stävja vakt

Sv: stävja vakt

Vi brukar låta Ture göra lite trix för sitt godis så han får fokus på mig och glömmer det andra

Hur applicerar jag den i den här situationen?

När man jobbar med skvaller vid hundmöten vet jag att man ska fånga hundens uppmärksamhet innan den "låst" på mötet.
Men jag vet ju aldrig när det kommer någon hem till oss :D

Jag började på altanen när det passerade folk på vägen utanför. När det funkade ute så funkade det även inne. När han fattat att vända uppmärksamheten mot mig när han hörde något så funkade det också att lägga in "tack, det räcker nu tar jag det". Han fick/får gärna säga till när han hör något, men sen ska det vara bra.

Be någon ringa på ringklockan var tredje minut? Knacka? Stampa utanför? Ska du träna det får du arrangera så du har något att träna på. :)

Vi har provat ha någon som knackar men det reagerar han inte på. Inte heller om vi kör iväg bilen och kommer tillbaka. Han är alldeles för smart :p

Ska prova att ställa oss på framsidan någon dag.

Vi har provat ha någon som knackar men det reagerar han inte på. Inte heller om vi kör iväg bilen och kommer tillbaka. Han är alldeles för smart :p

Ska prova att ställa oss på framsidan någon dag.

Bobby reagerar inte då det är någon han känner, även om han inte ser dom. Han känner antagligen igen bilarna. Min sambos bror bytte bil och då varnade han de första gångerna men nu har han slutat. De han känner kan både knacka och ringa på dörren utan att reagerar. Men kommer de folk som inte är här så ofta, eller som han inte alls känner säger han till....

Liknande trådar

Övr. Hund Nu kommer jag med lite fler frågor :p Min valp har börjat skälla så fort han hör något i trapphuset (bor tyvärr ganska så lyhört...
Svar
3
· Visningar
2 025
Senast: Blandrastik
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• kattförsäkring
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023