Poisonous
Trådstartare
Ailu är nu 14 veckor och hans vakt är redan på tok för stor för att det ska bli hållbart. Vakten är ju något vi räknat med eftersom vi tog den ras vi gjorde men det här är lite väl :-D
när någon åker bil/startar bil på gården så drar det igång ett ståndskall. Korta skall som avlöser varandra. I minst 2min. Sedan övergår det till "boff"ande ljud i 2min till efter bilen åkt.
alla som kommer in genom dörren möts av vrålskall och en viftande svans.
själva vaktandet i sig är helt okej. Han får gärna vakta men hur gör vi för att få honom sluta vrålskällla? Och det evinnerliga "boff"andet efteråt. Han sluttar tokskälla om man ryter åt honom men fortsätter med boffandet.
läst om skvallerträning men hur kan jag använda det här?
när någon åker bil/startar bil på gården så drar det igång ett ståndskall. Korta skall som avlöser varandra. I minst 2min. Sedan övergår det till "boff"ande ljud i 2min till efter bilen åkt.
alla som kommer in genom dörren möts av vrålskall och en viftande svans.
själva vaktandet i sig är helt okej. Han får gärna vakta men hur gör vi för att få honom sluta vrålskällla? Och det evinnerliga "boff"andet efteråt. Han sluttar tokskälla om man ryter åt honom men fortsätter med boffandet.
läst om skvallerträning men hur kan jag använda det här?