Startfälttävlan?

Aston

Trådstartare
Hej alla :)
Förra året hörde man ju en del om det här med startfälttävlan. Har någon testat det? Någon som vet om det ska hållas någon sånt runt kristianstad nu i säsongen? Ska inte vara med då min ungis inte är redo men jag vill gärna kolla på en sån tävling. Kanske man vågar på sig att vara med nästa år?!

Kör man alla tre momenten? Eller är det bara terrängen?
Vad krävs för att man ska få vara med?

Sv: Startfälttävlan?

Startfälttävlan = liten fälttävlan på lägre nivå. Dvs alla tre momenten.

Stilbedömd terrängritt (felaktigt benämnt stilfälttävlan i TDB) = Stilterrängritt (om hästen är vuxen, dvs ryttaren bedöms) ELLER Terränghästprov (om det är en unghäst, hästen bedöms). Här rider man enbart en terrängbana.

kika gärna i vår samlingstråd för "allt utom vanlig fälttävlan" här: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1134411

Jag red 2 startfälttävlan 2010 och det var alldeles lagom för min då 6-åriga övervuxna ponny :)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 506
Senast: Anonymisten
·
Hästhantering Hej, jag har en haflinger valack på tre år! Han har börjat explodera mer och mer de senaste ca 6 månaderna (innan var det inte alls...
Svar
8
· Visningar
1 859
Senast: sorbifolia
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 707
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tjänar för tillfället ganska mycket mer i lön än ordinarie, då jag är utlånad och får massa extra ersättningar för det. Det har...
Svar
0
· Visningar
854
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka