Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Vet någon var jag kan hitta statistiken på medeluppfödaren i Sverige? Vet ju att det ska vara kvinnor i en viss ålder med ett eller två ston i avel, men för mitt arbete behöver jag en källa. Hittar inte på asvh (när ska dom anställa en ny webmaster??).
Ja det är lite kul med den nya studien på SLU eftersom jag med min lilla studie hamnade på samma spår. Jag läser en metoddel i sociologi och det är kvantitativ och därför valde jag att ta detta med hingstavgifter som ämne. Ligger ju inte alls inom det som jag annars läser så det är lite kul.
Som när jag läste Historia på universitetet och "halkade" in på veterinärmedicinsk historia och råkade få sitta och läsa gamla rapporter från hästveterinärer på 1800-talet. Kul att kunna förrena nytta med nöje!
Jag gjorde en sökning via internet och full referens är:
Bäckberg, Å. 1995. Marknadsstudie av svensk halvblodsuppfödning 1994-1995.
Examensarbete nr. 176. Institutionen för husdjursförädling och sjukdomsgenetik, Sveriges lantbruksuniversitet. Uppsala.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.