starta först

B

Bellson_

vad tycker ni om att starta först i klassen? tycker ni att det spelar någon roll?
när är domarna snällast? :angel:

skriv gärna fördelar och nackdelar:bow:

Sv: starta först

Det ska ju inte spela någon roll och för det mesta så gör det väl inte det heller...

Nackdelen med att starta först är att man måste vänta så länge innan man får klart för sig om man blir placerad ;) (Dvs om man får skapliga poäng)

vad tycker ni om att starta först i klassen? tycker ni att det spelar någon roll?
när är domarna snällast? :angel:

skriv gärna fördelar och nackdelar:bow:

Domarna är som snällast när du rider bra och hästen går bra, sen kanske man kan få ett och annat poäng mer i slutet av klassen men inte så katastrofalt många.

Kvittar, men jag tycker det är bäst att starta i mittenfältet. Mest för att minska ner väntan tills klassen är slut.

Tyvärr tycker jag många ggr att domarna håller ner poängen lite i början, och höjer lite mot slutet :cool:.

Jag kom tvåa när jag fick starta först en gång så nä, jag tror inte det spelar nån roll. Är väl skillnad mella olika domare dock. Men om jag skulle få starta nån gång mitt i fältet så skulle jag ju inte precis börja gråta ;)

vet att många tycker att det är hemskt att starta först men jag förstår inte varför? Är man det bästa ekipaget vinner man ju oavsett var i klassen man startar!

Så, för mig spelar det ingen roll alls även om jag gärna startar bland de sista för att slippa vänta så länge på en ev placering :p Men då beror det ju mer på min egen bekvämlighet än något annat!

Och jag har tom vunnit fast jag startat först ;).

Jag har själv blivit inbjuden att dömma på mindre tävlingar i klubben, och vet hur svårt det är att hålla en jämn nivå (nu får man förstås hoppas att riktiga domare är bättre på det än jag).

Tävlar också rätt mkt själv och har även varit behjälplig som skrivare (mkt intressant när domaren frågar mig vad jag tycker om vissa rörelser dom är osäkra på eller ännu värre, inte såg) och märker att det ganska ofta kan vara skillnad på poängen i början och i slutet av klassen.

Jag trivs bäst att starta sist, då vet jag ju precis vad jag måste få för % för att placera mig eller så. Behöver lite press på mig för att rida riktigt bra.

jag tycker att det är tråkigt. man hinner inte se några ekipage före och jämföra med vilka poäng de får (och passa på att lära sig programmet :o :D), och skulle man få ihop bra med poäng är det ju oftast evighetslång väntan på prisutdelning. och så roligt är det inte att titta på dressyr :p

nackdel med att rida först är att dagen blir så lång....

fördel att man et exakt viken tid man startar, ifall , det inte är fatsa star tider

Jag startar helst först, bara för att ha det avklarat så snabbt som möjligt

det positiva är ju att det inte är så trångt på framridningen =) o sen om man bara startar i en klass o det inte går så bra elle nåt annat så kan man ju åka hem tidigt. men kan vara lite svårt med procenten dom knaske tycke man är ganska dålig o får låga procent men sen är de andra ekipagen ännu sämre så bli ju de låga procent på alltihop..

Tycker mest om att starta, kanske inte soom nummer ett men gärna fyra eller därikring. Då vet jag när jag ska in utan att behöva springa fram och tillbaka till framridningen och kolla, och så är jag fokuserad och hinner inte bli nervös/omotiverad/kall och stel.(om jag ska sitta i ridhuset i felra timmar) Tror att det kan tillkomma ett poäng hit eller dit för de som startar senare men det är ändå bättre att vara i början tycker jag. Det är ju helt individuellt.

Liknande trådar

Dressyr Men hallå, det kan inte vara OK för en domare att ha med en hund med till bedömningen, sittande i knäet även om den är liten. Ja du...
12 13 14
Svar
277
· Visningar
13 516
Senast: ginnies
·
Hästmänniskan Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
964
Senast: ufot
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Dressyren på OS i Paris är inledd och det var Juliette Ramel som gick ut först för Sverige. – Det här är ju once in a lifetime, säger...
Svar
0
· Visningar
115
Senast: Gunnar
·
Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
4 548
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård