VÄLDIGT givande! Helt klart värd sina pengar. :bump:

Vi var åtminstone 6st som hade velat gå kursen i helgen så det kanske går att plocka dom också? I så fall blir det 4 st till. Helena Gärtner på svensk galopp borde ha möjlighet att kontakta dem.

Tror faktiskt jag också ska gå, har varit sugen på den krusen ett tag. Dvs, jag är ÄNNU mer sugen på att gå steg 2.

/Jane

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 605
Senast: Enya
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Eller så har senaste dagarna känts i alla fall. Jag verkar ha tre känslolägen just nu; hysteriskt skratt, gråt eller apati. Stress...
Svar
11
· Visningar
1 385
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama