Stängselfråga.

F

Freeky

Vi ska sätta upp nya hagar och har väldigt svårt att enas om vilken typ av nät som är bäst: ringlock eller det "snurrade"(vet inte vad det heter). Nu har vi bara ringlock men en person hävdar bestämmt att det är bättre med det andra. Vi har stora buffliga Texel/finull som hänger sej på stängslaet hämningslöst.

Sv: Stängselfråga.

Jag tror inte jag riktigt förstår vad du menar med de två olika sorterna...

Vi har lite olika i olika hagar. I vinterhagen så har dom vanligt gammeldags fårnät, men det kommer lammen igenom ibörjan och ibland när de hänger sig ut genom hålen så går det sönder...:crazy: (vi fick bättre begagnat från en annan fd fårägare).

Bättre är då de andra hagarna med tre eltrådar med ordentligt med ström. Alla nya får får lära sig vad det innebär med ström och lamm som börjar krypa igenom blir inte långvariga på gården så att de kan lära de andra.:devil: De flesta får sig en smäll som små och lär sig att stanna innanför sen. :idea:Så nu har vi bara får som stannar innanför eltråden, jämfört med många andra fårgårdar man ser där det ibland finns lamm utanför hagen som hoppar fram och tillbaka.. :devil:

Lycka till!

Liknande trådar

R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 809
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 142
Senast: Bulldoozer
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 015
Senast: Anonymisten
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 343
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar