Steg-1 kursen på Täby den 12-13 jun...

Topolino

Trådstartare
blev inställd pga för få deltagare, synd, hade velat gå den. :( De skulle göra ett nytt försök i augusti men frågan är väl om det blir fler som vill gå då...

"Kursen omfattar sammanlagt 15 lektionstimmar bl a anatomi, utfodring, galopphistoria, träningsmetodik, hovvård, propositioner och praktik." (www.galoppsport.se)

Första steget mot att bli galopptränare om man vill.

Tjingeling var ut på ett annat forum (arab)Fick där tips av Genberg att om man samlar ihop ca 15pers kommer de ut och håller introduktionskurs till tränare steg 1. Kan det vara detsamma??? Funderar på att kolla om intresse finns att hålla en här i Västerås, om så är skulle du kunna tänka dig att komma?
mvh Elshacera

Ok då är vi ännusålänge fyra, skall se om det går att "ragga"fler. Man måste tydligen vara ca 15 pers. Fick information igår, får se om jag kommer ihåg teorikurs under en helg kostnad 500kr. Man tar bla upp foder,extriör, hovård m.m Tycker det låter som en kurs även för "ickegaloppfolk"eller....
mvh Elshacera :bump:

Kursen är MKT bra även för folk som inte tänker fortsätta inom galoppsporten, den ger en bra inblick i hur hästen fungerar, foder etc. Jag har starkt tryckt på mina vänner att de skall gå den, men de är mest intresserade av hoppning och tycker kursen verkar onödig, men där håller jag inte med, den är VÄLDIGT givande! Helt klart värd sina pengar. :bump:

Vi var åtminstone 6st som hade velat gå kursen i helgen så det kanske går att plocka dom också? I så fall blir det 4 st till. Helena Gärtner på svensk galopp borde ha möjlighet att kontakta dem.

Tror faktiskt jag också ska gå, har varit sugen på den krusen ett tag. Dvs, jag är ÄNNU mer sugen på att gå steg 2.

/Jane

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 482
Senast: Otherside
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
754
Senast: WildWilma
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 707
Senast: qitis
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 368
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Kastrering av tik - erfarenheter?